Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Zdravilna moč posta

 

post-zdravilna-moc1

 

Živimo v času, ko sta onesnaženost in zastrupljenost, ki sta predvsem posledici človekovega nespametnega načina življenja, nekaj običajnega. Zaradi toksičnosti organizma nastane večina sodobnih bolezni. Neprimerna prehrana, onesnažena zrak in voda, težke kovine, kajenje, stres, strupena kozmetika itd. so med pogostimi povzročitelji zastrupljenosti. Znanstvene raziskave so pokazale, da je štiri petine najbolj morilskih bolezni povezanih z uživanjem snovi, ki jih naš organizem prenese le občasno in v majhnih količinah (tobak, meso, jajca, ribe, mlečni izdelki, alkohol, kava, sladkor, predelana živila itd.). Zaradi tega je čiščenje telesa v obliki posta eden izmed najenostavnejših in najučinkovitejših načinov za doseganje odličnega zdravja ter dobrega počutja.

 

Zakaj naj se sploh postimo?

 

Naše zdravstveno stanje je v veliki meri odvisno od delovanja izločilnih organov (pljuča, jetra, ledvice, koža, debelo črevo). Organizem se začne zastrupljati, ko so organi izločanja preobremenjeni. To pomeni, da telo ni več sposobno, da optimalno opravlja svoje naloge, kar lahko povzroči bolezensko stanje. Pogoste alergije, težave s kandido, različne oblike avtoimunih bolezni, rak itd. so civilizacijske bolezni, ki jih povzroča zastrupitev telesa. Strupe in presnovne odpadke je zaradi tega treba čim prej spraviti iz organizma. Ponovno ravnovesje lahko dosežemo s postom, ki spada med najhitrejše in najučinkovitejše metode regeneracije in čiščenja telesa. Post pozitivno vpliva na:

 

  •        naše fizično zdravje
  •        kompletno regeneracijo telesa
  •        izgubo maščobnih zalog
  •        izostritev čutov
  •        povečanje energije
  •        duševno stabilnost
  •        duhovno rast

 

Kako veste, da ste zastrupljeni?

Vaš dnevni ritual se začne z dišečo skodelico kave, meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca in ribe so vaša najljubša hrana, zelenjava vam ne diši že od malega, kozarec vina ali slastna čokoladna sladica je vaš ventil po napornem dnevu itd. Temu bi lahko dodali še kajenje, življenje v mestu, elektrosmog, pomanjkanje aktivnosti, amalgamske plombe, predelano hrano, vsakodnevni stres in še in še. Če zaradi slabih življenjskih navad že čutite posledice zastrupljenosti (počasno razmišljanje, neodločnost, slaba koncentracija, utrujenost, slabo razpoloženje, rdeče oči, zamašen nos, obložen jezik, izpuščaji, neprijeten zadah, glavobol, napihnjenost itd.), potem je prišel čas, da naredite generalno čiščenje telesa.

 

Različne vrste posta

Post je najstarejša znana terapevtska metoda. Človek se je od nekdaj instinktivno zdravil s prenehanjem uživanja hrane, če se je počutil bolnega. Tudi Hipokrat, Galen in Paracelzus so priporočali postenje kot obliko zdravljenja. Platon in Sokrat ter drugi filozofi in veliki modreci so se postili zaradi izboljšanja svojega duševnega in duhovnega razvoja ter fizične vzdržljivosti. Danes poznamo veliko različnih oblik postenja (post z vodo, post s sokovi, Buchingerov post, postenje s sirotko, postenje s sluzjo itd.). Ker se je post s sokovi (z dodajanjem čajev in zelenjavnih prevretkov) pokazal kot eden izmed najsprejemljivejših in najzdravilnejših oblik posta, se bomo bolj osredotočili na to obliko razstrupljanja telesa.

 

Priprava na post

Ko se pripravljate na post, je pomembno, da ste pozitivno naravnani in da veste, zakaj ste se odločili za postenje. Poleg tega pa morate obvezno prebrati nekaj uporabne literature in se posvetovati z osebami, ki imajo izkušnje s postenjem. Lahko se tudi dodatno posvetujete s svojim osebnim zdravnikom. Na post se pripravljajte postopoma s spremembo prehrane in zmanjševanjem količine zaužite hrane. Vsaj dva tedna pred začetkom posta izločite iz prehrane meso, mleko in mlečne izdelke, ribe, jajca, alkohol, sladkor, preveč maščobe in vso predelano hrano. En teden pred začetkom posta uživajte izključno polnovredno vegansko prehrano (brez kakršnih koli živalskih živil). Tri dni pred začetkom posta pa uživajte le surovo sadje in zelenjavo brez maščob.

 

Kako se postimo?

