Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Petdeset hitrih odgovorov na najpogostejša vprašanja glede hujšanja

 

Četudi smo seznanjeni z zadnjimi raziskavami glede zdrave prehrane in gibanja ter vsakodnevno prebiramo različne nasvete in priporočila, kako živeti in se prehranjevati zdravo, kako ohranjati vitko postavo, se nam vseeno vsakodnevno porajajo številna vprašanja, na katera marsikdo ne najde odgovora. Posledično so številni ljudje vse bolj nezaupljivi in »zbegani« ter ne vedo, kako naprej – kako se prehranjevati, katera živila izbirati, kako ohranjati želeno telesno težo, kdaj in kako telovaditi ipd.

 

V nadaljevanju predstavljamo odgovore na najpogostejša vprašanja, povezana z zdravim prehranjevanjem, načinom telesne vadbe in učinkovitim nadzorom telesne teže.

   

beautiful sporty woman doing exercise on the floor; Shutterstock ID 137165786; PO: aol; Job: production; Client: drone

Glavno vodilo naj vam bo, da je ogledalo najboljši pokazatelj sprememb na telesu. Zaradi vadbe lahko pridobivate mišično maso, zato je lahko številka na tehtnici kljub izgubi telesne maščobe še vedno enaka. Morda pa še vedno zaužijete preveč kalorij. Za izgubo telesne teže je treba dnevno vnesti nekaj manj kalorij, kot jih v resnici porabite.

 

  1. Kako naj se odpovem sladicam po kosilu in večerji?

Pomembna je samodisciplina. Skreirajte si zdravo glavno jed, ki bo zadovoljila vse vaše potrebe in želje. Tako tudi sladica ne bo potrebna. Pred jedjo pojejte solato in nekaj orehov, ki povečajo sitost in zmanjšajo vnos kalorij v telo.

 

  1. Slišal sem, da sadje vsebuje samo sladkor. Ali ga na dieti lahko uživam?

Uživanje pestre in raznovrstne prehrane je ključ do ohranjanja zdrave telesne teže in organizma. Uživajte sadje z veliko antioksidanti, na primer borovnice, ribez, višnje in kivi. Kadar uživate jabolka, jih ne lupite. Namesto da sadje pripravite v obliki zmešančkov, ga raje pojejte.

sadje

 

  1. So pomembnejše kalorije, ki jih vnesem v telo, ali razmerje in kakovost izbranih makronutrientov (beljakovine, maščobe, ogljikovi hidrati)?

Kakovost je vedno pred količino. Izbira zdravih in nepredelanih živil vam vedno zagotavlja več manevrskega prostora.

 

  1. Čeprav spim dovolj, sem tekom dneva še vedno preutrujen za vadbo. Zakaj?

Preverite, ali dnevno uživate dovolj pestre, zdrave in sveže hrane. Treba je popiti tudi dovolj tekočine. Telo nujno potrebuje dovolj kalorij, da bo imelo moč in energijo za telesno aktivnost. Preveč spanca lahko povzroča dodatno utrujenost, zato raje pojdite v naravo.

 

SONY DSC

  1. Zakaj je ohrovt tako neokusen?

Ljudje se razlikujemo. Dokazano je, da se naša percepcija za okus čez čas spreminja. Večkrat boste na jedilnik dodali ohrovt, okusnejši vam bo postajal. Poskusite s presnim ohrovtovim čipsom.

 

  1. Zakaj tako pogosto med hujšanjem odsvetujejo mlečne izdelke?

Predelani, nefermentirani mlečni izdelki in mlečni namazi vsebujejo veliko mlečne maščobe. V mleku je prisotna tudi laktoza, mlečni sladkor, ki lahko pri občutljivih ljudeh povzroča prebavne težave. Nepredelani, naravno fermentirani izdelki so lahko zelo koristni, saj so polni probiotičnih mikroorganizmov in hranil.

 

pizza

  1. Lahko na dieti uživam pico?

Obstajajo številne zdrave alternative pici iz restavracij. Pripravite si svojo iz zdravih sestavin, z veliko origana in ostalimi mediteranskimi začimbami. Pazite pri količini sira, testo izdelajte iz polnozrnate moke in brez rastlinskega olja, na pico pa dodajte veliko zelenjave. Namesto šunke lahko uporabite tuno v lastnem soku.

 

  1. Ali je rastlinski čips zdrav?

Ne glede na to, kateri čips izberete, cvrtje ni zdrav način priprave hrane.

 

  1. Bi se moral lotiti očiščevalne diete?

Na jedilnik vsakodnevno vključite zdrava živila, ki že sama po sebi prispevajo k čiščenju telesa. Zeleni čaj, čebula, laneno seme, artičoke, fermentirana zelenjava, začimbe in vodotopne vlaknine spodbujajo čiščenje telesa in delovanje jeter.

