Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Petnajst prehranjevalnih navad, ki podaljšajo naše življenje

 

Del 2

navade-za-dolgo-zivljenje-prehrana-za-dolgo-zivljenje1

 

Slika: Piramida devetih skupnih značilnosti zdravega življenjskega sloga stoletnikov

 

navade-za-dolgo-zivljenje-prehrana-za-dolgo-zivljenje2

 

 

Na svetu obstajajo različna območja, na katerih ljudje v povprečju dočakajo višjo starost kot kjerkoli drugje. Tem območjem pravimo »modre cone« (angl. »BlueZones«) oziroma območja dolgoživosti. Znanstveniki so ugotovili, da imajo ljudje, ki živijo na teh območjih, zelo podobne življenjske navade. Njihov življenjski slog, telesna aktivnost, prehranjevanje in mišljenje so zelo podobni. Raziskovalci so zato oblikovali seznam glavnih značilnosti, ki so skupne vsem ljudem, ki živijo na območjih dolgoživosti.

 

 

  1.   Fižol – stročnica s številnimi koristmi.

Poleg tega, da si s fižolom zapolnijo telesne potrebe po beljakovinah, je fižol tudi odličen vir vlaknin, mineralov in antioksidantov. Za živila živalskega izvora je značilno, da vlaknin ne vsebujejo. Fižol vsebuje kar 77 % kompleksnih, počasi prebavljivih ogljikovih hidratov in 21 % beljakovin. Pogosto na jedilnik vključijo tudi druge stročnice: lečo, čičeriko, sojo in grah.

 

  1.   Uživajo kruh iz kislega testa.

Za ljudi iz območij modrih con je značilno, da kruh pečejo s pomočjo kislega testa. To pomeni, da testo rahlo fermentirajo ter tako izboljšajo prebavljivost kruha in dostopnost hranil. Pri peki jim zaradi fermentacije tudi ni treba uporabiti pekovskega kvasa, saj je testo zaradi delovanja bakterij rahlo in bolj sveže. Kruh pogosto pečejo iz polnozrnate pšenične moke z dodatkom ječmena.

Začetne kulture za pripravo kislega testa je mogoče kupiti tudi v trgovini Kalček. S tem je peka zdravega kislega kruha doma zelo enostavna in hitra.

 

  1.   Za sladilo uporabljajo med.

Kot edino sladilo v svoji prehrani uporabljajo naravni čebelji med. Med uporabljajo za slajenje čaja ali pri pripravi zdravih sladic. Dnevno zaužijejo manj kot štiri žličke medu, saj jim predstavlja dragoceno snov, ki deluje kot zdravilo. Z njim si lajšajo tudi zdravstvene tegobe in poškodbe kože. Poleg tega med izboljša absorpcijo nekaterih hranil v naše telo, na primer kalcija.

 

  1.   Za prigrizek si privoščijo oreščke.

Dnevno zaužijejo dve pesti oreščkov. Uživajo različne oreščke ter tako dodatno prispevajo k uravnavanju vnetnih stanj v telesu in holesterola v krvi. Oreščki so tudi odličen vir vlaknin in antioksidantov. Poleg tega poskrbijo za vnos zdravih maščobnih kislin omega 3 in omega 6.

 

  1.    Uživajo nepredelana živila.

Stoletniki večinoma uživajo svežo in ekološko hrano. Živila, ki jih kupijo, pogosto ne vsebujejo dolgega spiska različnih sestavin. Jejo hrano v svoji naravni obliki. Namesto sadnega soka raje pojejo celo pomarančo, jajce pa zaužijejo celo skupaj z rumenjakom.

 

  1.    Voda!!!

Voda je pijača, ki nas nasiti, poleg tega pa ne vsebuje kalorij. Naše telo vsebuje 60–75 % vode, zato je moramo dnevno popiti najmanj liter in pol. Pitje vode zmanjšuje gostoto krvi in preprečuje možnost pojava bolezni na srcu.

 

  1.    Uživajo v rdečem vinu.

Ko uživajo alkohol, vedno posegajo po temnem rdečem vinu. Rdeče vino ima številne polifenole, med njimi vsebuje tudi resveratrol, stilben, ki podaljšuje življenjsko dobo in preprečuje razvoj srčno-žilnih obolenj. Pitje vina ob obroku poveča absorpcijo hranil v naše telo.

 

  1.    Vsakodnevno pijejo čaj.

Ljudje z otoka Okinawa vsakodnevno organizirajo čajanke, na katerih se družijo, sprostijo in umirijo. Vedno pijejo sveže kuhan zeleni čaj. Za ljudi z otoka Ikaria je značilno vsakodnevno uživanje čaja iz sveže nabranih zelišč rožmarina, žajblja, origana, mete in regrata.

Čaj ne vsebuje kalorij, telesu pa priskrbi številne antioksidante in rastlinske sekundarne metabolite. Poleg tega čaj vpliva na metabolizem in izplavljanje strupenih snovi iz organizma.

 

  1.    Zjutraj popijejo skodelico prave kave.

Stoletniki zjutraj ob zajtrku pogosto popijejo skodelico prave kave. Kave ne sladkajo, prav tako ji ne dodajo smetane. S skodelico kave že takoj zjutraj spodbudijo svoj metabolizem in telesu zagotovijo pomembne antioksidante za obrambo pred strupenimi snovmi. Študije tudi kažejo, da pitje kave preprečuje razvoj bolezni živčevja (na primer Alzheimerjeva bolezen, Parkinsonova bolezen, demenca) in razvoj rakavih obolenj.

 

  1.  Pomembno je pravilno kombiniranje živil.

S pravilnim kombiniranjem živil jim delno veganski način življenja ne povzroča težav. Zaradi pravilnega kombiniranja živil ti ljudje niso beljakovinsko podhranjeni. S svojim načinom prehranjevanja telesu zagotovijo izredno veliko količino hranil, ob tem pa v telo vnesejo zelo malo kalorij.

Ker kombinirajo stročnice in polnozrnata žita, svojemu telesu zagotovijo obrok s popolno aminokislinsko sestavo in dobro biološko vrednostjo.

Jed dobrega počutja

 

-        1 sesekljana paprika

-        koščki na pari kuhane cvetače

-        skodelica kuhane čičerike

-        skodelica kuhanega divjega riža

 

Vse skupaj premešamo, dodamo sojino omako, olivno olje, pražena sezamova semena in koščke sojinega sira. Zraven lahko postrežemo ajdove testenine – soba rezanci.

 

Za zaključek lahko zapišemo še tole: »Zdrava prehrana je uživanje naravne, nepredelane in sveže hrane

 

Najboljši dodatek k zapisanemu je nasvet Michaela Pollana: »Jej pravo hrano in nikoli je ne pojej preveč.«

 

Anže Rogelj

 

Preberite tudi prvi del teksta: http://kalcek.si/prehranjevalne-navade-za-dolgo-zivljenje-vitalnost.html

 

Prirejeno po:

http://www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150329141005.htm

http://www.biomedcentral.com/1472-6882/14/126

http://fairfieldparksandrec.org/Default.aspx?id=35

http://www.health.com/health/gallery/0,,20922657,00.html?xid=healthyliving06032015

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x