Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Zdravju koristni učinki orehov in na kakšen način pomagajo pri ohranjanju zdravega ožilja

 

orehi-zdravje-korist-ucinki-na-zdravje-eko-orehi1

 

Orehi so odlična in zdrava malica. Lahko bi rekli, da gre za prigrizek, ki ga lahko uživamo brez slabe vesti. Še več, z njihovim uživanjem bomo naredili zares veliko dobrega za svoje zdravje. Pa vendar se nekateri ljudje bojijo uživati orehe, saj vsebujejo kar nekaj maščob in je zato njihova kalorijska vrednost visoka (618 kcal/100 g). Kljub temu je strah odveč in se mnenje ljudi do zdravih nepredelanih maščob zadnje čase močno spreminja. Razlog je tudi ta, da vse več ljudi opaža pozitivne, zdravju koristne učinke uživanja zdravih nenasičenih maščobnih kislin, s katerimi so bogato založeni tudi orehi. Celovitost hranil v orehovem jedrcu skupaj deluje sinergistično, zato pozitivnega delovanja ne moremo pripisati zgolj eni komponenti v orehu, temveč orehu kot celoti.

 

V primerjavi z drugimi oreščki imajo orehi najvišje vrednosti maščobnih kislin omega 3. Vsebujejo namreč 2 grama maščobnih kislin omega 3 na 100 gramov. Orehi so tudi odličen vir vlaknin         (7 g/100 g) in mineralov, predvsem mangana, bakra, kalija, kalcija, železa, cinka in selena.

 

Iz nekaterih študij je razvidno, da se lahko z orehi učinkovito borimo proti stresu in depresijam, ki so v tem zimskem času še kako pogoste, saj deževno vreme in pomanjkanje sončne svetlobe negativno vplivata na naše razpoloženje.

Dodamo še lahko, da so orehi v samem vrhu po količini antioksidantov in jih vsebujejo več kot kateri koli drugi oreščki. Njihovo delovanje je od dva- do petnajstkrat močnejše od delovanja vitamina E.

 

V nadaljevanju so predstavljeni glavni zdravju koristni učinki orehov.

 

  1.    Orehi znižujejo tveganje za pojav raka na dojki in prostati

Vsakodnevno uživanje orehov in izdelkov iz njih pomaga zmanjšati tveganje za razvoj raka na dojki in prostati. V raziskavi so ugotovili, da orehi preprečujejo širjenje metastaz raka dojke po telesu, prav tako pa preprečujejo iniciacijo (začetek razvoja) rakavega obolenja v tkivu dojke. V raziskavi, kjer so preverjali vpliv orehov na razvoj raka prostate, so ugotovili, da se je po osemnajstih tednih uživanja orehov rast raka upočasnila, hkrati pa se je v telesu povišala raven koristnega HDL-holesterola in znižala vrednost inzulina. Posledično je upadla tudi raven rastnega faktorja IGF-1, ki je ključen promotor pri razvoju rakavega obolenja.

 

  1.    Pozitiven vpliv uživanja orehov na nosečnico in razvijajoči se plod

Orehi pozitivno delujejo tako na nosečnico kot na razvijajoči se plod v maternici. Ker vsebujejo veliko vitamina B, pomagajo pri razvoju živčnega sistema, možganov in očes pri še nerojenem otroku, k temu pa dodatno prispevajo maščobne kisline omega 3 in beljakovine. Uživanje orehov pomaga nosečnicam tudi pri sproščanju krvnih žil in boljši prekrvavitvi vitalnih telesnih organov, hkrati pa zmanjšujejo stresni odziv telesa. Zaradi vsebnosti mangana, cinka, bakra in polifenolov spodbujajo delovanje imunskega sistema, pomagajo pa lahko tudi pri premagovanju poporodne depresije.

 

  1.    Zmanjševanje stresa

V današnjem hitrem tempu življenja nas je večina izpostavljena preveliki količini stresnih situacij. Uživanje orehov in orehovega olja je lahko telesu v veliko pomoč pri premagovanju stresnih situacij. Orehi namreč znižujejo krvni tlak, ki je zaradi neprestane izpostavljenosti stresnim situacijam pogosto previsok. Maščobne kisline omega 3 izboljšujejo tudi kakovost nočnega počitka, ki je ključen pri učinkoviti strategiji premagovanja vsakodnevnih obremenitev.

 

  1.    Koristen učinek na videz kože

Uživanje zdrave, ekološko pridelane hrane se močno pozna tudi na videzu naše kože. Antioksidanti in vitamini B-kompleksa so pomembni pri ohranjanju gladke in napete kože. Antioksidanti, vitamin E in polifenoli prispevajo k zmanjševanju oksidativnega stresa v telesu ter preprečujejo staranje kože in nastanek gubic, hkrati pa poskrbijo, da je koža dovolj vlažna in vsebuje manj nepravilnosti (razširjenje pore, akne).

 

  1.    Orehi preprečujejo razvoj diabetesa

Študija, pred kratkim objavljena v reviji JournalofNutrition, je pokazala, da ženske, ki dnevno zaužijejo 28 gramov orehov, v manjši meri zbolevajo za diabetesom tipa 2. Znanstveniki verjamejo, da enako velja tudi za predstavnike moškega spola. Zato le vključite pest orehov v jutranji zajtrk ali pa z njimi za malico potešite svojo lakoto. Maščobne kisline omega 3 in vlaknine so v veliko pomoč bolnikom s sladkorno boleznijo pri zdravljenju metabolnih težav, povezanih z visoko stopnjo glukoze, inzulina in trigliceridov v krvi ter zamaščenostjo telesa v predelu pasu. Vsakodnevno uživanje orehov učinkovito znižuje jutranjo raven sladkorja v krvi.

