Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

PET ŽIVIL ZA IZBOLJŠANJE VIDA

 

Vid je eden izmed najbolj cenjenih čutov človeštva.

Približno petinsedemdeset odstotkov odraslih potrebujejo neke vrste korekcijskih leč – približno štiriinšestdeset odstotkov jih nosi očala in približno enajst odstotkov kontaktne leče.

Približno ena tretjina prebivalstva trpi zaradi kratkovidnosti, medtem ko je približno šestdeset odstotkov daljnovidnih.
Nobena preventivna metoda za izboljšanje vida še ni bila razvita, razen metode uživanja zdrave prehrane. Živimo v dobi presaditev srca, vendar pa še ni tehnologija, ki bi ohranjala eno izmed naših najpomembnejših lastnosti – vid.
Na srečo je zdrava prehrana zelo močna. Za uživanje nekaterih živil se je izkazalo, da neposredno vpliva na vid in splošno zdravje oči.
V nadaljevanju je navedenih pet najučinkovitejših živil za reševanje degenerativnega vida.

 

  1. Jajčni rumenjak

Degeneracija makule oziroma rumene pege (AMD), povezana s starostjo, je glavni vzrok za izgubo vida pri ljudeh, starejših od petinšestdeset let. Uživanje rumenjakov lahko pomaga upočasniti ta proces. Iz različnih razlogov lahko degenerativni proces vpliva na rumeno pego (makulo), majhen prostor v zadnjem delu očesa, nato pa poškoduje vid.

izboljsanje-vida-zivila-za-izboljsanje-vida1

 

Rumenjaki vsebujejo lutein in rumeno pigmentirani antioksidant, ki spada v skupino spojin, imenovanih karotenoidi. Lutein in podobna spojina, imenovana zeaksantin, se selektivno kopičita v rumeni pegi mrežnice, lovita proste radikale in delujeta kot moder svetlobni filter.

 

Nekateri strokovnjaki predlagajo, da potrebujemo približno 6 miligramov teh antioksidantov na dan. En rumenjak ima približno 0,25 miligramov luteina in še več, če ga skuhamo. Telo lažje absorbira lutein, najden v rumenjaku, kot tistega iz sadja in zelenjave. Uživanje luteina z olivnim ali kokosovim oljem pospeši absorpcijo.
Čeprav tudi druga živila prispevajo k zdravju oči, najbolj pomagajo prav jajčni rumenjaki.

 

  1. Špinača

izboljsanje-vida-zivila-za-izboljsanje-vida2

 

Ta okusna, zelena listnata zelenjava vsebuje veliko luteina, zato dela čudeže na očeh. Najboljši učinek ima, če jo uživamo surovo. Za kuhano špinačo je znano, da toplota poškoduje nekatere njene antioksidante.

V rumeni pegi (makuli) se lutein in zeaksantin obravnavata kot makularna pigmenta. Makularni pigmenti zmanjšajo tveganje za AMD in lahko prav tako igrajo pomembno vlogo pri sivi mreni, povezani s staranjem. Med karotenoidi sta lutein in zeaksantin edina, ki se nahajata v objektivu očesa.

Ohrovt, brokoli, zelena solata, grah, brstični ohrovt, bučke in druga zelena zelenjava vsebujejo velike količine luteina.

 

  1. Borovnice

izboljsanje-vida-zivila-za-izboljsanje-vida3

Borovnice, imenovane tudi »brainberries« (jagode možganov), so po mnenju nekaterih najbolj zdrava hrana na planetu. Njihova svetlo modra lupina vsebujejo antociane, skupino najmočnejših antioksidantov, ki telesu pomagajo z več zaščite.

Uživanje borovnic ščiti mrežnico pred neželeno sončno svetlobo in poškodbami kisika.

 

  1. Korenje

Uživanje korenja ne bo neposredno izboljšalo vida, lahko pa pomaga izboljšati splošno zdravje oči. Korenje vsebuje lutein in beta karoten, snov, ki se v telesu pretvori v vitamin A in je učinkovito hranilo za zdravje oči. Vitamin A je bistveno hranilo. Njegovo pomanjkanje je najpogostejši vzrok za slepoto v državah v razvoju.

izboljsanje-vida-zivila-za-izboljsanje-vida4

 

Tudi druga oranžna živila, kot so mango, marelice, buče, sladki krompir in melone, vsebujejo beta karoten.

 

  1. Mandlji

Orešček, bogat z vitaminom E, dokazano upočasnjuje degeneracijo makule. Samo ena pest mandljev na dan predstavlja približno polovico dnevnega odmerka. Mandlji vsebujejo hranilo proti raku amigdalin, ki je znano tudi kot laetril ali vitamin B17.

izboljsanje-vida-zivila-za-izboljsanje-vida5
Mandlji spodbujajo splošno dobro počutje. Prispevajo k izgubi teže, pomagajo zniževati holesterol, preprečujejo bolezni srca, izboljšajo polt in imajo še veliko drugih dobrih lastnosti.

 

Morda vas bodo zanimali informativni članki:

Pomembne beljakovine za vegetarijance

Kako s hrano izgubiti trebušno maščobo?

10 znakov, da vaše telo potrebuje razstrupljanje
 

Preberite šše te zanimive recepte:

Presni borovničev sladoled

Proteinske ploščice

Poživljajoč smuti iz zelenega čaja in ananasa

 

 

Vir: http://www.hungryforchange.tv/article/5-foods-to-improve-eye-health?utm_medium=email&utm_campaign=HFC+NL++August+28+2014&utm_content=HFC+NL++August+28+2014+CID_80198a3a090b747a05d304ef8c3ceb3b&utm_source=Campaign%20Monitor%20Email%20Marketing&utm_term=READ%20MORE

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x