Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Osnovne zdrave prehrane - Vlaknine

 

Osnovne zdrave prehrane - Vlaknine – del vsakega zdravega jedilnika

 

 

Vlaknine, ki jih najdemo predvsem v polnozrnatih škrobnih živilih, oreščkih, semenih, sadju in zelenjavi, so verjetno najbolj znane po tem, da preprečujejo in lajšajo zaprtje. Imajo pa tudi mnogo drugih koristi: pomagajo ohranjati zdravo telesno težo, znižujejo nivo holesterola in verjetnost nastanka sladkorne in srčnih bolezni. Gre za delce hrane, ki jih telo ne more absorbirati in prebaviti – skozi želodec, tanko in debelo črevo gredo skoraj nedotaknjeni. Delimo jih na topne in netopne vlaknine. Topne vlaknine se raztopijo v vodi in tako tvorijo gel, ki pomaga zniževati holesterol in nivo glukoze. Netopne vlaknine spodbujajo gibanje hrane skozi prebavni sistem in preprečujejo zaprtje. Priporočena dnevna količina vlaknin za mlajše od 50 let je 38 g za moške in 25 g za ženske, za starejše od 50 let pa 30 g za moške in 21 g za ženske.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x