Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Živila, ki bi jih morali najti v vsaki kuhinji

 

Shramba, v kateri imamo shranjena živila, je ključnega pomena pri ohranjanju zdravja celotne družine. Izdelki, ki jih imamo v shrambi, hladilniku ali zamrzovalni skrinji, bodo v bližnji prihodnosti pristali na našem krožniku. To pomeni, da se bo njihovo delovanje odražalo na našem počutju in zdravju celotnega organizma.

Pomembno je, da izdelke kupujemo premišljeno ter da posegamo po ekološko pridelanih in nepredelanih živilih. Čeprav si nekaj živil predhodno shranimo za ozimnico, naj bo naše vodilo izbiranje sveže in sezonske hrane. Ob izogibanju predelanim živilom pa hitro ugotovimo, da je zdravo prehranjevanje ugodno tudi za našo denarnico.

V nadaljevanju so predstavljena osnovna živila, ki bi jih morali najti v prav vsaki kuhinji. Vsa ta živila so nepredelana in našemu telesu zagotavljajo pomembna hranila ter zaščitne snovi.

  1. Avokado in olive

Avokado je sadež z visoko vsebnostjo kakovostnih maščob, med katerimi prevladujejo enkrat nenasičene maščobne kisline. Te maščobe imajo na naše telo številne blagodejne učinke, zavirajo vnetna stanja, poleg tega so stabilne pred oksidacijo. Avokado je tudi izvrsten vir prehranskih vlaknin, ki so pomembne pri uravnavanju maščob in sladkorja v krvi. Dokazano je, da ima avokado ugoden vpliv na srčno-žilni sistem, zaradi betakarotena in ostalih pigmentov pa ščiti tudi našo kožo in očesno mrežnico. Vsebuje tudi veliko vitamina E, vitaminov B in kalija. Ima kar dvakrat več kalija kot banane.

avokado olivno olje

Avokado, kralj med sadeži, in oliva, kraljica olja.

 

Avokadu podobno maščobno-kislinsko sestavo imajo tudi olive. Olive in olivno olje ščitijo naše telo pred oksidativnim stresom ter zvišujejo raven dobrega HDL-holesterola. Ugodno vplivajo na zdravje srca in ožilja, zato namesto običajnih rastlinskih olj z visoko vsebnostjo maščobnih kislin omega 6 raje posezimo po ekološkem ekstra deviškem olivnem olju.

 

  1. Zelenolistna zelenjava

Zelenjava, med katero štejemo vse vrste solat, špinačo, blitvo, rukolo, liste ohrovta, repine cime ipd., je odličen vir protivnetnih snovi in antioksidantov. Med vitamini velja izpostaviti vitamine C, E in A, pri mineralih pa magnezij in cink. Ker zelenolistna zelenjava vsebuje veliko klorofila, ščiti naše telo pred okoljskimi kemikalijami in težkimi kovinami ter pospešuje razstrupljanje. K temu prispeva tudi velika količina vlaknin. Tovrstna zelenjava spada med živila z največ hranili na kilokalorijo živila. Je odlična hrana za sladkorne bolnike, zaradi velike količine vitamina K1 pa znižuje verjetnost prezgodnje umrljivosti za katero koli boleznijo.

solata

Skleda sveže solate vsak dan.

 

  1. Česen in čebula

Česen vsebuje veliko mangana, kalcija, fosforja, selena, zaradi snovi, bogatih z žveplom, kot je na primer alicin, pa naše telo varuje pred rakom in patogenimi mikroorganizmi. Česen znižuje vnetja v telesu, izboljša delovanje imunskega sistema, ščiti krvno-žilni sistem in uničuje kar štirinajst različnih vrst rakavih celic.

 

Tudi čebula ima antibakterijsko delovanje in preprečuje razvoj številnih rakavih obolenj. Vsebuje veliko antioksidanta kvercetina in inulina, ki v naših prebavilih deluje kot prebiotik in spodbuja rast koristnih mikroorganizmov.

čebula

Kljub vonju ima uživanje česna in čebule neverjetne učinke na naš organizem.

