Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Deset nasvetov za izboljšanje prehranjevalnih navad

prehrana-izboljsevanje-navad-boljsi-zivljenjski-slog1

Urejene prehranjevalne navade vodijo do zdravega in lepega telesa ter dobrega počutja.

V nadaljevanju sledi deset nasvetov, kako izboljšati svoje prehranjevalne navade.

 

  1.   Uživajte pestro in raznovrstno hrano

Naše telo dnevno potrebuje več kot štirideset različnih hranil, ki so pomembne z vidika ohranjanje dobrega zdravstvenega stanja organizma. Prav nobeno živilo ne more v zadostni količini zagotoviti popolnoma vseh hranilnih snovi, zato je uživanje pestre, sveže in hranilno bogate hrane zelo pomembno. Zdrava hrana, še posebej če je ekološkega izvora, vsebuje večje količine hranil. Takšna hrana vsebuje več antioksidantov in drugih bioaktivnih komponent, ki niso nujne za preživetje organizma, vendar imajo velik vpliv na delovanje našega telesa, izražanje genov in ohranjanje zdravja. Pomembno je, da svojo dieto uravnotežite. To pomeni, da v primeru, če za zajtrk zaužijete večjo količino maščob, nato v naslednje obroke vključite več živil, ki niso tako bogata z maščobami.

 

  1.   Uživajte več kakovostnih ogljikovih hidratov

Svetovna zdravstvena organizacija priporoča, da najmanj 50 % dnevnih kalorij zaužijemo iz ogljikovih hidratov. Pri tem je zelo pomembno, da živila niso predelana. Takšna živila manj obremenijo organizem, ne povečujejo tveganja za razvoj debelosti in imajo nizko vsebnost enostavnih sladkorjev. Poleg tega so tudi bogata s hranili in vlakninami. Najbolje je izbrati gomoljno zelenjavo (krompir, sladki krompir, rdeča pesa itd.), buče, polnozrnata žita (oves, ječmen, rž, pira, proso itd.) in psevdožita (ajda, kvinoja, amarant itd.).

 

  1.   Vključite sadje in zelenjavo v vsak obrok dneva

Slovenci, glede na priporočila, zaužijemo premalo sadja in zelenjave. Zelenjava in tudi sadje, med katerim izstopa predvsem jagodičevje, vsebujeta veliko pomembnih hranil in drugih rastlinskih metabolitov, ki vplivajo na našo presnovo in delovanje telesnih celic. Ti elementi ščitijo naše telo pred stresom, strupenimi snovmi in prostimi radikali. Vsak posamezniki bi moral zaužiti najmanj pet porcij sadja in zelenjave dnevno. Za malico si zato namesto slanih palčk iz bele moke privoščite palčke iz korenčka, bučk in stebel zelene. Pri kosilu vedno najprej pojejte skledo solate, v zajtrk pa vključite skodelico borovnic.

 

  1.   Ohranjajte zdravo telesno težo

Pridobivanje telesne mase na račun pridobivanja odvečnih maščobnih blazinic nakazuje, da naše telo ne deluje optimalno. Telesna aktivnost pospeši izgorevanje kalorij in metabolizem v mirovanju ter pomaga ohranjati telo zdravo, gibljivo in elastično. Telesna vadba je odličen »pripomoček« za ohranjanje uravnotežene telesne sestave in postave. Ob ustrezni telesni teži bo tudi vaše počutje boljše, vsakodnevno zdravo prehranjevanje pa vam bo v užitek.

 

  1.   Uravnotežite velikost zaužite porcije hrane

Iz svoje prehrane ne izločajte živil, temveč se zavestno odločite, da zmanjšate velikost porcije hrane. Jejte le takrat, ko začutite lakoto. Izogibajte se prigrizkov med posameznimi obroki, saj po navadi takrat nismo lačni. Tudi pri dehidraciji pogosto občutimo lakoto, zato je pomembno, da smo čez celoten dan pozorni na reden vnos tekočine v telo. Velikost porcije pa vsekakor najlažje določimo/odmerimo, če si hrano pripravljamo sami. V restavracijah so porcije na osebo pogosto prevelike, zato je zaželeno, da si posamezno porcijo vedno razdelite s prijateljem, partnerjem ipd.

 

  1.   Uredite urnik treh glavnih obrokov dneva

Študije kažejo, da jutranje izpuščanje zajtrka vodi v kasnejše prenajedanje čez celoten dan. Zelo pomembno je, da dan začnemo z vnosom tekočine in zajtrkom. To pomaga pri uravnavanju občutka lakote. Obogatitev zajtrka s kakovostnimi beljakovinami in zdravimi maščobami pa podaljša čas sitosti še dolgo po zaužitem obroku.

 

  1.   Pijte dovolj tekočine

Odrasli morajo popiti najmanj 1,5 litra tekočine dnevno. V primeru višjih temperatur in telesne aktivnosti so priporočila primerno višja. Priporočljivo je piti predvsem vodo in različne čaje. K vnosu tekočine v telo prispeva tudi uživanje kave, mleka, sokov in hrane, bogate s tekočino (lubenica, kumare, juhe).

 

  1.   Poskrbite za dovolj gibanja

Telesna aktivnost pomaga telesu hitreje porabiti nekaj zaužitih kalorij, po obroku pa uravnava nenadzorovano nihanje krvnega sladkorja. Poleg tega si lahko pred oziroma po telesni aktivnosti brez bojazni, da bi pridobili nepotrebno telesno maščobo, privoščimo dodaten prigrizek, na primer zdravo energijsko tablico. Zato vključite telesno aktivnost v svoj vsakdan. Uporabljajte stopnice namesto dvigala ali kolo namesto avtomobila.

 

  1.   Spremenite življenjski slog

Sprememba življenjskega sloga je ključna za izboljšanje naših prehranjevalnih navad. Različne diete vsekakor niso učinkovite, njihovi učinki pa so kratkotrajni. Pogosto pride tudi do tako imenovanega »jo-jo« učinka, saj se ljudje po koncu diete vrnejo k svojim starim prehranjevalnim navadam. Postopna sprememba življenjskega sloga vodi v trajne spremembe miselnosti, počutja in prehranjevanja brez občutka, da smo česa prikrajšani.

 

  1. Vse je v ravnotežju

Ne obstajajo »dobra« in »slaba« živila. Tudi zdrava hrana je v določenih primerih lahko škodljiva. Pomembno je, da je zaužita hrana čim manj predelana, čim bolj sveža in pridelana brez kemičnih, telesu škodljivih sestavin. Ne odpovejte se popolnoma hrani, ki vam jo je užitek jesti. Glavno je, da pazite na ravnotežje vnosa energije in različnih hranil v telo.

 

Anže Rogelj

 

Prirejeno po:

http://www.eufic.org/article/en/page/TARCHIVE/expid/10-tips-healthy-eating/

http://www.delo.si/novice/slovenija/slovenci-pojemo-premalo-sadja-in-zelenjave.html

http://www.cdc.gov/healthyweight/physical_activity/index.html?s_cid=govD_dnpao_006

http://ajcn.nutrition.org/content/87/5/1558S.long

(Vir: http://www.topdesignmag.com/the-importance-of-balance-in-web-design/)

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x