Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Šparglji oziroma beluši

Beluši izstopajo z svojimi izjemnimi lastnostmi. Vsebujejo veliko vitaminov A,C in K, folata, vlaknin, riboflavina, tiamina, kalija, mangana, bakra in antioksidantov.Obrok je poln antioksidantov. Ne vsebujejo natrija, imajo malo kalorij (20 kalorij /180 g) in nimajo holesterola ali maščob. Bele beluši imajo manj betakarotena in luteina od zelenih.

sparglji-belusi1 Koristi za zdravje:

Beluši lahko razstrupljajo naš sistem, ker vsebujejo kalij (zmanjša trebušno maščobo) in vlaknine (očistijo prebavni sistem). Imajo anti-agingfukncijo z glutation (GSH), ki ščiti celice pred toksinom kot prostimi radikali. Zaradi vsebnosti folne kisline ščiti pred rakom in zmanjšujejo bolečino ter vnetja. Beluši so znane kot vir vitamina K, s katerim pa preprečujejo osteoporoze in osteoartritisa. Potreben je tudi za sintezo osteokalcina, ki je protein iz kostnega tkiva. Z antioksidanti, se zmanjša tveganje za srčno-žilnimi boleznimi in rakom. Znižuje raven homocisteina v krvi, ki je v višjih koncentracijah dejavnik tveganja za srčno-žilne bolezni in demenco. Dobiti dovolj folata je pomembno za nosečnice, saj preprečuje okvare nevralne cevi pri plodu. Pomaga pri uravnavanju nastaneka zarodka in tako lahko pomaga pri preprečevanju prezgodnjega poroda. Nedavna študija poroča o znižanem tveganju za starostno degeneracijo rumene pege pri večjem vnosu luteina. Pomagajo pri zniževanju ravni maščobe v krvi, kot so holesterol in trigliceridi. Delujejo tudi kot probiotik, ki spodbuja razvoj koristnih črevesnih bakterij. Poleg tega so študije pokazale, da šparglji preprečujejo in zdravijo okužbe sečil in ledvičnih kamnov.

Najboljši izkoristek belušev je, da jih hranimo v hladilniku in porabimo čim prej. Najboljši način priprave je kuhanje v pari, vendar tudi pečenje obdrži hranila. V obeh primerih jih je dobro poškropiti z limonovim sokom, kar doda vitamin C in nekoliko bolj trpek okus. Za doseganje optimalnih koristi za zdravje pa je bilo predlagano, da se šparglji zaužijejo surovi.

sparglji-belusi2

Kombiniranje živil:

Šparglji se dobro kombinirajo z neškrobno zelenjavo in z vsemi skupinami ľivil, razen s sadjem (izjemi sta avokado in olive).Najboljši način priprave je kuhanje v pari, vendar tudi pečenje obdrži hranila. Za doseganje optimalnih koristi za zdravje pa je predlagano, da se zaužijejo surovi.Lahko jih skuhamo na klasičen način in ponudimo s katero od številnih omak. Dobri so tako topli, kot hladni, gratinirani ali v solati. Teknejo kot predjed, glavna jed ali kot priloga. Kombiniramo jih lahko z drugo zelenjavo, mesom, ribami, rižem, testeninami, krompirjem itd. S šparglji obogatimo doma pečen kruh, spečemo špargljev zavitek ali torto. Lahko jih pripravimo tudi kot sladoled.Zelo cenjena je kombinacija špargljevih jedi z vinom.

Vir: http://www.sparglji.si/priprava-in-recepti.html, http://healthy-diets-si.a13s.com/super-8-koristi-za-zdravje-%C5%A1pargljev.html in Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x