4. Ekološka jajca pašne reje

Jajce je prava zakladnica hranilnih snovi in zaščitnih faktorjev. Jajčni beljak je izvrsten vir beljakovin, ki so potrebne za obnovo in rast našega telesa. Beljakovine so sestavni del celic imunskega sistema in vseh hormonov. Jajca zagotavljajo našemu telesu popoln aminokislinski profil – vseh dvaindvajset znanih aminokislin. Jajčni rumenjak telesu zagotavlja maščobne kisline omega 3, številne vitamine in minerale, med katerimi velja izpostaviti vitamin A, vitamin D, jod, selen in cink. Rumenjak vsebuje tudi zeaksantin in lutein, barvili, ki delujeta antioksidativno. Holin v rumenjaku je pomemben za pravilno delovanje živčnih celic in obnovo možganov, holesterol pa je ključna komponenta številnih steroidnih hormonov in vseh živčnih celic našega telesa.

ekoloska jajca

Jajca so zelo uporabno in zdravo živilo.

5. Kokosovo olje in kokosova moka

Kokosovo olje je balzam za naš metabolizem, saj ima močan termogeni učinek. Zaradi velike količine srednjeverižnih maščobnih kislin pospešuje naš metabolizem in ugodno vpliva na delovanje ščitnice. Telo ščiti pred razvojem patogenih mikroorganizmov in kandide. Kokosovo olje, ki ga dodamo kuhanemu rižu, zniža glikemični indeks obroka in uravna postprandialni dvig krvnega sladkorja. Izboljša absorpcijo v maščobah topnih vitaminov in ostalih hranil. Kokosovo olje je zelo primerno tudi za peko, saj je stabilno pri visokih temperaturah. Za peko je priporočljivo izbrati olje brez vonja in okusa, saj ima to še višjo točko dimljenja (smoke point) kot ekstra deviško kokosovo olje.

kokosovo olje

Kokosova moka je odličen vir prehranskih vlaknin. Odlično uravnava prebavo, je vir številnih hranilnih snovi in ne vsebuje glutena. Primerna je za celiakaše in ljudi, ki uživajo v peki zdravih sladic.

 

V zadnjem času številne raziskave potrjujejo blagodejne učinke kokosa na možgane in celoten organizem.

6. Oreščki

Številne raziskave dokazujejo, da samo nekaj oreščkov dnevno podaljša življenjsko dobo in podpira izgubo trebušne maščobe. Oreščki in semena so izvrsten vir kakovostnih maščob, vsebujejo pa tudi veliko vlaknin in mineralov. Največ kakovostnih maščob je v oreščkih makadamija, ki vsebujejo predvsem maščobne kisline omega 9, medtem ko orehi vsebujejo zelo ugodno razmerje med maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6 ter številne antioksidante.

orescki

Izvrsten in zelo zdrav prigrizek.

7. Jagodičevje

Jagodičevje predstavlja zelo dober vir zaščitnih snovi za naše telo, ki spodbujajo imunski sistem, preprečujejo razvoj raka in številnih bolezni. Jagodičevje vsebuje malo sladkorja in ima nizek glikemični indeks. Preprečuje razvoj sladkorne bolezni, zmanjšuje vnetja in uravnava holesterol v krvi.

maline

Maline pospešujejo izgubo telesne maščobe.

8. Kurkuma

V vsako kuhinjo spada tudi širok nabor začimb in zelišč. Začimbe in zelišča preprečujejo razvoj številnih bolezni, izboljšajo prebavo hrane in so najboljši prehranski vir antioksidantov.

Izmed vseh začimb je gotovo najbolj opevana kurkuma, rumena začimba, sestavina indijske mešanice začimb, imenovane Curry. Kurkuma vsebuje kurkumin, aktivno sestavino, ki kaže več kot 150 različnih terapevtskih učinkov.

kurkuma

Kurkuma obogati vsako (azijsko) jed.

9. Fermentirana živila

Fermentirana zelenjava, med katero uvrščamo kislo zelje, kislo repo, mlečno-kislinsko fermentirane kisle kumarice in kimči, je izvrsten vir encimov in probiotičnih mikroorganizmov. Poleg tega ta živila na telo delujejo čistilno, uravnavajo presnovo in krepijo imunski sistem.

Fermentirani mlečni izdelki so ravno tako izvrstna probiotična hrana. Pomembno je, da izbiramo nehomogenizirane, čim manj predelane izdelke. Dodatno vrednost h kakovosti prispeva pašna reja živali. Kefir in jogurt sta odlična vira desnosučne mlečne kisline, ki uravnava prebavo. Tudi surovo maslo je izvrsten vir probiotikov in koristnih maščobnih kislin ter vitaminov A, D in K. Izpostaviti velja butirat, ki ugodno deluje na črevesne mikroorganizme in uravnava prebavo. Zaradi Wulzenovega faktorja surovo maslo preprečuje tudi odlaganje kalcija v sklepih in na ožilju. Maslo je tudi odličen vir konjugirane linolne kisline (CLA), ki ima močno protirakavo delovanje in pospešuje izgubo odvečne telesne maščobe. Kakovostni mlečni izdelki telesu zagotavljajo tudi kalcij, jod, magnezij in fosfor, ključne komponente zdravih kosti.

kefir zrna

Kefir, tradicionalni napitek stoletnikov iz Kavkaza.

