Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Špinača

 

Špinačaje poleg številnih koristi eno redkih živil bogatih z vitaminom K, ki je pomemben za zdravje kosti

Sezona špinače je poletje in je preprosta za gojenje na domačem vrtu. Obrok špinače vsebuje izredno veliko vitaminov A, B6, C, K in E, folata, vlaknin, mangana, železa, riboflavina, kalcija, kalija, bakra in antioksidantov; dober vir tiamina, cinka in maščobnih kislin omega-3. Pomembna je tudi visoka vrednost antioksidantov. Zmrznjena in kuhana špinača ima celo višjo vrednost zaradi zgoščenosti nekaterih hranil. Ena skodelica (180 g) kuhane špinače vsebuje 41 kalorij.

 

 

spinaca1 Korist za zdravje:

Znanstvena literatura je polna dokazov o koristi špinače in njenih hranil. Ena izmed njih je lajšanje vnetij, ki jih povzroča astma, po uživanju izvlečka špinače. Špinača lahko celo krepi mišice.

Ker so vnetni procesi eden odvzrokov nastanka rakavih obolenj, so snovi s protivnetnim delovanjem pomembne pri preprečevanju nastanka in razširjanja rakavih obolenj. Raziskave so pokazale, da špinača zavira nadaljni razvoj in rast rakavih celic želodca ter upočasnuje nastanek raka kože. Antioksidanti so pomembni za preprečevanje oksidativnega stresa.  Zaradi vsebnosti antioksidativnih snovi, špinača pomaga pri preprečevanju predvsem bolezni ožilja, kot sta ateroskleroza in zvišan krvni pritisk.

Špinača je eno redkih živil bogatih z vitaminom K, ki je pomemben za zdravje kosti. Preprečuje pretirano razgradnjo kostnih celic. Špinača v večjih količinah vsebuje tudi karotenoide, predvsem lutein in zeaksantin. Oba sta pomembna antioksidanta za delovanje oči. Uživanje špinače poveča njuno koncentracijo v telesu, kar posledično pomaga pri ohranjanju zdravja oči in preprečevanju očesnih bolezni.

spinaca2

Kombiniranje živil:

Špinača se dobro kombinira z zelenjavo, ki ni škrobna in z vsemi skupinami živil, razen s sadjem. Primerna je kot priloga glavnim jedem ali kot samostojna jed (solate).

Špinačo najbolje  kombiniramo z naslednjimi živili: čebula, gnjat, gobe, gorčica, holandska omaka, hren, jajce, jogurt, kisla smetana, kislica, limone, maslo, možgani, oreški, paprika, kis, korenček, olive, olivno olje, paradižnik, pomaranče, por, ribe, rozine, sardelni fileti, sir, sladkor, slanina, smetana, soja.
Špinačo najbolje začinjamo z naslednjimi dodatki: česen, črni poper, drobnjak, ingver, kardamom, karijev prašek, kumina, limonska trava, meta, muškatni orešček, pehtran.

Viri:

http://www.gurman.eu/leksikon.php?S=7&Article=208ir, http://www.nutris.org/prehrana/zivila-meseca/pomlad/238-spinaca.html

in Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x