Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Štiriindvajset nasvetov za izgubo teže in odlično počutje - del 1

 

Zdravo prehranjevanje se osredotoča na uživanje polnovredne ekološke hrane. Načrtovanje zdravega jedilnika je lahko precej enostaven in učinkovit način izgube telesne teže in izboljšanja splošnega zdravja. Poleg tega lahko prav zaradi izogibanja procesirani hrani in posledično priprave obrokov doma s takim načinom prehranjevanja tudi prihranite. Sledi štiriindvajset nasvetov, s katerimi lahko postanete bolj zdravi in polni energije. Poskusite jih vsak teden nekaj vključiti v svoje življenje – še preden se boste zavedali, boste živeli zdravo in se počutili odlično.

 

  1. Izogibajte se dodanemu sladkorju

Strokovnjaki povezujejo uživanje dodanega sladkorja s široko paleto zdravstvenih težav, vse od prekomerne telesne teže do srčnih bolezni. Ko začnete spreminjati jedilnik, bi morali najprej izločiti hrano in pijačo z dodanim sladkorjem. Željo po sladkem se naučite potešiti s sladkorji, ki jih živila vsebujejo naravno, sčasoma pa bo tudi želja po sladkem manjša. Namesto skodelice sladoleda izberite grški jogurt z dodanim svežim jagodičevjem, nesladkanim kokosom in cimetom.

 

  1. Obroke pripravljajte doma

Mnogi zaradi pomanjkanja časa uživajo predvsem hitro hrano in drugo procesirano, nezdravo hrano. Kupovanje obrokov in prigrizkov na poti lahko vodi v nezdrave izbire.

Ustvarite navado kuhanja oziroma pripravljanja obrokov doma, ko je le mogoče – to naj postane prioriteta. Pomembno je, da veste, kaj obrok vsebuje. Nadzorovanje sestavin je najlažje, če obrok pripravite sami.

 

  1. V trgovini se držite njenih sten

Police v trgovinah s hrano so navadno postavljene tako, da so ob stenah sveži izdelki in zdravi viri beljakovin, kot so jajca, jogurti in perutnina. Na sredini trgovin pa je običajno mogoče najti čips, sladke pijače in sladkarije. V trgovini pojdite – če se le da – vedno po poti, ki ne vodi mimo polic z nepotrebno nezdravo prehrano, saj se je tej tako najlažje upreti.

 

  1. Podpirajte lokalne pridelovalce hrane

Zdravo prehranjevanje se vrti okoli poznavanja virov živil, ki jih uživate. Najbolje je, da se povežete z lokalnimi pridelovalci, saj boste tako informirani o metodah pridelovanja in boste uživali kar se da sveža živila, hkrati pa boste podprli domače gospodarstvo in pripomogli k čistemu okolju, saj hrana do vašega krožnika ne bo potovala daleč.

 

  1. Ne uživajte dietnih živil

V želji po izgubi telesne teže mnogi posežejo po živilih, ki so označena kot dietna, na primer solatni prelivi z manj maščobami, dietne gazirane pijače, energijske tablice, ki služijo kot nadomestek obroka, pijače za zniževanje telesne teže in podobno. Ta živila so navadno polna umetnih sladil, konzervansov in dodanega sladkorja. Polovica skodelice jogurta z manj maščobami lahko na primer vsebuje kar 23 gramov (šest čajnih žličk) sladkorja. Namesto teh raje izberite polnovredna, nedietna živila, kot so nesladkani polnomastni jogurti in naravno arašidovo maslo brez dodanih sladkorjev.

 

  1. Izberite zeleno

listnata zelenjava, na primer špinača, rukola in kodrolistni ohrovt, je lahka in hranil polna sestavina, ki jo lahko dodate praktično vsakemu obroku. Praženo špinačo dodajte v omleto, svež kodrolistni ohrovt v smuti ali pa si ob obroku enostavno privoščite zeleno solato. Vsa ta (predvsem temno) zelena živila so polna vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki koristijo vašemu telesu. Eksperimentirajte z različno zeleno listnato zelenjavo in ugotovite, katera se najbolj poda h katerim jedem na vašem jedilniku.

