Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Kateri hrani se je bolje izogniti v stresnih situacijah?

 

stres-in-hrana1

Vsi imamo doma banjico čokoladnega sladoleda, ki kar čaka na naš slab dan, ko ga bomo zlahka pojedli. Nekoč smo si v stresnih situacijah sesali palec, danes pa posegamo po nezdravi hrani. Ljudje v stresnih situacijah prepogosto posežejo po hrani, ki doseže nagradne centre v možganih. Največkrat so to slana, mastna in sladka hrana. Raziskave so pokazale, da redno uživanje visokokalorične in zelo mastne hrane v stresnih situacijah zelo upočasni metabolizem, hkrati pa se lahko letno zredimo za celih pet kilogramov!

 

Seveda pa obstajajo alternative: hrana, po kateri lahko posežemo v stresnih situacijah, saj nas celo pomiri in telesu povzroči korist. Spodnji seznam obsega vse tiste stvari, ki se jim naslednjič v stresnih situacijah izognite, in tiste, po katerih lahko v zameno posežete.

 

-        Pečene sladkarije lahko še dodatno povečajo anksioznost. Če ne zaužijemo dovolj vlaknin, obenem pa zaužijemo veliko sladkorja, se prebava zaustavi, saj je v telesu povišan nivo glukoze, kar poveča tudi stresni hormon kortizol. Namesto tega si lahko mirne volje privoščite ovseno kašo s cimetom in medom. Velika skleda ovsa bo v telo prinesla ogljikove hidrate in povišala nivo hormona sreče – serotonina. Cimet, ki lajša frustracije, in med, ki povečuje imunost, bosta zlahka postala zdrava nadomestka sladkorja.

stres-in-hrana2

 

-        Čips: še slabša od prenajedanja s hidrati je hrana, ki vsebuje transmaščobe, kar vodi k povišanju telesne teže. Najboljša alternativa je bučkin ali ohrovtov čips, ki je enostaven za pripravo in veliko bolj zdrav. Vsebuje le oljčno olje, ohrovt in morda nekaj soli. Olivno olje dviguje serotonin, ljudje pa poročajo o večjem zadovoljstvu med njegovim uživanjem. Ohrovt pa sam po sebi vsebuje veliko antioksidantov.

 

-        Kava: sicer kofein dviguje razpoloženje, spodbuja dopaminsko aktivnost v možganih in znižuje tveganje za depresijo, vendar pa vas lahko sladka kava napolni s preveč kalorijami in količino sladkorja, ki vas žene k vedno več požirkom. Namesto tega si privoščite smuti iz žitne kave s sojinim mlekom (odlična alternativa), temu pa dodajte presni kakav in zrele banane.

-        Izognite se tudi cvrtju, saj nezdrave maščobe povečajo možnosti za razvoj depresije in povečajo telesno težo. Zdrava alternativa je sladki krompir, bogat s hranilnimi snovmi in vlakninami, ima pa tudi nižji glikemični indeks.

 

-        Sladoledi višajo nivo glukoze in kortizola, hkrati pa ima lahko tudi laktoza negativen učinek na telo pod stresom. Namesto tega si raje privoščite jogurt s svežim jagodičevjem. Grški jogurt vsebuje veliko proteinov in kalcija, ki jih telo potrebuje za sprostitev nevrotransmitorjev, zaradi katerih se počutimo bolje. Jagodičevje vas bo napolnilo z antioksidanti in vitamini za okrepitev imunskega sistema.

stres-in-hrana3

 

-        Izognite se sladkanim pijačam, še posebej kokakoli. Ena pločevinka kokakole je enako desetim kockam sladkorja! Namesto tega raje pijte zeleni čaj, ki vas bo zaščitil pred boleznimi srca in ožilja, pripomogel pa bo tudi k izgubi kakšnega kilograma in spodbudil vaš metabolizem.

 

-        Koktajli: lahko jih spijemo kar nekaj, vendar s tem pridobimo približno 500 kcal – govora je o koktajlih, kot so margarita, maitai, pinacolada. S tem se viša nivo glukoze in tudi kortizola, čemur pa se morate nujno izogibati! Namesto koktajlov pijte vino. Tako boste dobili nekaj zdravih flavonoidov in antioksidantov. Seveda pa nikakor ne pretiravajte.

Pomembno je tudi, da se skušate čim bolj sprostiti.

 

Za boljše počutje si lahko pripravite mešanico eteričnih olj limone, limete ali pomaranče, pri čemer raztopite 15 kapljic eteričnega olja v dveh žlicah vode in napolnite stekleničko z razpršilom. Pred spanjem si mešanico popršite po vzglavniku. Posezite pa tudi po vadbi joge, meditaciji ali pilatesu.

 

Nikar pa ne pozabite na dobro staro trebušno dihanje, pri čemer imata glavni učinek močan izdih in nasmešek na obrazu.

 

Vir: http://www.prevention.com/food/healthy-eating-tips/best-foods-stress-management?s=1

 

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x