Zaradi procesa fermentacije imajo fermentirana živila obogateno prehransko vrednost. So lažje prebavljiva, poviša pa se jim tudi vrednost nekaterih vitaminov, med katerimi lahko izpostavimo vitamine B-kompleksa in vitamin K2.

10. Himalajska sol

Sol je za človeško telo nujna, saj omogoča uravnavati krvni pritisk, omogoča izmenjavo hranil in odpadnih snovi med celicami, deluje kot ionski izmenjevalec in omogoča delovanje živčnih celic. Živčne celice delujejo kot električno omrežje, za prenos signalov pa je potreben naboj, ki ga ustvarjajo različne koncentracije ionov na zunanji in notranji strani živčnih celic. Sol vsebuje številne ione med katerimi velja izpostaviti natrij in klor kot glavni sestavini vsake soli. Nato sledijo številni elementi v sledovih. Sol, ki ni rafinirana in industrijsko procesirana (npr. segreta na visoko temperaturo) je za naš organizem zelo dobrodejna. Omenimo lahko nerafinirano morsko sol in seveda himaljsko sol. Prednost himaljske soli je v tem, da ni onesnažena s sodobnimi polutanti. Vsebuje 85 % natrijevega klorida, ostalih 15 % pa predstavljajo minerali v sledovih, ki jih je kar 84. Ioni himaljske soli so v vodni raztopini kot koloidni delci, zaužita sol pa ne povzroča zadrževanja vode v tkivih in ne povzroča edemov, saj spodbuja pravilno izmenjevanje ionov med celicami. Himaljska sol ima tudi nekaj železa, je pa tudi odličen dodatek rehidracijskemu napitku. Opozoriti velja, da himaljska sol ne vsebuje skoraj nič joda.

himalajska sol

Himalajska sol – bogastvo mineralov.

11. Morska zelenjava – alge

Alge so hrana, ki jo uvrščamo med zelenjavo. Dnevno je dovolj zaužiti le eno čajno žličko (5 g) suhih morskih alg. So izredno koncentriran vir hranil, ki poleg vlaknin (npr. alginati), ki spodbujajo razrast dobrih črevesnih mikroorganizov, vsebujejo tudi kar 46 mineralov, 16 aminokislin in 11 mikro-nutrientov. Delujejo diuretično, uravnavajo telesno težo in čistijo naš organizem. Vsebujejo tudi številne antioksidante, izpostaviti pa velja visoko vsebost magnezija, kalcija in predvsem joda. Zaradi joda blagodejno delujejo na ščitnico in celoten metabolizem.

 

alge

K hrani alge dodajamo podobno kot začimbe.

 

Alge je najlažje kupiti v posušeni obliki. Kupimo lahko različne rezance, alge stisnjene v lističe ali pa alge zmlete v prah. Posežemo lahko po algah kot so Wakame, Kombu/Kelp, Nori, Arame in Dulse. Vsaki jedi dodajo morski pridih in svežino.

Za konec in za tiste, ki jedo ribe

12. Divji losos in sardelice

Losos in sardele so zelo bogat vir dolgoverižnih maščobnih kislin omega 3 (EPA in DHA). Te so pomembne za ohranjanje zdravega srca in ožilja, razvoj vida in možganov pri otrocih, poleg tega zmanjšujejo tudi depresivna stanja. Sardelice poleg maščobnih kislin omega 3 vsebujejo tudi veliko kalcija, joda, vitamina D, vitamina B12 in selena. Astaksantin, ki lososu daje oranžno obarvanost, pa deluje kot v maščobah topen antioksidant, zato odlično ščiti naše celične membrane in notranjost celic pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali.

sardelice

Načini priprave sardelic so raznovrstni.
Prirejeno po:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/31/top-10-healthiest-foods.aspx

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/04/13/30-healthiest-foods.aspx

http://blog.olivellaline.com/olive-oil-avocado-facial-cream/

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x