Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Poletna buča

 

Vir vitamina A in pomemben vir vitaminov B6, C in K, folata, tiamina, magnezija, mangana, kalija in bakra

Navadno ali poletno bučo poberemo še nedozorelo. Če preveč dozori, postane vlaknasta in neokusna. Za njih je značilno, da imajo tanko lupino. Najbolj znana sorta poletne buče je zucchini. Poletna buča najverjetneje izvira iz Mehike in Južne Amerike. Večina ljudi uživa le plodove, Italijani jedo tudi rumene cvetove.

Ena sama skodelica poletne buče zapolni polovico dnevnih potreb po vitaminu A in je pomemben vir vitaminov B6, C in K, folata, tiamina, magnezija, mangana, kalija in bakra. Poleg tega vsebuje veliko antioksidantov betakarotena, luteina in zeaksantina. Skodelica (180 g) kuhane poletne buče vsebuje 27 kalorij.

 

poletna-buca1 Korist za zdravje:

Izvleček poletne buče deluje proti obolenju prostate, lajša izločanje urina, ki je pogosta pri starejših moških. Visoka vrednost liteina lahko varuje pred starostno demenco. Pomagajo pri sladkornih težavah in vnetjih. Vsebujejo protivnetne karotenoide in polisaharide; več raziskav kaže, da pomagajo pri boleznih srca in ožilja ter celo prebavnega trakta, še najbolj pri razjedi na želodcu in dvanajstniku. Semena in olja izjemne pomagajo pri protimikrobni zaščiti, posušena bučna semena pa še danes uporabljajo za zdravljenje proti trakulji in podobnim zajedavcem. Kombinacija antioksidantov in protivnetnih sestavin pa seveda pomaga pri boju proti raku, vendar dokazila za to še čakamo.

poletna-buca2

Kombiniranje živil:

Se dobro kombinira z neškrobno zelenjavo, mlečnimi izdelki in maščobami. Manj primerne so kombinacije z mesom, ribami, jajci, ki zavirajo delovanje encima ptialina, ki je potreben za razgradnjo kompleksnih ogljikovih hidratov. Prav tako so problematične kombinacije škrobne zelenjave s stročnicami, žiti, sadjem, oreški in semeni.

 

Viri:

http://www.nutrigenomika.info/prehrana_fitness/kombiniranje_hrane_t.html

http://www.bodieko.si/bucke

Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x