 

  1. So vse ribe zdrave?

Uživajte manjše modre ribe, ki so bogat vir maščobnih kislin omega 3. Sardele, inčuni in skuše so odlična izbira. Izogibajte se mečaric, morskega psa in tune, saj vsebujejo več težkih kovin. Tudi fileji pange in ribje palčke niso zdrava izbira.

 

  1. So energijske tablice v zdravi prehrani potrebne?

Niso. Energija = kalorije.

 

  1. Ali je kava koristna?

Kava vsebuje številne antioksidante in kofein, ki spodbuja naš metabolizem. Klorogenska kislina v kavi spodbuja izgorevanje trebušne maščobe. Ena do dve skodelici kave dnevno varujeta naša jetra in nas ščitita pred razvojem nekaterih rakavih obolenj.

 

  1. Je čokolada res tako zdrava?

Zdrav je kakav, ki ga ta vsebuje, zato izberite čokolado z več kot 75 % kakava.

 

kruh

  1. Kakšen kruh je zdrav?

Izberite kruh iz polnozrnate oziroma polnovredne moke. Pazite, da v kruhu ni dodanega olja in umetnih snovi. Najboljši je kruh, pripravljen s kislim testom in/ali iz celih drobljenih zrn. Tak kruh ima nižji glikemični indeks in ne obremeni naše trebušne slinavke. Pri kruhu pazite tudi na vsebnost soli v njem. Pecite svoj kruh ali obiščite trgovino Kalček, kjer imate na voljo pestro izbiro zdravega, sveže pečenega kruha.

 

  1. Juha ali solata?

Oboje. Najboljša izbira je zelenjavna juha in/ali skodelica sveže solate.

 

  1. Ali uživam preveč alkohola?

Če si postavljate takšno vprašanje, nedvomno zmanjšajte vnos alkohola, ki ga dnevno zaužijete.

 

  1. Maslo ali margarina?

Maslo je boljša izbira. Pomembno je, da izberete kakovostno maslo. Tudi margarine, ki so naravno strjene brez hidrogenizacije in ne vsebujejo transmaščob, so odlična izbira. Še boljši izbiri sta ekstra deviško oljčno olje in kokosova maščoba.

 

  1. Je med boljša izbira kot beli sladkor?

Nepasteriziran med je naravno živilo, ki v telesu deluje kot zdravilo. V velikih količinah je škodljiv zaradi velike količine fruktoze. Ena do dve žlički meda dnevno pa delujeta terapevtsko na naš organizem.

 

  1. Kaj pa agavin sirup?

Agavin sirup vsebuje večinoma fruktozo in lahko povzroča presnovne motnje – metabolni sindrom.

 

  1. Kaj je prva stvar, ki naj jo naredim zjutraj?

Vsak naj si najde svoj ritual, ki ga bo sproščal in mu polepšal vsak začetek dneva. Najbolje je dan začeti s kozarcem ali dvema sveže vode.

 

voda

  1. V čem je problem bisfenola A?

Bisfenol A se sprošča iz plastičnih mas, v katerih sta pakirani pijača in hrana. Deluje kot hormonski motilec, vpliva na telesni razvoj, delovanje hormonov in vedenje. Posnema delovanje ženskega hormona estrogena.

 

  1. Kateri oreščki so najbolj zdravi?

Orehi. Vsebujejo zelo dobro razmerje med maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6 ter veliko antioksidantov.

 

jajca

  1. Ali lahko uživam jajčni rumenjak?

Vsa hranilna zakladnica jajca se skriva v rumenjaku. V njem so prisotni vitamini, minerali in antioksidanti. Beljak vsebuje le vodo in beljakovine.

 

 

  1. Ali je vseeno, kateri fižol uživam?

Izberite temnejše sorte fižola, saj vsebujejo več antioksidantov in hranil ter manj škroba.

 

  1. Kako uživati beljakovine?

Beljakovine enakomerno uživajte skozi cel dan in pri vsakem obroku. Izbirajte kakovostne vire beljakovin z visoko biološko vrednostjo.

 

  1. Najboljši napitek za izgubo telesne maščobe?

Zeleni čaj s kofeinom in katehini, med katerimi je najbolj poznan epigalokatehin galat (EGCG), je odličen napitek za pospešitev metabolizma in izgubo telesne maščobe.

 

 

  1. V čem je težava glutena?

Le pri ljudeh s celiakijo gluten predstavlja veliko težavo. Če imate zdravo črevesno mikrobioto, prebava glutena ne bi smela biti problem.

 

  1. Je bolj zdrav piščanec ali puran?

Puran. Piščančje meso vsebuje predvsem maščobne kisline omega 6.

 

  1. Koliko na določenem izdelku pomeni beseda »naravno«?

Praktično nič. Kupujte živila z ekološkim certifikatom in živila, ki niso industrijsko predelana.

 

  1. Katero sadje je najbolj zdravo?

Vsako sadje je vir specifičnih hranil. Jagodičevje je na primer izvrsten vir vlaknin in antioksidantov ter vsebuje malo sladkorja.

