Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Zdrav življenjski slog otrok

 

Deset nasvetov, kako naj starši otrokom predstavijo zdrav življenjski slog

Del 2

 

Otroštvo je pomembno obdobje, v katerem se oblikujejo naše vedenjske in prehranjevalne navade ter naš življenjski slog, ki kasneje v življenju predstavlja pomembnega zaveznika pri ohranjanju dobrega zdravja.

zdrav-zivljenjski-slog-otrok-nasveti1

 

  1.   Pazite na vnos kakovostnih maščob

Otroci za rast in razvoj potrebujejo vse esencialne maščobne kisline, med katere uvrščamo omega 3 in omega 6. Maščobne kisline omega 3 so pomembne za razvoj možganov, oči in srčno-žilnega sistema, poleg tega pa imajo tudi številne druge pozitivne učinke na naše zdravje. Z izogibanjem predelani hrani, nezdravim prigrizkom in hidrogeniranim margarinam lahko za svoje zdravje naredimo zares veliko.

Otrokom ponudite semena, oreščke, olive, avokado. Vsaj dvakrat tedensko jim na jedilnik uvrstite morsko hrano, ki je odličen vir esencialnih maščobnih kislin omega 3. Lahko pa jim pripravite tudi omleto iz jajc z omega 3, ki so prav tako zelo bogata s temi maščobnimi kislinami.

 

  1.   Prigrizki

Vsak otrok si bo že zaradi opazovanja vrstnikov zaželel sladkarij, piškotov in čokolade. Teh užitkov jim ne smemo vzeti. Pomembno je uravnotežiti obroke.

Veliko lahko naredimo tudi sami s peko bolj zdravih sladic, izdelavo presnih sladic in piškotov, pripravo domačega sladoleda ali pa z nakupom izdelkov, ki so kakovostnejši, nepredelani in ne vsebujejo škodljivih dodatkov. Tudi oreščki, sveže in suho sadje ter pire iz buče z dodatkom smetane so lahko odlična sladica.

 

  1.   Spodbujajte otroke k pitju tekočine

Zaradi radovednosti in igrivosti otroci pogosto pozabijo piti dovolj tekočine. Naučite jih, da že takoj zjutraj, pred zajtrkom, popijejo topel čaj ali mlačno vodo. Ker so zelo aktivni, je njihova potreba po zadostnem vnosu tekočin še toliko večja. Za v šolo jim vedno pripravite stekleničko z vodo.

Dober vir tekočine sta tudi sadje in zelenjava, ki vsebujeta veliko vode. Kadar pa si otroci zaželijo nekaj sladkega, jim lahko pripravite zmešančke ali 100-odstotne sokove, ki jih zredčite z navadno vodo, mineralno vodo ali mlekom.

 

  1.   Čiščenje ustne votline dvakrat dnevno

Otrok se mora zavedati, da je skrb za zdravje ustne votline zelo pomembna. Nujno je, da jih naučite pravilno ščetkati zobe. Čiščenje zob zjutraj in zvečer naj jim postane nekaj samoumevnega. Otroci potrebujejo pohvalo, zato jim lahko vsakodnevno za dobro očiščene zobe daste štampiljko. Ko bodo zbrali dvajset štampiljk, jih nagradite. Tako si bodo s še večjim veseljem umivali svoje zobe.

slika

 

 

  1.   Gibanje

Vsakodnevna telesna aktivnost je pomembna za zdrav telesni in duševni razvoj. Vadba krepi kosti, omogoča razvoj mišične mase, ohranja telesno težo in izboljšuje razpoloženje.

 

Pomembno je, da ste otrokom za vzgled. Pojdite skupaj na sprehod, kolesarit ali v hribe. Tudi igre z žogo so lahko zelo zabavne.

 

Anže Rogelj

 

Prirejeno po:

http://www.eufic.org/article/en/page/TARCHIVE/expid/10-healthy-eating-tips-kids/

http://www.efsa.europa.eu/de/scdocs/doc/nda_op_ej1008_labelling_reference_intake_values_en.pdf

http://img.ivz.si/janez/2315-6904.pdf

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x