 

  1. Izogibajte se rafiniranim ogljikovim hidratom

Ko pride do zdravja, morda ni najboljša ideja uživanje belega riža, kruha in testenin. V teh živilih primanjkuje vitaminov, mineralov, zdravih maščob, beljakovin in prehranskih vlaknin, ki jih telo potrebuje za normalno funkcioniranje. Strokovnjaki visok vnos rafiniranih ogljikovih hidratov povezujejo s povečanim tveganjem za nastanek mnogih zdravstvenih težav, kot sta prekomerna telesna teža in sladkorna bolezen. Namesto rafiniranih ogljikovih hidratov raje izberite polnovredna, z vlakninami bogata žita, kot so oves, ječmen, rjavi riž in pira.

 

  1. Izberite živila z visoko vsebnostjo hranilnih snovi

Poskusite sestaviti jedilnik pretežno iz živil, ki so bogatejša s hranili glede na vsebnost kalorij. Taka so namreč najidealnejša za izgubo telesne teže. Mednje spadajo brokoli, jagodičevje, jajca, paprika, različne vrste semen, divji losos in sladki krompir. Slaščice in hitra hrana po drugi strani vsebujejo veliko kalorij in zelo malo hranilnih snovi, ki so koristne za telo. S hranili bogata hrana je pameten in okusen način, da postanete bolj zdravi.

 

  1. Pazite, kaj jeste zunaj

Ko se enkrat naučite paziti, kako so sestavljeni obroki, oziroma vam to pride v navado, boste to izvajali zlahka, ne glede na to, kje ste. V restavracijah izberite jedi, ki so osnovane na svežih izdelkih, kompleksnih ogljikovih hidratih, zdravih maščobah in pustih beljakovinah. Čeprav je popolnoma v redu, če si sem in tja privoščite kakšno pregreho, poskusite, kolikor je mogoče, omejiti vnos kremastih testenin in ocvrtih jedi. Pred obrokom hudo lakoto raje kot s kruhom potešite s solato – s tem boste tudi lažje dosegli priporočen dnevni vnos prehranskih vlaknin.

 

  1. Obroke pripravljajte vnaprej

Pripravljanje večine obrokov na primer za en teden vnaprej vam zagotovi, da bodo vaši glavni dnevni obroki sestavljeni iz svežih, zdravih možnosti prav vsak dan. To zmanjšuje tudi verjetnost hitrih slabih odločitev za uživanje hitre prehrane. Če imate okusen obrok pripravljen doma, je namreč manj verjetnosti, da boste zavili v restavracijo s hitro prehrano. Poiščite recepte za jedi, naredite seznam živil, ki jih morate kupiti v trgovini, in pripravite kosila za vsaj nekaj dni vnaprej.

 

  1. Jejte polnovredna živila

Uživanje polnovrednih živil v njihovi najmanj procesirani obliki je odličen način zdravega prehranjevanja. Ko se navajate na zdrav način prehranjevanja, se osredotočite na en obrok naenkrat. Če ste na primer navajeni zajtrkovati kosmiče, polne sladkorja, jih nadomestite z ovseno kašo, ki ste ji dodali nekaj jagodičevja in malce masla iz poljubnih oreščkov. Na enak način z zdravimi živili, kot so zelenjava, oreščki, sadje in drugi viri zdravih maščob in beljakovin, nadomestite vse procesirane jedi.

 

  1. Ne pijte kalorij

Pitje tudi majhnih količin kalorij in sladkorja polnih pijač lahko sčasoma vodi do povečanja telesne teže in povečuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni. Tudi napitki, ki se zdijo zdravi, na primer smutiji, so lahko polni sladkorja, kar škoduje zdravju. Da bi vnesli kar se da malo dodanega sladkorja, pijte nesladkane čaje ali vodo, ki jo lahko obogatite s koščki svežega sadja.

 

  1. Prehrana naj temelji na rastlinskih virih

Eden izmed najenostavnejših načinov, da se začnete prehranjevati zdravo, je, da jeste čim več obrokov, ki temeljijo na rastlinskih virih. Zelenjavo lahko dodate skoraj vsakemu obroku ali prigrizku in s tem povečate njegove hranilne vrednosti, hkrati pa tako na krožniku ne bo prostora za manj zdrava živila. Začnite z enim rastlinskim obrokom dnevno, hkrati pa se trudite zelenjavo dodajati tudi v druge obroke.

 

Naslednji teden predstavljamo drugi del nasvetov.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x