Zdrav človek se lahko posti dlje časa, če se seveda drži osnovnih pravil postenja. Bolni ljudje pa naj se obvezno posvetujejo z usposobljenimi osebami in zdravniki. Po predhodnem uvajanju (sprememba prehrane in postopno zmanjševanje količine hrane) sledi post. Med postom ne jemo čvrste hrane, pijemo le prečiščeno vodo, razredčene sveže stisnjene sokove (sadni in zelenjavni), zelenjavne prevretke ali napitke iz sveže zelenjave, zeliščne čaje (od dva do štiri litre na dan). Najboljše je, da zjutraj pijemo razredčen sveže stisnjen sadni sok (50 : 50), za kosilo in večerjo pa razredčene zelenjavne sokove (50 : 50). Vmes lahko pijemo vodo, nesladkane zeliščne čaje, napitke iz sveže zelenjave ali zelenjavne prevretke. Za sokove pa potrebujemo kakovosten sokovnik (polžasti). Po stiskanju sadja in zelenjave še dodatno precedimo sok skozi gazo ali vrečko (zelo uporabne so pralne vrečke, ki jih v tem primeru uporabljamo samo za sokove) in na koncu razredčimo z vodo. Prvi dan posta takoj zjutraj naredimo temeljito čiščenje (dvojni klistir ali čiščenje z Glauberjevo soljo (40 g Glauberjeve soli raztopimo v 0,8 l tople vode in spijemo)). Potem pa klistiranje izvajamo vsaj enkrat na dan (najboljše takoj zjutraj). Po klistiranju sledi suho krtačenje, potem pa tuširanje z izmenično toplo in mrzlo vodo (če smo telesno aktivni, kar je priporočljivo, se lahko oprhamo po aktivnosti) ter temeljito umivanje zob s čiščenjem oblog z jezika s strgalom za jezik. Ne smemo pozabiti na stik z naravo, sprehode, sproščanje, telovadbo in pozitivno razmišljanje.

 

Težave ob postu

V času posta se lahko pojavijo manjše težave: neprijeten zadah, močan telesni vonj, zamašen nos, zadah z vonjem po acetonu, glavobol, utrujenost, občutek hlada itd. V tem primeru še skrbneje očistimo svoje telo, jezik in zobe, naredimo dodaten klistir (glavobol), pijemo več tekočine, počivamo, naredimo toplo-hladno prho zadnjika (zadah po acetonu) itd. Če tudi po prhi in klistirju slabost, vrtoglavica in vonj po acetonu ne izginejo, potem je treba vzeti malo razstopljenega sladkorja (javorjev sirup, agavin sirup, rižev sirup itd.).

 

Zaključek posta

Najtežji je zaključek posta. Če nimamo izkušenj, se lahko zgodi, da po zaključku posta občutimo močno lakoto. Nevarno prenažiranje, ki lahko izniči dobre učinke posta, lahko obvladujemo in preprečimo tako, da žvečimo kakršno koli trdo živilo (korenček, suh kruh itd.) in ga po žvečenju izpljunemo. Post prekinemo tako, da začnemo uživati majhne količine hrane, ki jo zelo dobro prežvečimo (tako da nastane tekočina). Prvi dan po zaključku posta zaužijemo eno naribano jabolko, za kosilo majhno skledo nezačinjene solate in za večerjo spet en sadež. Vmes pa še vedno pijemo razredčene sokove, nesladkane čaje in zelenjavne napitke, ampak manj kot v času posta. Če smo pred postom uživali velike količine mesa in živalskih živil, post prekinemo z uživanjem zelenjave in ne sadja. Naslednji dan povečujemo količino hrane itd. Če smo se postili sedem dni, potem naj čas ponovnega uvajanja hrane traja štirinajst dni.

 

Življenje po postu

Cilja postenja sta tudi korenita sprememba slabih življenjskih navad ter srečno, uravnoteženo in zdravo življenje. Če boste nadaljevali z zdravim načinom prehranjevanja (veliko sadja, zelenjave, nepredelana hrana, prečiščena voda itd.), s pozitivno naravnanostjo, z veseljem do življenja, če boste ohranili ljubezen do narave, redno telovadili in širili ljubezen, boste doživeli transformacijo na vseh nivojih. To je tudi osnovni namen posta.

Jelena Dimitrijević

Morda vas bodo zanimali informativni članki:

Feelgood prehranski trojček BMV in vloga vlaknin v prehrani

Feelgood prehranski trojček BMV in vloga beljakovin v prehrani

Naravne rešitve za seneni nahod

ŠEST ODLIČNIH ŽIVIL ZA SPOMLADANSKO RAZSTRUPLJANJE TELESA

 

Preberite še te zanimive recepte:

 

Solata iz paradižnika, kumar in tofuja s kremo iz sončničnih semen

Z beljakovinami polna veganska poletna solata

Enchilada z avokadom in črnim fižolom

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x