Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Prehrana z nizkim glikemičnim indeksom za lažje življenje z diabetesom

Pri sladkornih bolnikih je pravilna prehrana osnova za učinkovito samokontrolo sladkorne bolezni. Sladkorni bolniki z inzulinsko terapijo morajo predvsem paziti na ogljikove hidrate, ki zvišujejo vrednost krvnega sladkorja.

sadje-in-zelenjava-nizki-glikemicni

Glikemični indeks je število (običajno med 0 in 100), ki živila razvršča po tem kako uživanje tega živila vpliva na dvig krvnega sladkorja v primerjavi z referenčnim živilom, za katerega se določi, da ima glikemični indeks 100. Običajno se za referenčno živilo izbere raztopino glukoze. Višji glikemični indeks pomeni večji dvig sladkorja v krvi. Vseeno pa to ne pomeni, da nam ni treba pazljivo izbirati živila tudi po drugih kriterijih. Če bi se ravnali le po glikemičnem indeksu in glikemični obremenitvi, bi lahko napačno sklepali, da je npr. 200g pizze precej boljša izbira kot 200g rjavega riža, ali da je 100g arašidov za hujšanje primernejše kot 100g banane. To seveda ne drži, saj pizza in arašidi vsebujejo veliko maščob in nekajkrat več kalorij kot riž in banane. Jedi, ki vsebujejo malo balastnih snovi in ki so močno obdelane, povzročajo hiter porast krvnega sladkorja. Neobdelane jedi in tiste, ki vsebujejo veliko balastnih snovi, počasi stopnjujejo vsebnost krvnega sladkorja. Potrebno je dajati prednost živilom z nizkim glikemičnim indeksom 30 – 50, kot npr. polnozrnatim izdelkom, zelenjavi, sadju, stročnicam..., ker počasi zvišujejo krvni sladkor.

Nekatera živila, ki jih lahko svetujemo za boljšo prehrano pri diabetesu:

·         Origano začimba 20g Sonnentor, GI 5
·         Cimet začimba 40g Sonnentor, GI 5
·         Mandlji 250g Kalček, GI 15
·         Agavin sirup 600g Allos, GI 15
·         Tofu navadni 200g Taifun, GI 20
·         Sojin napitek 1l Provamel, GI 20
·         Temna čokolada 85% 100g Rapunzel, GI 25
·         Arašidovo maslo, GI 25
·         Rdeča leča 500g Ecor, GI 30
·         Sezamovo seme 250g Rapunzel, GI 35
·         Paradižnikova omaka 690g Ecor, GI 35
·         Fižol rdeči 500g Ecor, GI 35
·         Kvinoja 500g CTM, GI 40
·         Kamut 500g Ecor, GI 40
·         Basmati riž rjavi rinfuza, GI 50

Glikemični indeks se običajno določa s številom med 0 in 100. Za nizek glikemični indeks veljajo vrednosti do 50.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x