Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Rukola

 

Spodbuja delovanje pljuč in jeter ter deluje proti zaprtju 

Rukola je rastlina, ki po videzu spominja na regrat. Je bližnja sorodnica gorčic oziroma ogrščic. Njen okus je rahlo rezek in spominja na poper, zato solatam dodaja zanimivo noto. Okus je blažji pri manjših in manj zrelih listih, zato jo je dobro pobrati, ko rastline še niso prevelike. Rukola je enoletnica, ki je bila v preteklosti gojena zaradi svojih listov in semen, s katerimi so aromatizirali olja, pozneje pa jo uporabljajo tudi v medicinske namene.

V sebi skriva celo bogastvo zdravja, široko paleto vitaminov in mineralov in zelo majhno vsebnost kalorij. Odličen vir vitaminov A, C, E in K ter folata. Vsebuje tudi kombleksnivitamin B. Obenem je dober vir kalcija, magnezija, mangana, železa in bakra. Veliko ima antioksidantov kot so betakaroten, lutein in zeaksantin. Rukola je dober vir alfalinolenske kisline (ALA), ki je ena izmed esencialnih maščobnih kislin. 40 g surove rukole vsebuje le 10 kalorij.

rukola1 Koristi za zdravje:

V večini primerov v kuhinji uporabljamo prav liste, čeprav je uporabna v celoti, od semen preko listov pa vse do cvetov. Vsebuje veliko vlaknin in drugih snovi, ki pomagajo preventivno odganjati raka. Predvsem pomaga pri odganjanju raka na prsih, materničnem vratu, prostati, črevesju in jajčnikih, skupaj z vitaminom A pa se bori proti kožnemu, pljučnemu in raku v ustih. Z napadanjem rakavih celic ustavlja njihovo rast in preprečuje razširjanje po telesu. Hkrati rukola deluje kot antimikrob in pomaga proti diabetisu ter pomirja želodčno kislino in zmanjšuje njeno prekomerno izločanje, kar zmanjša tudi razjede v želodcu. Zaradi ostrega okusa, spodbuja delovanje pljuč in jeter ter deluje proti zaprtju.

Če si privoščite le majhno skodelico rukole pri kosilu, bo to izboljšalo vašo prebavo in pripomoglo k zdravju vaših oči, nekatere raziskave pa trdijo celo, da zmanjšuje tveganje za sivo mreno, ki v starostnem obdobju pesti marsikaterega človeka. Kot vse zelene rastline vsebuje tudi rukola veliko klorofila, ki v naše telo in kri prinaša kisik. S tem seveda tudi čisti kri in ji daje svežo energijo ter kisik pošilja v vse delčke telesa.

rukola2

Kombiniranje živil:

Rukola se uporablja v receptih navdušenih vegetarijancev in ljubiteljev solate ter tudi na krožniku tistih, ki imajo radi pice in testenine z rukolo. Če rukolo dodajate pizzi ali testeninam, saj gre zelo dobro s paradižnikom, jo dodajte šele na koncu in je ne dajajte v omako, da se ne poleže, pač pa ostane sveža in hrustljava. Jemo jo lahko kuhano ali surovo, kar je svojevrstna pozitivna lastnost.

Viri:

http://www.bodieko.si/rukola

Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x