Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Pet nasvetov, kako pripraviti bolj zdrave namaze in omake

 

Pogosto slišimo, da so solatni prelivi, omake in namazi na dieti prepovedani. Zaradi visoke energijske vrednosti strokovnjaki namreč odsvetujejo uživanje teh jedi ljudem s povišano telesno maso.

Kljub temu lahko sami iz kakovostnih in zdravih sestavin pripravimo odlične namaze, omake in prelive. Takšni dodatki k obrokom so lahko našemu telesu celo v pomoč pri prebavi manj zdrave, težko prebavljive in mastne hrane. Lep primer je gorčica, ki jo v balkanskih deželah že od nekdaj uživajo ob tradicionalno pripravljenih mastnih mesnih jedeh. Omenimo lahko tudi tzatziki, namaz iz jogurta, kislih kumaric, olivnega olja in česna ter z dodatkom mletih poprovih zrn, ki je odlična nizkoenergijska omaka ali preliv za različne solate. Ponudimo ga lahko tudi poleg popečenega mesa. V Grčiji namaz tradicionalno ponudijo ob gyrosu, jedi, ki je narejena iz popečenih koščkov mesa, mediteranske zelenjave in začimb ter z dodatkom ploščatega kruha, tako imenovanega »pita« kruha, ki spominja na tortiljo.

 

Okusen preliv je pogosto osvežilen, hladen in poživi jed, ki jo z njim obogatimo.

omake zdrave

Omake, prelivi in namazi so lahko sestavni del zdrave in uravnotežene diete. Čeprav smo pozorni na vnos kalorij v organizem, se je okusnim in zdravim prelivom nesmiselno odpovedati. Z nekaj domišljije lahko pripravimo zdrave, nizkokalorične in okusne namaze.

V nadaljevanju je predstavljenih pet nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri pripravi zdravih namazov.

 

  1. Velika količina nezdravih nasičenih maščob

Industrijsko pripravljene omake so polne nezdravih maščob. Pogosto imajo dodano predelano rastlinsko in živalsko maščobo ali majonezo.

Rešitev, ki vam jo ponujamo, je, da v omaki nezdravo maščobo nadomestite s fermentirano mlečno maščobo (naravna kisla smetana), še bolje pa je uporabiti rastlinsko različico smetane, na primer sojino, ovseno ali riževo. V smetano lahko vmešate tudi nekaj žličk ekstra deviškega olivnega olja. Če želite pripraviti namaz z manj kalorijami, lahko smetano nadomestite z manj mastnim zrnatim sirom (tako imenovani cottage cheese) ali pa si v albuminsko skuto (italijansko ime zanjo je Riccota cheese) vmešate nekaj žličk tekoče sirotke.

znebiti-se-trebusne-mascobe-primerna-hrana4

 

  1. Velika količina industrijsko predelanih olj, ki so polna maščobnih kislin omega 6

Olja nadomestite z zdravimi, hladno stisnjenimi olji. Še posebej priporočamo uporabo ekstra deviškega olivnega olja, olja oljne ogrščice ali konopljinega olja. Pri nizkoenergijskih omakah pa olje lahko izpustite. Namesto olja lahko dodate malo pasiranega avokada.

 

  1. Sveža ali pokuhana zelenjava

Pri večini omak lahko uporabite svojo domišljijo in vanje dodate praktično vso zelenjavo, ki jo imate trenutno na voljo. Zelenjava bo jedi dodala svojevrsten okus in svežino, hkrati pa zaradi svoje barvitosti omako naredila izredno prijetno za naše oči. Zelenjava v obliki pireja lahko odlično obarva vašo omako. Tak primer je korenčkov pire, ki omaki doda tudi sladkast priokus, ali pa pire iz rdeče pese. Pomembno je, da zelenjavo, preden jo dodamo v omako, narežemo na primerno velike koščke. Lahko jo tudi rahlo podušimo, pri pripravi pireja pa jo pokuhamo do mehkega. Zelenjava vsebuje veliko hranil, vlaknin in malo kalorij.

zivila-proti-kandidi10

  1. Začimbe in zelišča

Začimbe so odlična popestritev vsake jedi. Dodajo okus, poudarijo druge okuse, hkrati pa na naše telo delujejo zdravilno, osvežilno in antioksidativno. Pogosto olajšajo prebavo hrane, preprečujejo napenjanje in druge prebavne težave. Z dodatkom začimb se boste po vsakem obroku počutili sveže in lahkotno.

V različne omake lahko dodate tudi jabolčni kis ali limonin sok, ki na telo delujeta alkalno, hkrati pa spodbujata razstrupljevalne mehanizme.

 

  1. Česen in čebula

Nekaj koščkov česna ali čebule izboljša prebavljivost obroka, deluje prebiotično in krepi zdravo črevesno mikrobioto. Poleg tega substance v čebuli in česnu spodbujajo absorpcijo drugih hranil v naše telo ter delujejo antioksidativno. Preden dodamo česen in čebulo v omako, ju lahko na kokosovem olju rahlo prepražimo.

 

Anže Rogelj

Prirejeno po:

http://www.foxnews.com/health/2015/04/21/5-tips-for-skinnier-dips-and-spreads/

http://thehealthytruth.net/mustard-health-metabolism-digestion.html

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x