Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Krepitev imunskega sistema

Ali h krepitvi imunskega sistema pripomore tudi način prehranjevanja?

Za zdrav in močen imunski sistem je ključna pravilna in redna prehrana. Znanstveniki predvidevajo, da so ljudje, ki s prehrano v organizem ne vnašajo dovolj pomembnih hranilnih snovi, dovzetnejši za okužbe in bolezni.

Dokazano je, da pomanjkanje določenih mikrohranil, kot so na primer cink, selen, baker, železo, folna kislina ter vitamini A, B6, C, in E, spremeni imunski odziv pri živalih. Kako se to odraža na njihovem zdravju, še ni ugotovljeno. Prav tako ni raziskano, kako pomanjkanje nekaterih izmed teh snovi na imunski sistem deluje pri ljudeh.

Kako se torej prehranjevati? Če sumite, da vaš način prehranjevanja vašemu telesu ne nudi vseh potrebnih hranilnih snovi, lahko poskusite vitamine in minerale vnesti s prehranskimi dopolnili. A uživajte jih v zmernih količinah.

  • Jejte veliko sadja, zelenjave in polnozrnatih živil

Česen in čebula sta živili, ki ju lahko dodate marsikateri jedi – oba sta dobra vira antivirusnih snovi, ki lahko okrepijo odpornost proti okužbam. Podobne učinke ima še veliko drugih vrst zelenjave, med drugim korenje in sladki krompir. Slednja sta bogata z betakarotenom, ki ima protivnetne lastnosti in pospešuje rast belih krvnih celic. Med priporočena živila spadata tudi čilska paprika, ki zmanjšuje nosno sluz, in ingver, ki preprečuje vnetja.

  • Jejte manj nasičenih maščob/jejte zdravju prijazne maščobe

Nekatere vrste maščob so ključne za grajenje celic in produkcijo prostaglandinov, hormonskih spojin, ki pomagajo uravnavati imunski odziv na okužbe. Namesto nasičenih maščob iz živalskih virov izberite nenasičene maščobe iz rastlinskih virov, saj prve zmanjšujejo sposobnost belih krvnih celic, da se borijo proti bakterijam. Izogibajte se transmaščobam, ki so na izdelkih označene kot »hidrogenirane« ali »delno hidrogenirane« in jih je pogosto mogoče najti v procesirani hrani in slaščicah.

  • Uživajte čim več rib

Mastne ribe, kakšne so sardele, sledi in skuše, vsebujejo veliko beljakovin, ki so nujne za gradnjo celic, ki se borijo proti napadalcem iz okolja, pa tudi veliko maščobnih kislin omega 3, ki regulirajo delovanje imunskega sistema. Ko je organizem napaden, je akutno vnetje prvi odziv telesa. Maščobne kisline omega 3 pa zmanjšajo proizvodnjo vnetnih in povečajo proizvodnjo protivnetnih snovi, s čimer pripomorejo k okrevanju.

  • Vnesite čim več probiotikov

Črevesne motnje so glavni vzrok za občutljivost na določena živila, avtoimunske bolezni, imunsko neravnovesje in oslabljen imunski sistem. Zato je pomembno, da vaš jedilnik vsebuje dovolj probiotikov. Probiotiki so dobre bakterije, ki pomagajo pri presnovi hranilnih snovi, ki povečajo razstrupljanje debelega črevesa in krepijo imunski sistem.

  • Izogibajte se uživanju sladkorja

Le deset čajnih žličk sladkorja – toliko ga je na primer v približno 7 dl sladke gazirane pijače – zmanjšuje sposobnost delovanja belih krvničk. Boljša izbira so naravna sladila, kakršno je stevia. Poskusite pa se izogibati alternativam brez kalorij, kakršen je aspartam.

  • Privoščite si gobe

Reishi goba je na vzhodu cenjena že več kot 2000 let. Strokovnjaki trdijo, da spodbuja produkcijo T-celic, belih krvnih celic, vključenih v zaščito telesa pred okužbo. Povečuje raven snovi, ki krepijo imunski sistem, pripomore h kakovostnemu spancu in zmanjšuje stres, in sicer z zmanjšanjem produkcije hormona adrenalina.

  • Jejte več citrusov

Vitamin C, ki ga je mogoče najti v pomarančah, limonah, limetah in grenivkah, povečuje aktivnost fagocitov, celic, ki prebavljajo bakterije v krvi. Telo vitamina C žal ne more shranjevati, zato ga morate vanj vnesti vsak dan znova.

  • Grizljajte mandlje

Če se želite to sezono izogniti virusnim okužbam, je idealno, da na jedilnik vključite 85 g mandljev dnevno. A pri tem ne odstranjujte kože – snov v njej namreč izboljšuje sposobnost belih krvnih celic, da odkrivajo viruse. Poleg tega pomaga preprečiti širjenje virusov po telesu.

Viri:

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system

https://www.rd.com/health/conditions/boost-immune-system/

https://draxe.com/how-to-boost-your-immune-system/

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x