Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Kako lahko za družino enostavno sestavimo polnovreden jedilnik?

 

Preskrba z zdravo, ekoloąško hrano

 

Pri cenah moramo upoštevati, da biohrana bolj zaleže – ima več koristnih, zdravilnih snovi in četrtino manj vode kot konvencionalno predelana hrana. Če upoštevamo drago plačano vodo, potem je biopridelek cenejši in boljši.

 

Ker biohrana hitreje nasiti, potrebujemo manjšo količino živil. V biokuhinji je hrana pestra in energijsko skromnejša, ima pa veliko vitaminov in mineralov. Sčasoma vselej izgine želja po sladkarijah, priboljških, kar je običajno znamenje, da je prehrana vsebinsko pomanjkljiva.

 

Oskrba biokuhinje je razdeljena v štiri skupine:

  1.     živila, ki jih lahko hranimo vse leto
  2.     ozimnica
  3.     tedenska zaloga hrane
  4.     živila, ki jih kupujemo vsak dan

 

  1.     V prvo skupino spadajo polnovredna žita: pšenica, rž, ječmen, oves, ajda, koruza in stročnice. Sem štejemo tudi čaje iz zdravilnih zelišč, med, posušene dišavnice in začimbe. Za hranjenje teh živil potrebujemo suh, zračen prostor, drugače se z njimi raje oskrbimo čez leto.

 

  1.     V kleti ali vrtni jami hranimo za zimo doma predelano ali kupljeno ozimnico: krompir, korenje, gomoljno zeleno, rdečo peso, zimsko redkev, glave zelja in ohrovta, zimski radič, jabolka. Prav tako potrebujemo čez zimo naravno sušeno, neškropljeno in nežveplano sadje: suhe slive, suhe marelice, suhe hruške in suha jabolka.

 

  1.     Vsak teden si priskrbimo ali sami specimo kruh iz biožit. K tedenski oskrbi spadajo tudi polnovredne testenine, žitni kosmiči, nepoliran riž, prosena kaša, koruzni zdrob, orehi, lešniki in mandlji. Za posebne priložnosti napravimo pogačo ali pecivo iz celozrnate moke, kosmičev in sadja. K kratkotrajnim zalogam spada tudi hladno stiskano olje. K tedenskemu nakupu pa spadajo tudi sveže limone, pomaranče in banane. Tudi kislo zelje je pozimi dragocen vir vitaminov in mineralov.

 

  1.     Vsak dan se na vrtu ali tržnici oskrbimo s svežo sezonsko zelenjavo in sadjem, biomlečnimi in sojinimi izdelki, na primer tofujem.

 

 

Za žita je idealno, da jih meljemo sproti v moko ali zdrob s strojčkom za mletje žita, saj zmleto žitno zrnje že po dveh urah začne izgubljati vitamine.

Ob uvajanju take zdrave prehrane je najbolj priporočljivo narediti seznam živil za mesečni, tedenski in dnevni nakup. Izbiramo glede na pestro sezonsko ponudbo, ki je najbolj zdrava in tudi najcenejša hrana!

 

  1.     Letna zaloga hrane
Pšenica Čaji
Med/agava
Ječmen Javorjev sirup
Oves Začimbe
Ajda Kuskus
Koruza
Soja
Fižol
Leča
Čičerika

 

 

  1.     Ozimnica
Krompir Nežveplane suhe slive
Rdeča pesa Nežveplane suhe marelice
Korenje Neškropljeni jabolčni krhlji
Gomolj zelene Suhe hruške
Zimska redkev Zamrznjeno sadje (jagodičje brez sladkorja namesto sladkanih kompotov, marmelad)
Zelje Zamrznjena biozelenjava: grah, stročji fižol, špinača, blitva, beluši itd.
Ohrovt
Zimski radič

 

  1.     Tedenski nakupi
Biokruh Mandlji
Polnovredne testenine Drugi oreščki in semena (indijski oreščki, pistacije, sezam, sončnična semena, laneno seme itd.)
Žitni kosmiči Arašidi in arašidovo maslo
Nepoliran riž Hladno stiskano olje
Prosena kaša Limone
Koruzni zdrob Drugi agrumi (pomaranče, grenivke itd.)
Orehi Banane
Lešniki Kislo zelje (pozimi)

 

  1.     Dnevni nakupi
Sveža zelenjava Izdelki iz biosoje, na primer tempeh in tofu
Solata
Sadje

 

Anamarija Novak

 

Viri

Marija Omahen (1991). Recepti za biohrano.

John McDougall (2012). McDougallov načrt, Založba Sitis.

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x