Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Ženske morajo po menopavzi zaužiti več kalija

 

Kaj imajo skupnega pečeni krompir, banane, beli fižol, paradižnikov pire in suhe marelice? Drži, vsi so odličnega okusa. Ampak so še veliko več kot to – vsi so bogat vir kalija.

menopavza-hrana-kalij-hrana-po-menopavzi-kalij1

 

Dolgo je znano, da ta bistveni mineral pomaga zmanjšati visok krvni tlak. Nedavna raziskava izpostavlja še eno pomembno prehransko korist kalija za zdravje: učinkovitost pri preprečevanju možganske kapi pri ženskah po menopavzi.

Potekala je enajstletna raziskava z 90.137 ženskami po menopavzi, starimi 50–79 let. Rezultati raziskave kažejo, da je pri ženskah, ki so zaužile največ kalija, dvanajst odstotkov manj možnosti, da utrpijo kap na splošno, in šestnajst odstotkov manj verjetno, da utrpijo ishemično možgansko kap, v primerjavi z ženskami, ki so zaužile najmanj kalija. Ženske v raziskavi še niso imele kapi in vsaka izmed njih je zaužila kalij s hrano in ne s prehranskimi dopolnili.

»Kalij je bistvena sestavina celične funkcije,« navaja raziskovalka SylviaWassertheil-Smoller. Nato nadaljuje: »To vpliva na endotelijske celice, ki so zunanji vhod krvne žile, tako da lahko kalij zagotovi večjo prekrvavitev kritičnih področij.«

Ali dobimo dovolj kalija s prehrano? Daleč od tega. Priporočen dnevni vnos kalija za povprečnega odraslega človeka je približno 4700 miligramov na dan. Toda raziskave kažejo, da manj kot 2 % ameriških odraslih zaužije priporočen dnevni vnos kalija. To pomeni, da si tudi mnogi izmed nas sami odvzemamo minerale, ki gradijo mišice, krepijo kosti, varujejo srce in ščitijo pred kapjo.

 

Dobra novica je, da ni težko izboljšati vnosa kalija. Še bolje, nekatera živila, bogata s kalijem, so povsem slastna! Oglejte si tri, ki vsebujejo visoko vsebnost mineralov:

Baked Potato Baked Potato

 

–        1 pečeni krompir: 1081 mg kalija

menopavza-hrana-kalij-hrana-po-menopavzi-kalij3

–        ½ skodelice belega fižola: 595 mg kalija

menopavza-hrana-kalij-hrana-po-menopavzi-kalij14

–        ½ skodelic suhih marelic: 755 mg kalija

Druga živila, bogata s kalijem:

–        četrtina skodelice paradižnikovega pireja: 664 mg kalija

menopavza-hrana-kalij-hrana-po-menopavzi-kalij15

–        ena banana: 594 mg kalija

–        ena skodelica surovega korenčkovega soka: 689 mg kalija

 

Uživanje teh živil vam bo pomagalo pri zdravju – boljši imunski sistem, boljša prebava, zdravje srca in višja raven energije.

 

Preberite tudi:

http://kalcek.si/zivila-bogata-s-kalijem-zivila-kalij.html

 

Vir: http://www.care2.com/greenliving/why-women-should-eat-more-potassium-after-menopause.html#ixzz3EFmSIro3

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x