Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Očistimo ožilje s pomočjo narave

zdravo ozilje

Živila, ki ohranjajo zdravo srce in ožilje, na naše telo delujejo kot terapevtski pripomoček, ki pomaga ohranjati funkcijo ožilja in srčne mišice v dobrem zdravstvenem stanju. Takšna živila preprečujejo razvoj ateroskleroze, visokega krvnega tlaka ter zmanjšujejo možnost nastanka srčne in možganske kapi.

Starejši ljudje, ki v preteklosti niso dovolj skrbeli za svoje zdravje, imajo pogosto povišan krvni tlak, otrdele kalcifikacije na ožilju, visok holesterol v krvi in podobne zdravstvene težave. V starosti lahko s spremenjenim, bolj zdravim načinom prehranjevanja in življenja močno upočasnimo razvoj bolezni.

Sledijo nasveti, s katerimi vam bo uspelo ohraniti zdravje srca in ožilja še dolgo v “jesen” vašega življenja.

  1. Izogibajte se gaziranim pijačam z dodanim sladkorjem

Omenjena živila imajo pogosto veliko dodanega rafiniranega sladkorja, ki močno dviguje inzulin in krvni sladkor, ki sta glavna dejavnika vnetij v našem telesu. Vnetja posledično vodijo do kopičenja holesterolnih oblog na ožilju in razvoja ateroskleroze. Poleg tega ta živila lahko vsebujejo umetna sladila, barvila in konzervanse, ki imajo neželene učinke na naše zdravje, količina antioksidantov v njih pa je minimalna. Za zdravo ožilje posezite po svežem soku oziroma zmešančku iz sadja in zelenjave.

Sladke pijače rušijo zdravje našega organizma.

Sladke pijače vodijo v razvoj debelosti in diabetesa ter so eden izmed glavnih krivcev za vse pogostejše srčne in možganske kapi. Povišan krvni sladkor vodi do povečanja produktov glikacije, ki pospešujejo staranje tkiv in razvoj bolezni.

Ključen nasvet: na svoj jedilnik dodajte zmešanček iz svežega jagodičevja in granatnega jabolka, ki je poln antioksidantov, vlaknin in zaščitnih snovi, ki povečujejo pretok po krvnih žilah in zmanjšujejo možnost za nastanek krvnih strdkov.

  1. Jejte raznovrstno rastlinsko hrano

Zelenjava vsebuje veliko vlaknin, ki zmanjšujejo količino holesterola v krvi. Vlaknine tudi zvišujejo dober (HDL) holesterol, zmanjšujejo preveliko nihanje krvnega sladkorja in povečujejo občutek sitosti. Sveža ekološka zelenjava in ostala rastlinska živila, ki ne vsebuje pesticidov, na naše telo delujejo terapevtsko. Zaradi fitokemikalij, kamor uvrščamo sekundarne metabolite, kot so antioksidanti, ima ta vrsta hrane neprecenljive koristi za naše zdravje ter je ključ do dolgega in zdravega življenja.

rastlinska hrana

Sveža zelenjava je odličen prigrizek.

Rastlinska živila so tudi polna vitaminov, mineralov, ki skrbijo za zdrav metabolizem. Zelenjava, kot so paprika, šparglji in brokoli, znižujejo vrednosti C-reaktivnega proteina in homocisteina, odličnega kazalnika zdravja žilnega sistema. Paradižnik in korenje vsebujeta likopen in betakaroten, ki preprečujeta srčno kap.

Ključen nasvet: v vsak obrok vključite nekaj sveže zelenjave. Zelenjavo na hitro pokuhajte na pari ali prepražite na kokosovi maščobi in si pripravite izvrstno malico, večerjo ali kosilo.

  1. Zelenolistna zelenjava in rdeča pesa

Motovilec, radič, listi rdeče pese, špinača, blitva, regrat, ohrovt in še nekatera druga zelena zelenjava so bogati viri nitratov. Ti so med metabolizmom pretvorjeni v dušikov oksid (NO), ki deluje kot signalna molekula in sprošča naše ožilje. Ožilje postane bolj pretočno in žile širše, zmanjša pa se možnost pojava kapi in srčnega napada. Raziskave kažejo, da zelenjava, bogata z nitrati, odlično znižuje krvni tlak.

rdeca pesa

Zelenjavne enolončnice – barvito in okusno kosilo.

Ključen nasvet: zelenje dodajte v svoje sendviče, juhe in zmešančke ter poskušajte vse pogosteje popiti kozarec soka rdeče pese.

  1. Začimbe in zelišča

Ovsena kaša s cimetom in hruškami – zajtrk, ki nas zares pogreje.

Najlažji način, s katerim lahko učinkovito zaščitimo svoje telo pred oksidativnim stresom, torej prostimi radikali, je uživanje začimb in zelišč. Začimbe in zelišča so koncentriran vir sekundarnih metabolitov in zdravilnih snovi, zato jih jedem dodajamo le za popestritev okusa, v prevelikih odmerkih pa na naše telo delujejo toksično.

