Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Nadomestki belega sladkorja

 

Uživanje rafiniranega belega sladkorja je lahko zelo nevarno za zdravje. Med najpogostejše negativne posledice, ki jih povzroča beli sladkor, spadajo oslabitev imunskega sistema, živčna obolenja, debelost, težave z žlezami, artritis, pomanjkanje mineralov, glavobol, težave z zobmi, prebavne težave, impotenca, utrujenost itd. Največji problem pri rafiniranem belem sladkorju je ta, da redno uživanje povzroči nekakšno zasvojenost organizma (nekateri gredo celo tako daleč, da ga primerjajo z drogami), zato se mu je zelo težko odpovedati oziroma njegovo uporabo vsaj zmanjšati. Na tržišču je sicer na voljo kar precej nadomestkov belega sladkorja, vendar morate pri njih biti pazljivi, saj so nekateri med njimi prav tako vse prej kot koristni. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj najpogostejših alternativnih sladil.

 

Umetna sladila

Med najbolj razširjene sintetične nadomestke sladkorja spadajo predvsem saharin, aspartam in ciklamat. Glavna prednost umetnih sladil v primerjavi s sladkorjem je ta, da je njihova kalorična vrednost praktično nična, zato po njih pogosto posegajo tisti, ki so na dieti, in diabetiki, saj ne povzročajo dviga krvnega sladkorja. Vendar so po drugi strani znani tudi mnogi negativni učinki sintetičnih sladil, pojavljajo pa se celo namigi, da naj bi bili prav umetni nadomestki belega sladkorja povezani z nastankom določenih vrst raka.

 

Rjavi sladkor

Pri nakupu rjavega sladkorja morate biti pazljivi, saj gre pogosto za rafinirani beli sladkor, ki je bil naknadno zgolj obarvan. Pravi nerafinirani rjavi sladkor, ki mu ni bila odvzeta melasa (ta namreč vsebuje precej železa, kalija, selena, kroma in vitamina B6 ter je nujna za uspešno prebavo sladkorja), boste prepoznali po precej temnejši barvi in nekristalni strukturi, prav tako pa je nekoliko bolj vlažen. Običajno je označen kot neobdelan/nerafiniran trsni sladkor.

 

Agavin sirup  

Agavin sirup se prideluje iz listov agave in vsebuje visok odstotek fruktoze (sadnega sladkorja), ki se v krvni obtok absorbira enakomerno in tako ne povzroča hitrega dviga sladkorja v krvi. Hkrati agavin sirup vsebuje približno pet odstotkov inzulina, ki blagodejno vpliva na prebavo ter na absorpcijo vitaminov in mineralov. Agavin sirup je lahko zaradi relativno nevtralnega okusa zelo uporaben nadomestek belega sladkorja v številnih slaščicah, priporočeno pa je, da posegate po ekološko pridelanem.

 

Med

Prebava medu sicer poteka precej lažje kot pri navadnem sladkorju, a po drugi strani je njegov glikemični indeks prav tako visok, zato je pri uporabi potrebna zmernost. V Sloveniji je med zelo cenjeno živilo. Znane so številne vrste medu: cvetlični, gozdni, akacijev, lipov, smrekov in kostanjev. Slednji je še posebej priljubljen, saj je bogat z mineralnimi snovmi in zaradi visoke vsebnosti fruktoze primeren tudi za nekatere lažje sladkorne bolnike. Med je lahko zelo učinkovit v boju z različnimi bakterijskimi in virusnimi okužbami. Dober pokazatelj, po katerem lahko prepoznate resnično kakovosten med, je nekoliko moten videz.

 

Javorjev sirup

Javorjev sirup velja za izvrsten vir cinka, poleg tega pa vsebuje ogromno drugih hranilnih snovi, med njimi tudi zelo učinkovite antioksidante. Izvrstno deluje proti različnim vnetjem. Javorjev sirup ima gosto strukturo in poseben, intenzivno sladek okus. Kljub temu vsebuje približno trideset odstotkov manj kalorij kot navaden sladkor. Z uživanjem javorjevega sirupa boste pripomogli k lepšemu videzu svoje kože, las in nohtov, hkrati pa javorjev sirup ščiti tudi pred nastankom srčno-žilnih bolezni.

 

Stevia

V zadnjem času se kot eden izmed najpriljubljenejših nadomestkov sladkorja vse bolj uveljavlja stevia. Gre za naravno sladilo, ki se pridobiva iz rastline z istim imenom, a kljub temu, podobno kot umetna sladila, ne vsebuje kalorij, po drugi strani pa vsebuje ogromno mineralov in je učinkovito tudi pri težavah, kot so vneto grlo, napihnjenost, glivice itd. Stevia je sladilo, ki je primerno tudi za diabetike in ljudi z visokim krvnim tlakom. Na voljo je v obliki tablet, prahu in vrečk ter v tekoči obliki.

 

Viri:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_substitute

http://bodyecology.com/articles/25_reasons_to_avoid_sugar.php#.UqNjqNLuK1U

http://vizita.si/clanek/zdravozivljenje/umetna-sladila.html

http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/artificial-sweeteners

http://vizita.si/clanek/bilke/poznate-razliko-med-rjavim-in-zrjavim-sladkorjem.html

http://www.ekomagazin.si/Prehrana/Prehrana/Sladila-Melasa-je-bolj-zdrava-izbira.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Agave_nectar

http://en.wikipedia.org/wiki/Agave

http://www.organicconsumers.org/articles/article_17906.cfm

http://renegadehealth.com/blog/2013/04/26/all-about-honey-raw-wild-manuka-what-kind-is-best-for-health

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=115

http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x