Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Vitamin D

 

vitamin-d1

Vitamin D ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja in vitalnosti našega telesa. Poleg tega, da aktivira mnoge gene, ki preprečujejo, da bi zboleli za kroničnimi boleznimi, ima tudi pomembno nalogo pri absorpciji kalcija in fosforja.

Kje in kako lahko dobimo vitamin D? Kako vpliva na vaše zdravje? Koliko ga potrebujemo?

 

Viri vitamina D

Obstaja pet vrst vitamina D, a za človeka sta pomembna dva: D2 in D3. Dober vir vitamina D2 so nevretenčarji in gobe, ki lahko, za razliko od vretenčarjev, tvorijo ta vitamin ob stiku z  UV-žarki. Vitamin D3 pa lahko proizvaja naša koža ob stiku s soncem. Prav tako ga je veliko v jajčnem rumenjaku in ribah. Enega redkih rastlinskih virov vitamina D predstavljajo sončnice, predvsem njihova semena in kalčki.

 

Pomen vitamina D

Vitamin D optimizirano tranje okolje v našem telesu, da bi lahko ostali zdravi. Kot regulator imunskega sistema je pomemben za preprečevanje navadnih prehladov, a preprečuje oziroma pomaga zdraviti tudi v resnejših primerih. Znanstveniki ga povezujejo s preprečevanjem multiple skleroze, saj je ta manj pogosta v deželah z večsonca. Prav tako skrbi za zdravje naših možganov in živčevja, premaguje pa tudi depresijo.

Vitamin D varuje naše telo pred manjšimi stopnjami radioaktivnega sevanja, iz nekaterih študij pa je razvidno, da ljudje z dovolj veliko vsebnostjo vitamina D v telesu redkeje zbolijo za različnimi vrstami raka. Ljudje, ki zbolijo za rakom, imajo ponavadi premalo vitamina D.

Vitamin D je pomemben tudi pri blaženju težav, povezanih z dihali. V primeru astme blaži simptome in napade, prav tako pa omogoči hitrejše okrevanje v primeru tuberkuloze. Če poskrbimo za zadostno količino vitamina D v telesu, so manjverjetne tudi težave s srcem in ožiljem, saj preprečuje srčno kap. Ne nazadnje pa je vitamin D pomemben tudi za ohranjanje lepe in zdrave kože, v sodelovanju s kalcijem in fosfati pa poskrbi za zdravje naših kosti. Zadovoljive količine vitamina D prispevajo tudi k ohranjanju naše telesne teže, v primeru pomanjkanja tega vitamina pa jo začnemo pridobivati.

vitamin-d2

 

Koliko vitamina D potrebujemo?

Ves vitamin D, ki ga potrebujemo, naše telo večinoma lahko proizvede samo. Čez poletje si ga zagotovimo tako, da se med dvanajsto in trinajsto uro za petnajst minut nastavimo soncu – brez kreme za sončenje in s čim več odkrite kože. Več kože kot izpostavimo soncu, več vitamina D bo lahko proizvedla. V primeru, da imamo zelo svetlo polt, lahko čas lovljenja vitamina D tudi skrajšamo. Vse kakor velja, da telo ustvari dovolj vitamina D, še preden naša koža na soncu pordi.

Čez zimo je treba ta čas na soncu podaljšati. Enako velja v primeru oblačnega vremena ali prekomerne onesnaženosti zraka. Koliko vitamina D ustvarimo, pa je odvisno tudi od naše starosti: starejši kot smo, počasneje naše telo proizvaja vitamin D.

 

Vitamin D v zimskih mesecih

Tudi v vremensko bolj neugodnih razmerah, ko sonca ni na pretek, moramo dobiti dovolj vitamina D, saj nam ga bo drugače primanjkovalo. To se mnogim pogosto zgodi v zimskem času. Iz raziskav pa je razvidno, da morajo biti na to še posebej pozorne ženske z artritisom, diabetesom in drugimi kroničnimi boleznimi. Prav te bolezni zahtevajo pri zdravljenju vitamin D, zato so premajhne ravni tega vitamina še bolj problematične.

Ta pomembni vitamin si lahko čez zimo zagotovimo na različne načine. Ena možnost je obiskovanje solarija. Pri tem ne gre pretiravati, tako kot to velja za sončenje. Druga možnost pa so prehranska dopolnila, tablete in kapsule z vitaminom D. Toda te je treba jemati v zmernih količinah in ob posvetovanju z zdravnikom, saj se je mogoče z vitaminom D tudi zastrupiti. A bodite brez skrbi. To se lahko zgodi le v primeru jemanja tega vitamina v obliki prehranskih dopolnil in nikoli v primeru izpostavljanja soncu.

vitamin-d3

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x