Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Kalčki prednosti in koristi

 

Izjemen vir hranil za uravnoteženo prehrano

 

Kalčke lahko vzgojimo iz semen žit, stročnic ali drugih rastlin. Gojimo jih lahko v temi ali na svetlobi. Tisti, ki so zrasli v temi, so čvrstejši in svetlejše barve, vendar imajo manj hranljivih snovi od tistih, ki so delno rasli na sončni svetlobi.

Med najpogostejšimi semeni za kalitev sta zlati fižol in snežni grah. Grahove kalčke ali poganjke pridobivajo z rezanjem, ko dovolj zrastejo; uporabiti jih je treba čim manjše, da se še mehki.

Kalčki zlatega fižola so odličen vir vitaminov C in K ter folata in pomemben vir vitamina B6, vlaknin, riboflavina, niacina, pantotenske kisline, železa, mangana, bakra, magnezija inkalija. Grahovi kalčki so jim po vsebnosti hranil podobni, razen da vsebujejo tudi veliko vitaminov A in E, pri čemer je vitamin A v obliki karotenoidnih antioksidantov.

Žitni kalčki vsebujejo veliko različnih vitaminov iz skupine B in vitamin E, so lahko prebavljivi in rahlo sladkega okusa. Kalčki stročnic vsebujejo veliko lažje prebavljivih beljakovin, vitaminov skupine B, folne kisline in vitamin E.

 

kalcki1

Koristi za zdravje:

Kaljenje poveča aktivnost encimov in zvišuje raven beljakovin, maščob in vitamina B v semenih. Kalčki vsebujejo antioksidante kot so vitamin C in karotenoidi, ki učinkujejo preventivno pred srčno-žilnimi in rakovimi obolenji.

Kalčki vsebujejovse, kar potrebuje naše telo za nemoteno delovanje, zato si lahko pridelate prvi zelenjavni pridelek v nekaj dneh kar v kuhinji.

kalcki2

Kombiniranje živil:

Surove kalčke najpogosteje uporabljamo v solatah. Uživamo jih sveže kot samostojno jed ali kot dodatek sendvičem, namazom s skuto, maslom ali sirom. Dodajamo jih solatam, juham, jajčnim jedem ali  zelenjavnim jedem.

 

Viri:

http://www.sejmo.si/,

http://www.kmeckiglas.com/dom-in-druzina/vitaminski-kalcki.html

Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

 

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x