Česen in čebula odlično razstrupljata jetra, znižujeta holesterol in krvni tlak ter uravnavata krvni sladkor. Podobne učinke ima tudi cimet. Kurkuma preprečuje tvorbo krvnih strdkov, prav tako ingver. Klinčki delujejo protibolečinsko in zmanjšujejo vnetja, enako velja za čili. Večina začimb preprečuje razvoj degenerativnih, s starostjo povezanih bolezni.

Ključen nasvet: kadar uživate jabolčno pito ali tople kosmiče z mlekom, dodajte nekaj začimb, kot so ingver, cimet, kardamom, klinčki ali piment. Uporabljajte mešanice različnih začimb. Pomembno je, da so začimbe, ki jih kupite, ekološkega izvora, saj so tiste iz konvencionalne pridelave pogosto tretirane s pesticidi, fungicidi, lahko pa vsebujejo tudi veliko težkih kovin.

  1. Izberite pusto meso

Koščki piščančjega mesa se podajo k prav vsaki solati.

Piščančje meso je bogat vir kakovostnih beljakovin, cinka in selena. Vsebuje tudi jod in maščobne kisline omega 3 ter železo v hemski obliki. Izbirajte meso naravne, pašne reje, ki ne vsebuje konzervansov, antibiotikov in ostalih nepotrebnih dodatkov.

Tudi uživanje rdečega mesa pašne reje in divjih morskih ali gojenih sladkovodnih rib je lahko koristno. Slednje vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, rdeče meso pa je bogat vir železa in ostalih mineralov ter maščobne kisline CLA, antioksidanta, ki pospešuje izgubo telesne maščobe, predvsem na trebuhu.

Ključen nasvet: poleg mesa jejte vedno veliko sveže zelenjave in tako uravnotežite svoj obrok. Zelenjava doda vlaknine in antioksidante, meso pa je vir beljakovin in mikronutrientov.

  1. Divji losos

Slasten losos z limoninim sokom, česnom in rožmarinom – v pečico ali ponev?

Losos je bogat vir maščobnih kislin omega 3, joda, cinka in tudi vitamina D. Poleg tega vsebuje enega izmed najboljših antioksidantov – astaksantin, ki ščiti naše celice pred škodljivimi UV-žarki. Uživanje rib znižuje holesterol in vnetja ter ohranja zdravo srce in ožilje, skrbi pa tudi za vitalnost možganskih celic.

Ključen nasvet: jejte divje ribe vsaj dvakrat tedensko. Izogibajte se velikih rib roparic, ki so pogosto onesnažene s težkimi kovinami.

  1. Pijte čaj

Zeliščni, sadni, zeleni, črni, mate, rooibos in še bi lahko naštevali. Ponudba čajev je raznovrstna, vsak pa ima svoje lastnosti in učinke. Nekateri poživljajo, drugi nas umirijo, prav vsi pa so vir terapevtskih učinkovin in antioksidantov. Poleg tega ne vsebujejo kalorij. V čaj ne dodajajte mleka, saj mlečne beljakovine nevtralizirajo delovanje antioksidantov, dodatek limoninega soka pa celo poveča antioksidativno aktivnost čaja. Pitje zelenega čaja ob obroku preprečuje nihanje krvnega sladkorja. Brezkofeinski zeleni čaj, ki si ga pripravimo pred spanjem, zaradi vsebnosti fluora odlično neguje naše zobe in dlesni.

zeleni caj

Zeleni čaj je vir antioksidantov in energije.

Ključen nasvet: pitje čaja naj predstavlja obred, pri katerem se umirimo, poglobimo vase in zberemo misli. Hkrati pa nam bo ta navada zagotavljala veliko antioksidantov in zaščitnih snovi brez nepotrebnega vnosa kalorij.

  1. Uživajte pravo kavo – a zmerno

Topla skodelica kave za dobro jutro – užitek in ugodje.

Raziskave kažejo, da pitje kakovostne pražene kave preprečuje razvoj številnih obolenj, med drugimi nevrodegenerativnih in srčnih bolezni ter tudi raka. Kava je bogat vir antioksidantov, fenolnih kislin, ki znižujejo krvni tlak, pospešujejo pretok po žilah in preprečujejo oksidacijo holesterola v krvi. Zelena nepražena kava pa je odličen vir klorogenske kisline, zato pomlajuje naše telo, spodbuja metabolizem in pospešuje izgubo telesne maščobe.

Ključen nasvet: dnevno zaužijte eno do dve skodelici kave. Posezite po tisti iz ekološke pridelave, morda celo s certifikatom Fairtrade, in telesu zagotovite le tisto najboljše. Kava je sicer pogosto zelo močno onesnažena s pesticidi in kemičnimi snovmi, zato je ekološki certifikat najboljše zagotovilo kakovosti in varnosti.

Prirejeno po:

http://www.rd.com/health/conditions/best-foods-to-eat-clogged-arteries/

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x