Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Paradižnik

 

Odličen vir vitamina C

Paradižnik izvira iz tropskih območij Južne in Srednje Amerike. Največ paradižnikov uporabijo Italijani, čeprav ga uporabljajo vse kulture. Paradižnik je v središču pozornosti, ker ima največjo raven likopena (Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods). Likopen daje paradižniku sijočo rdečo barvo in je izjemno močan antioksidant, ki pripomore k dobremu počutju in pomaga pri številnih boleznih.

Paradižnik je odličen vir vitamina C, katerega je v obroku več kot polovico dnevne vrednosti, pa tudi vitamina A in K. Poleg tega je pomemben vir vitamina B6, folata, vlaknin, mangana, kroma in kalija, vsebuje tudi antioksidante netakaroten, lutein in zeaksantin. Ena skodelica (180 g) surovega paradižnika vsebuje 32 kalorij.

Ta vrsta zelenjave vsebuje veliko količino likopena, ki daje paradižniku sijočo rdečo barvo. To je izjemno močan antioksidant, ki pripomore k dobremu počutju in pomaga pri številnih boleznih.

paradiznik1

Koristi za zdravje:

Paradižnik je izjemno zdrav, zato ga uživajte v največji meri in ohranite zdravje. Z vnosom likopena se zmanjšuje tveganje za nastanek za nastanek raka na dojkah, materničnem vratu, mehurju, prebavilih in pljučih pri ženskah ter raka na prostati pri moških. Uživanje kuhanega paradižnika ima koristi pri kostnem raku.Karotenoidi v paradižniku domnevno zmanjšujejo depresijo pri starejših ljudeh. Paradižnik tudi zavira nastanek srčno-žilnih bolezni. Pomaga tudi v boju s holesterolu in visokemu krvnemu tlaku.

paradiznik2

Kombiniranje živil:

Poseben primer ne škrobne zelenjave je paradižnik, ki je hkrati sadje in zelenjava. Kuhan paradižnik s testeninami, na pizzi, v sendvičih ali v rižoti je praktično neprebavljiva kombinacija, ki lahko sčasoma povzroči disbiozo in posledično resno degradacijo prebavnih sluznic ter s tem povezanih bolezenskih stanj; paradižnik se dobro kombinira z ne škrobno zelenjavo in beljakovinami živalskega izvora (meso, perutnina, mesnine, ribe, jajca).

 

Viri:

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x