Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Petnajstih živil, ki preprečujejo dehidracijo in delujejo osvežujoče

 

Kako preprečiti vročinsko utrujenost?

Vročinsko utrujenost lahko preprečite z zadostnim vnosom vode in elektrolitov ter s premišljenim izborom časa ali lokacije, kjer se boste rekreirali – to naj nikar ne bo na soncu, ko je to najmočnejše. Elektroliti skrbijo za ravnovesje tekočin in krčenje mišic ter so pomembni za delovanje živčnega sistema. Vode je priporočljivo spiti vsaj 7 dl dve uri pred odhodom od doma in še 2 dl tik pred fizično aktivnostjo. Alternativa vodi so lahko tudi kokosova voda, s katero boste vnesli nekaj več elektrolitov, in športni napitki – najboljši so tisti, pripravljeni doma, saj kupljeni vsebujejo precej sladkorja.

Pripravili smo seznam petnajstih živil, ki preprečujejo dehidracijo in delujejo osvežujoče v vročih poletnih dneh. Ali ste vedeli, da kar 20 odstotkov dnevnega vnosa vode vnesemo s hrano?

  1. Artičoke

V artičokah je ogromno elektrolitov in kalija. Strokovnjaki trdijo, da telo v vročih dneh za pravilno delovanje potrebuje prav te snovi, ki pa se jih s toplotno obdelavo žal nekaj izgubi. Zato si artičoke (kot tudi ostala živila na tem seznamu) privoščite sveže in surove.

  1. Jabolka

Jabolka vsebujejo veliko vode, kar pride izjemno prav v vročih dneh, še posebej, če se gibate na prostem. Jabolko (ali več) na dan tako res varuje pred marsikatero težavo, med drugim pred vročinsko utrujenostjo.

  1. Kumare

Sestavljene so kar iz 95 odstotkov vode. Skodelica kumaric vsebuje le 16 kalorij, kar pripomore tudi k lepi poletni postavi. Ker vsebujejo veliko vlaknin, so odlične tudi pri izločanju toksinov iz telesa. A nikar jih ne lupite – lupina vsebuje veliko vitamina C, antioksidanta, ki kožo varuje pred UVA- in UVB-žarki.

  1. Zelena solata

Čeprav je v priljubljenih zelenih alternativah, kakršni sta špinača in listnati ohrovt, najti nekaj več hranilnih snovi, največ vode telesu zagotavlja klasična zelena solata. Vsebuje kar 95 odstotkov vode, bogata pa je tudi z vitaminom A.

  1. Pomaranče

Pomaranče, pa tudi ostali citrusi, vsebujejo precej elektrolitov in kalija. Zato si pri zajtrku le privoščite kozarec sveže iztisnjenega pomarančnega soka, čez dan pa ga nekaj dodajte v osvežujočo hladno limonado.

  1. Lubenica

Le kaj v vročih poletnih dneh osveži bolj kot mrzla sladka lubenica? Raziskave kažejo, da spodbuja močno potenje in tako zelo učinkovito ohladi telo. Vsebuje 92 odstotkov vode in krepi imunski sistem.

  1. Granatna jabolka

Semena močne rdeče barve, ki jih je mogoče najti v njih, so polna vode in polifenolov (punikalagin), ki imajo močne antioksidativne moči – te so močnejše celo od tistih v rdečem vinu in zelenem čaju.

  1. Meta

Mentol v tej rastlini ukani receptor beljakovin TRPM8 tako, da daje občutek hladu. Zato se zdi metin sladoled še hladnejši in bolj osvežujoč od drugih. Z meto pa lahko – še posebej, če jo malce zmečkate s prsti – na enostaven način popestrite kozarec vode, limonade ali domačega ledenega čaja.

  1. Kivi

Ta sočni sadež vsebuje kar 237 mg kalija – pomembnega elektrolita, ki je ključen za krčenje mišic. Telesu zagotavlja tudi precej vode. Ko je telo v stanju toplotnega udara, je dehidracija eden izmed glavnih problemov, saj škoduje srcu in preprečuje ledvicam, da bi ohranjale ravnovesje elektrolitov. Da bi preprečili pomanjkanje kalija v telesu, si lahko pred vadbo na prostem privoščite sadno solato iz kivija in banane.

  1. Zelena

Morda na prvi pogled ni tako očitno kot pri lubenici, a tudi zelena vsebuje ogromno vode, kar 96 odstotkov. Le dva ali tri stebla telo obogatijo s pomembnimi minerali, kot so natrij, kalij, magnezij, kalcij, fosfor, železo in cink. Z žlico mandljevega masla (ali dvema) pa lahko malici dodate še zdravo porcijo mononenasičenih maščob in beljakovin.

  1. Grah

V drobnih zelenih kroglicah je veliko vitamina C. Pri ženskah 100 gramov graha zadosti 80 odstotkom, pri moških pa 66 odstotkom dnevnih potreb po tem vodotopnem antioksidantu. Ta kožo varuje pred nevarnimi sončnimi žarki, pospeši pa tudi produkcijo kolagena.

  1. Hruške

Tudi ta sadež vsebuje več vode, kot bi si mislili. Poleg tega je v 100 gramih hrušk 3 grame koristnih prehranskih vlaknin.

  1. Paradižniki

Še eno živilo, ki je kar v 94 % sestavljeno iz vode. Če jih zmeljete skupaj z nekaj paprikami, kumarami in melono, nastane osvežilen gaspačo – odlična jed, ki poteši tako lakoto kot žejo, po napornem treningu pa bo obnovil tudi utrujene mišice.

  1. Divji losos

Gre za odličen vir maščobnih kislin omega 3. Te so med drugim pomembne za pravilno delovanje hipotalamusa, dela možganov, ki nadzoruje telesno temperaturo, lakoto in žejo. Ko telo podleže vročinski utrujenosti in dehidraciji, endokrini sistem (katerega del je tudi hipotalamus) ne deluje pravilno, saj se telo ni zmožno ohlajati. Če je torej delovanje hipotalamusa normalno, so lahko simptomi vročinske utrujenosti precej blažji.

  1. Slane prestice

Morda se zdi čudno, da je na tem seznamu tudi živilo, ki načeloma ne spada med klasična zdrava živila. A ko telo podleže vročinski utrujenosti, mu navadno manjka vode in soli. Slednja v telesu pomaga ohranjati vodo. Prav zato v tem primeru pride prav tudi ta slani prigrizek.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x