Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Pet naravnih živil, ki zmanjšajo stres in živčnost

 

Stresni odzivi telesa so del našega vsakdana. Tudi telesna aktivnost, občutek žeje in lakote ter različne vremenske razmere našemu telesu predstavljajo stres. Pri tem gre za odzive telesa, ki so nujni za naše preživetje. Pride do sprememb v izražanju genov, fizioloških sprememb in prilagoditve organizma na nove razmere. V sodobnem svetu pa največjo težavo povzročata pretirana čustvena obremenitev in čustveni stres. Stresni odzivi so v naravi kratkotrajni, saj gre za odziv »bega in boja«, po katerem se telo hitro obnovi. Pri dlje časa trajajočem in obremenjujočem čustvenem stresu pa pride do tako imenovane adrenalne izčrpanosti.
zivila-ki-zmanjsajo-stres-in-zivcnost1

Prirejeno po: wikipedia/Adrenal_fatigue

 

Nadledvični žlezi enostavno omagata in nista več v zadostni meri sposobni proizvajati vseh hormonov, ki so potrebni za odzive telesa na stres. Pride do porušenja hormonskega ravnotežja, kar posledično vodi v razvoj številnih bolezni sodobnega časa. Psihična obremenitev se hitro pokaže na telesni ravni, zato je kronična utrujenost eden izmed prvih znakov prevelikih psihofizičnih obremenitev telesa.

 

 

zivila-ki-zmanjsajo-stres-in-zivcnost2

Za lažje premagovanje stresnih situacij ter hitrejše in lažje prilagajanje le-tem naše telo potrebuje vitalne snovi, ki podpirajo nadledvični žlezi in živčni sistem. Raziskave so pokazale, da pet v nadaljevanju naštetih naravnih živil zelo pozitivno prispeva k uspešnemu premagovanju stresa.

 

  1.   Mandlji

zivila-ki-zmanjsajo-stres-in-zivcnost3

Mandlji predstavljajo dober vir vitaminov B-kompleksa, ki umirjajo naš živčni sistem in so odgovorni za pridobivanje energije v naših mitohondrijih (gre za tako imenovane celične elektrarne, ki naše celice napajajo z energijo). Dober vir vitaminov B je tudi pivski kvas.

 

  1.   Zeleni čaj

Zeleni čaj poleg kofeina vsebuje tudi aminokislino L-teanin. Ta aminokislina na naše živčevje deluje zelo pomirjujoče, zato negativnega vpliva kofeina na naše telo pri zelenem čaju ni zaznati. Pijemo ga lahko tudi v stresnih situacijah in pri adrenalni izčrpanosti. Dodatek L-teanina k prehrani poveča umirjenost organizma in zmanjša stresni odziv brez učinka povečane zaspanosti.

 

  1.   Maca

Maca spada med gomoljasto vrsto zelenjave. Gre za redkvico, ki uspeva v visokogorju. Ima številne nutriente, ki delujejo adaptogeno, ter je bogata z magnezijem in železom. Pripravite si napitek iz mace in kakava, za sladilo dodajte pravo melaso trsnega sladkorja ter obogatite svoje telo z magnezijem in železom. Vse tri sestavine lahko kupite tudi v Kalčku, saj so ekološkega porekla.

 

  1.   Losos

Losos je bogat vir maščobnih kislin omega 3 in enega najmočnejših karotenoidnih antioksidantov – astaksantina. Vsebuje dolgoverižne maščobne kisline omega 3, ki se v naše telo dobro absorbirajo in so takoj na voljo za vgradnjo v celične membrane. Maščobne kisline omega 3 delujejo kot antidepresivna sredstva, zmanjšujejo vnetja, izboljšajo razpoloženje in preprečujejo razvoj srčnih bolezni.

