Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Paprika

 

Odlično živilo za preventivo pred raznimi boleznimi

Plod paprike je običajno zvonaste oblike, vendar v najrazličnejših velikostih, oblikah in barvah. Paprika je doma v Ameriki, kjer jo gojijo že tisoče let. Čeprav je trajnica, jo po navadi gojimo kot enoletnico.

Paprika je odličen vir vitaminov C in A in različnih antioksidantov, kot so betakaroten, alfakaroten in betakriptoksantin. Poleg tega je tudi izvrsten vir vitamina B6, folata in vlaknin ter dober vir vitamina E, riboflavina, niacina, tiamina, pantotenske kisline, kalija in mangana. Ena skodelica (149 g) surove paprike vsebuje 46 kalorij.

paprika1 Korist za zdravje:

Rastlinske snovi v papriki so koristne v preventivi pred rakavimi in srčno-žilnimi boleznimi. Pripomorejo tudi k znižanju tveganja pljučnega raka. Karotenoidi so močno obarvani rastlinski pigmenti z antioksidativnim delovanjem, ki v posušeni papriki učinkujejo protivnetno in protibolečinsko.

Z vitaminom C telesu pomaga pri dvigovanju odpornosti in imunskega sistema. Rdeča paprika vsebuje likopen, ki lahko pripomore pred rakavimi obolenji. Paprike vsebujejo tudi betakaroten, ki je pomemben za dober vid. V oranžni papriki je mogoče najti tudi pigment zeaksantin, ki lahko oko zaščiti pred sivo mreno.

Vitamin B6 in folna kislina sta prav tako podpora imunskemu sistemu, vitamin E imaantioksidativen učinek, vitamin K pa pripomore k ohranjanju zdravih kosti. Vlaknine pripomorejo k uravnavanju holesterola v krvi, ščitijo debelo črevo pred rakavimi obolenji in izboljšujejo prebavo s povečevanjem volumna blata.

red paprika

Kombiniranje živil:

Paprika se dobro kombinira z zelenjavo, ki ni škrobna in z vsemi skupinami živil, razen s sadjem (izjemi sta avokado in olive).

Folat in vitamin C bomo najbolje ohranili, če papriko narežemo v solato, ki ji lahko dodamo še ostalo zelenjavo in začinimo s solatnim prelivom.

 

 

 

Viri: Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods, http://www.nutris.org/prehrana/zivila-meseca/poletje/246-paprika.html

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x