 

  1. Kako prepričati otroke, naj uživajo več zelenjave?

Kuhajte skupaj in pripravljajte različne zelenjavne jedi.

 

  1. Kateri jogurt je najboljši za dieto?

Izberite grški jogurt, ki je bogat vir beljakovin.

 

  1. Kaj lahko dodam zmešančku, da bo bolj zdrav in hranilen?

Chia semena so odličen dodatek zmešančku, saj so bogat vir maščobnih kislin omega 3, vlaknin, železa in kalcija.

 

  1. Bi moral kupovati ekološko hrano?

Ekološka živila so bolj zdrava, saj vsebujejo več antioksidantov in ne vsebujejo neželenih zaščitnih kemičnih snovi. Pozorni bodite predvsem pri izbiri živil, ki jih jeste z lupino.

 

  1. Ali se zaradi dietnih živil redim?

Živila, ki vsebujejo umetna sladila, spodbujajo občutek lakote in posledično v telo vnesemo več kalorij, kot jih potrebujemo. Živila z nizko vsebnostjo maščobe pa imajo pogosto dodane umetne ojačevalce okusov ali sladkor.

 

  1. Kaj je najboljša izbira v restavraciji?

Izberite kuhano zelenjavo z jajcem ali koščki sira, solato brez preliva ali ribo, pečeno na žaru, z dalmatinsko solato. Pijte čaj, mineralno vodo ali rdeče vino.

 

  1. Kako se motivirati za vadbo?

Spoštujte sebe in svoje telo. Poiščite si prijatelje in skupaj uživajte v vsakodnevnih treningih.

 

  1. Je sveže sadje bolj zdravo kot zamrznjeno?

Ni nujno. Zamrznjeno sadje ima lahko celo več hranil in antioksidantov.

 

  1. Kako se izogniti prigrizkom pred televizorjem?

Vprašajte se, ali ste zares lačni. V dnevno sobo ne nosite nobene hrane, jejte le v jedilnici in za mizo.

 

  1. Kako vsak dan zaužiti manj kalorij, kot jih potrebujem?

Pred vsakim obrokom pojejte juho ali veliko solato. Tudi kozarec tople vode ali pest orehov poveča sitost. Pazite na zadosten vnos vlaknin in kakovostnih maščob.

 

  1. Katera hrana je najboljši vir vlaknin?

Zelenjava – predvsem zelenolistna zelenjava, ki ji sledijo žitni otrobi. Tudi semena, oreščki in stročnice so odlični viri vlaknin. Kot dodatek si lahko kupite lanena semena, chia semena in semena indijskega trpotca (psyllium).

 

  1. Kako v trgovini prihraniti denar? Občutek imam, da je zdrava hrana draga.

To je le občutek. Če boste kupovali nepredelana živila, boste kmalu ugotovili, da pri nakupu živil prihranite kar nekaj denarja. Kupujte le tisto, kar zares potrebujete, izogibajte se nakupovanja s čustvi.

 

  1. Kako pospešiti svoj metabolizem?

Na jedilnik uvrstite kokosovo olje, zeleni čaj in čili. Prvo pravilo je: ostanite telesno aktivni in dvigujte uteži. Mrzlo vreme in hladna kopel pospešita kurjenje kalorij.

 

  1. Kako kupiti kakovostne ovsene kosmiče?

Izogibajte se instant kosmičev, saj vsebujejo manj hranil. Tudi kosmiči z dodatki, sladkorjem, suhim sadjem in čokolado niso najboljša izbira.

 

gorcica

  1. Kateri je najbolj zdrav dodatek k mesnim jedem?

Gorčica. Ta zaradi svojih pikantnih olj spodbuja izločanje prebavnih sokov, izboljšuje prebavo maščobe in absorpcijo hranilnih snovi. Spodbuja prebavo in metabolizem.

 

 

  1. Katero prehransko dopolnilo naj dodam v svoj prehranski režim?

Vitamin D in maščobne kisline omega 3. Ti prehranski dopolnili sta ključ do ohranjanja vitke postave in zdravega metabolizma.

vadba zdravje

 

  1. Kaj je največja grožnja moji postavi?

Premalo telesne aktivnosti in veliko stresa. Vsakodnevno si vzemite vsaj eno uro časa zase – telovadite, sproščajte se, izvajajte jogo, kuhajte, meditirajte, pojdite v naravo, učite se, ustvarjajte ipd.

 

  1. Katero živilo je tisto, ki bi ga priporočali vsakomur, uživa pa ga le malo ljudi?

Alge so izvrsten vir mineralov in vlaknin. Spodbujajo metabolizem in uravnavajo delovanje ščitnice. So prava zakladnica hranilnih snovi.

 

  1. Najpomembnejši prehranski nasvet je?

Hrano uživajte zmerno. Izberite svežo, nepredelano in ekološko hrano.

 

 

Prirejeno po:

http://www.eatthis.com/weight-loss-questions

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x