 

  1.   Pomaranče

Pomaranče so bogate z vitaminom C. Ta je pomemben, saj zmanjšuje stresni odziv in krepi imunski sistem. Ljudje z visokim krvnim tlakom imajo pogosto v telesu tudi visoko vsebnost stresnega hormona – kortizola. Visok vnos vitamina C zmanjša količino kortizola v našem telesu.

 

Avtorjevo osebno priporočilo

Za uspešno premagovanje stresa je zelo pomembno spremeniti naš pogled na situacije, ki se vsakodnevno odvijajo okrog nas. Za premagovanje stresa je treba delati na dveh nivojih: duševnem in fizičnem. Na duševnem nivoju je zelo koristno spremeniti naš pogled na različne situacije ali uporabiti katero izmed metod za premagovanje stresa, kot so joga, meditacija, tehnika EFT. Tudi športna aktivnost ali joging in sprehajanje v naravi lahko predstavljata dobro sprostitev za naše možgane. Ključnega pomena je tudi dovolj kakovostnega spanca, med katerim se telo regenerira in obnovi zaloge nujno potrebnih elementov v telesu. Na fizičnem nivoju lahko največ naredimo z ustrezno izpopolnjeno prehrano. Nujno je uživanje pestre, sveže in ekološke hrane. Dovolj tekočine, predvsem vode in čajev, našemu telesu omogoča odstranjevati odpadne snovi in transportirati hranilne snovi do vseh celic v našem telesu. Ključni elementi za uspešno premagovanje stresa so: vitamin C, magnezij, vitamini B, omega 3, elektroliti in nekatere aminokisline, ki pripomorejo k obnovi in tvorbi hormonov v telesu. Največ vitamina C je v našem telesu prav v nadledvičnih žlezah. Pri kroničnem stresu vsebnost tega vitamina v nadledvičnih žlezah močno upade.

 

Recept avtorja

Odlično za obnovo telesa, ki je izpostavljeno prevelikemu stresu, je uživanje vitamina C pred spanjem. K temu lahko dodamo ščepec himalajske soli ali nerafinirane morske soli, ki prav tako močno vpliva na obnavljanje nadledvičnih žlez (jod in elektroliti, natrij itd.). Tudi žlica medu pred spanjem nas pomiri in zapolni jetrni glikogen, ki se nato čez noč porabi za obnovo telesa in uravnovešenje hormonskega sistema. Pomagata tudi košček temne čokolade ali toplega kakava z melaso in pest indijskih oreščkov – vsi ti izdelki so bogati z magnezijem. Osebno najbolj priporočam, da se pred spanjem zaužije kivi, ki poleg vitamina C vsebuje tudi veliko melatonina, antioksidanta in hormona, ki izboljšuje kakovost spanca in regeneracijo telesa. H kiviju dodajte še pest indijskih oreščkov in ščepec soli.

 

Za hitro pomoč pri obnovi delovanja nadledvične žleze in ščitnice, dveh glavnih žlez, ki sta odgovorni za spopadanje našega organizma s stresnimi situacijami, priporočam uživanje večje količine l-tirozina, aminokisline, ki jo v večjih količinah najdemo v jajcih, oreščkih, bananah, avokadu, sezamu in stročnicah ter piščančjem mesu. Pomaga tudi uživanje prehranskega dopolnila n-acetil l-tirozina, ki se v naše telo zelo dobro absorbira. Gre za acetilirano obliko aminokisline, zato deluje hitro in učinkovito.

 

Anže Rogelj

 

Prirejeno po:

http://www.webmd.com/a-to-z-guides/features/adrenal-fatigue-is-it-real

http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/addisons-disease/expert-answers/adrenal-fatigue/faq-20057906

http://blogs.naturalnews.com/5-foods-reduce-stress-anxiety-according-research/

http://www.livestrong.com/article/494776-the-effects-of-n-acetyl-l-tyrosine/

http://study.com/academy/lesson/long-term-stress-symptoms-effects-lesson.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenal_fatigue

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x