Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Zimska buča

 

Izvrsten vir vitamina C, vlaknin, kalija in mangana

Poimenovanje zimske buče nosijo tiste članice družine bučevk, ki imajo debelo lupino in jih obiramo kot zrele plodove v pozni jeseni. Med zimske buče spadajo želodasta buča, maslena buča, buča hubbard in druge.

Zimske buče imajo običajno sladkasto drobnozrnato meso z osrednjo votlino in semeni. Prisotne so v različnih barvah (oranžna, zelena, rdeča) in oblikah.

Živa oranžna barva nakazuje vsebnost betakarotena, alfakaroten in betakriptoksantin. To je še posebej razvidno pri veliki in masleni buči. Le velika buča ima tudi pomemben delež luteina in zeaksantina. Želodasta buča ima najmanj vitamina A, po drugi strani pa ga veliko zagotavljata maslena buča in buča hubard. Še več ga ima velika buča. Vse buče so izvrsten vir vitamina C, vlaknin, kalija in mangana. Maslena ima največ vitamina C, velika buča pa najmanj. Pol skodelice (122 g) kuhane velike buče vsebuje 24 kalorij. Kuhane želodaste buče (123 g) pa 67 kalorij.

 

zimska-buca1 Koristi za zdravje:

Karotenoidi pomagajo varovati pred obolenji, povezanimi z oksidativnim stresom, kot so rak in srčno-žilna obolenja. V raziskavi, kjer so ženske imele veliko alfakarotena, luteina, zeaksantina in betakriptoksantina v krivi kar polovično nižje tveganje za raka na dojki. Izvleček buč okrepi imunski sistem.

zimska-buca2

Kombiniranje živil:

Se dobro kombinira z neškrobno zelenjavo, mlečnimi izdelki in maščobami. Manj primerne so kombinacije z mesom, ribami, jajci, ki zavirajo delovanje encima ptialina, ki je potrebnen za razgradnjo kompleksnih ogljikovih hidratov. Prav tako so problematične kombinacije škrobne zelenjave s stročnicami, žiti, sadjem, oreški in semeni.

 

Viri: http://www.nutrigenomika.info/prehrana_fitness/kombiniranje_hrane_t.html in Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x