 

  1.    Orehi pomagajo pri hujšanju

Vse več ljudi ima preveliko telesno maso, preveč maščobnih zalog pa negativno vpliva na njihovo zdravstveno stanje. Če spremenimo prehranske navade in začnemo v večini uživati naravno, nepredelano in zdravo hrano, bomo svojo telesno maso uravnavali brez težav. Namesto stradanja, ki privede do upada hitrosti metabolizma, je v svoj jedilnik bolje vključiti veliko zdravih maščob, vlaknin in rastlinske hrane. Vsakodnevno uživanje orehov pa lahko pomaga pri ohranjanju idealne telesne mase in izgubi odvečne maščobe okrog pasu. Ta maščoba je za naše zdravje tudi najnevarnejša, saj gre za tako imenovano visceralno maščobo. To je maščoba, ki se nahaja okrog trebušnih organov in preprečuje njihovo normalno delovanje, hkrati pa je glavni vzrok za razvoj metabolnega sindroma. Dokazano je, da orehi preprečujejo razvoj metabolnega sindroma, povečujejo občutek sitosti in zmanjšujejo napade lakote.

 

  1.    Orehi preprečujejo razvoj srčno-žilnih obolenj

Orehi izboljšujejo delovanje žilnega endotela. To pomeni, da preprečujejo razvoj ateroskleroze ter ohranjajo žile elastične in pretočne. Uživanje orehov izboljša tudi profil lipidov v krvi, saj zmanjšajo skupno raven holesterola v krvi, hkrati pa v njej izboljšajo razmerje med slabim in dobrim holesterolom. Znižujejo tudi raven trigliceridov, saj že po osmih tednih uživanja 20 gramov orehov dnevno njihova raven upade do 17 %, vsebnost HDL-holesterola pa naraste za do 9 %.

 

  1.    Orehi preprečujejo razvoj alzheimerjeve bolezni

Študija, objavljena 3. decembra letošnjega leta, je pokazala, da orehi zaradi vsebnosti številnih vitaminov, mineralov in koristnih nenaasičenih maščobnih kislin, predvsem alfa linolenske kisline, uspešno pomagajo pri preprečevanju razvoja nevrodegenerativnih bolezni. Raziskovalci so proučevali miši, ki so jim v dnevno prehrano dodali 6–9 % orehov, kar je preneseno na velikost človeka približno 30 gramov orehov dnevno. Mišim so se izboljšali spomin, sposobnost učenja in motorične sposobnosti, zato so raziskovalci zaključili, da uživanje orehov lahko preprečuje nastanek in zavira napredovanje nevrodegenerativnih obolenj, med katere spadata tudi alzheimerjeva in parkinsonova bolezen.

 

Orehi med drugim izboljšajo tudi miselne sposobnosti pri ljudeh, saj so raziskave pokazale, da so imeli študenti, ki so uživali orehe, za približno 11 % boljše učne uspehe v primerjavi s skupino, ki orehov ni uživala.

 

Orehe bi lahko kot edine oreščke uvrščali celo med zdravila, če ne drugega, pa vsaj pod prehranska dopolnila ali superživila. Agencija za varno hrano (EFSA) namreč med oreščki le za orehe dovoli navedbe na izdelkih glede njihovega koristnega vpliva na zdravje. To pomeni, da je le za orehe z znanstvenimi dokazi dovolj dobro podprto njihovo pozitivno delovanje na naš organizem in zdravje. Zdravstvena trditev, ki je povezana z orehi, se sicer nanaša na ohranjanje elastičnosti krvnih žil, h kateri pripomore 30 gramov zaužitih orehovih jedrc dnevno.

 

Orehi so hranljivi in zdravi. Lahko bi rekli, da gre za popoln prigrizek, ki poleg tega, da je okusen, v veliki meri prispeva k ohranjanju zdravega in vitalnega organizma. Pri nakupu orehov pa le pazite na kakovost in raje izberite tiste iz ekološke pridelave, ki niso toplotno obdelani ali kontaminirani s fungicidi. Priporočljivo je tudi, da so orehi dobro posušeni in hranjeni pri nizkih temperaturah, saj se le tako prepreči, da prehitro postanejo žarki. Nekateri priporočajo hranjenje v vakuumskih vrečkah, drugi jih zamrzujejo. Osebno jih shranjujem v steklenih kozarcih, na temnem in hladnem mestu v shrambi, kjer brez težav zdržijo čez celo leto in ohranijo svoj prvotni okus in aromo.

 

Napisal in priredil: Anže Rogelj, absolvent Strukturne in funkcionalne biologije

 

Viri:

http://www.theepochtimes.com/n3/1122418-13-healthy-reasons-to-eat-more-walnuts/; http://www.fashionlady.in/health-benefits-of-walnuts-and-how-they-help-in-weight-loss/17072; http://www.worldhealth.net/news/walnuts-ward-alzheimers/; http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/2074.pdf.

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x