Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Zakaj je polnovredna rastlinska prehrana pomembna?

 

Ljudje so se tisočletja prehranjevali z živili iz svojega okolja, torej s sezonsko hrano. Težava je nastopila v minulih desetletjih industrializacije, ko je strojno predelana hrana izgubila bistvena hranila. Sodobni človek izbira hrano glede na videz, okus, ceno in hitrost priprave, vendar razvrednotena, pomanjkljiva prehrana pušča resne posledice na zdravju.

Zdravilnost presne rastlinske hrane

Presna hrana pomeni živila, ki niso toplotno obdelana ali segreta nad 45 stopinj Celzija. To pomeni, da uživamo sveže sadje in zelenjavo.

 

Klinika dr. Bicher - Brennerja v Zürichu, klinika Vita Nova na Švedskem in klinika prof. Zabele na Bavarskem so zaslovele po ozdravitvi bolezni po prehranjevanju z biološko presno prehrano.

 

Ugotovili so, da presna živila uspešno zdravijo nekatere bolezni. Z meritvami so dokazali, da se dvignejo mikroelektrične sile v celotnem telesu ter vplivajo na boljše presnavljanje, prekrvavitev in oskrbo celic s kisikom. Vse to veča odpornost telesa proti boleznim in omogoča zdravljenje. Zato menijo, da je presna hrana zares »živa hrana«.

 

Vitamini A, C in E iz presne hrane so preprečevalci raka. Nekatere vrste zelja, na primer brstični ohrovt, in cvetača vsebujejo snovi, ki zmanjšujejo dojemljivost za rakaste bolezni.

 

Biološko predelana hrana je polna kalija in vsebuje manj natrija. V umetno gojeni zelenjavi pa je več natrija in manj kalija, če na to dodamo še kuhinjsko sol, se ravnovesje podre. Pomanjkanje kalija povzroči utrujenost, obolenja in zmanjšano odpornost. S presno hrano je oskrba celic s kisikom boljša in odpornost večja.

 

V poletnih mesecih nam domači vrt in trg nudita pestro izbiro živil, polno vitaminov. Da bi našemu zdravju čim bolj koristila, jih uživajmo sveža in nepredelana.

 

Prof. dr. Werner Kollath je zdrava živila razporedil v tri skupine, pri čemer je prva skupina najboljša za naše telo.

 

  1.     Živila v svoji naravni obliki:
  2.      semena, oreščki
  3.     žitno zrnje
  4.      sadeži
  5.     sveža zelenjava

 

  1.     Mehansko predelana sveža žita:
  2.      hladno stiskana olja
  3.     zdrob in moka iz celega žitnega zrnja
  4.      narezane solate
  5.     naravni sadni in zelenjavni sokovi

 

  1.     Fermentativno spremenjena živila:
  2.      kvas
  3.     nekuhane fermentirane žitne jedi
  4.      sokovi
  5.     kisana zelenjava

 

Določene jedi je po njihovi vrednosti poimenoval tudi mrtva živila:

  1.     kuhana, pečena, ocvrta hrana: vse vrste kruha, peciva, kuhane žitne jedi in segreta zelenjava;
  2.     konzervirana hrana, pecivo, čokolada, marmelada, sadne konzerve, zelenjavne konzerve;
  3.     industrijski izdelki: predelana zelenjava, umetno pridelane maščobe in beljakovine, škrob, beli sladkor, bela moka, beli zdrob in testenine, umetni vitaminski pripravki, mlečne konzerve.

 

Ta seznam nam lahko pomaga pri vsakdanjih odločitvah pri nakupu in v kuhinji. Vsekakor je bolje pripraviti svežo sadno solato kot kupiti konzerviran kompot. Pojejmo torej najboljše: svež sadež.

 

Preden sežemo po sladkorju, moramo vedeti, da sladkor oropa organizem zalog vitamina B in kalcija iz okostja in zobovja. Ugotovili so, da sladkor onemogoča izkoristek in prebavljivost zdravih živil.

 

Raziskava, ki je zajemala 30.000 bolnikov v dobi štirideset let, je potrdila, da se je, ko so iz prehrane bolnikov črtali beli sladkor, prebavljivost polnovredne hrane polagoma izboljšala, kar je pripomoglo k okrevanju.
Anamarija Novak
viri

Recepti za biohrano, Marija Omahen, 1991.

McDougallov načrt, John McDougall, 2011, Založba Sitis.

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x