Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Najboljša hrana za možgane

 

Možgani potrebujejo hrano za dobro delovanje. Možganske funkcije se sicer s starostjo upočasnjujejo, a s pravilno izbranimi "pametnimi" živili lahko močno izboljšate vitalnost svojega središča živčevja, upočasnite njegovo staranje in na naraven način izboljšate svojo sposobnost koncentracije. V nadaljevanju boste izvedeli:

  •        kaj potrebujejo vaši možgani;
  •        katera so najboljša živila za ohranjanje zdravja možganov;
  •        katere dejavnosti in slabe navade škodijo zdravju vaših možganov.

 

Kaj potrebujejo možgani za svoje delovanje?

Iz mnogo študij je razvidna povezava med hrano, ki jo vnašamo v telo, ter sposobnostjo razmišljanja in pomnjenja. Antioksidanti, zdrave maščobne kisline (omega-3) in kakovostni ogljikovi hidrati (možgani potrebujejo kar 2/3 glukoze, ki je v naši krvi) so najboljša hrana za naše možgane. A četudi lahko z izbranimi biološkimi živili vplivamo na dobro delovanje možganov, je zelo pomembno tudi to, da sta naš celotni sistem prehranjevanja in način življenja čim bolj zdrava. Večje količine nasičenih maščobnih kislin lahko celo poškodujejo nevrone, ki uravnavajo apetit in energijo, možgani pa delujejo bolje, če vsako jutro zajtrkujemo.

hrana-za-mozgane1

Superživila za možgane

"Študentska hrana", ki jo je mogoče najti v mnogo trgovinah, ni brez razloga sestavljena iz semen, oreščkov in suhega sadja. V teh vrečkah se namreč skrivajo nekatera izmed najboljših živil za možgane. Naslednja zdrava živila je priporočljivo uživati prav vsak dan, če želite izboljšati svoje možganske funkcije:

–        oreščki: mandlji, orehi, lešniki in brazilski oreščki spadajo med najboljšo hrano za možgane. Ti so namreč bogati z vitaminom E, ki je povezan z dobrim delovanjem možganov in z zdravimi maščobnimi kislinami. Orehova jedrca, na primer, so odličen vir alfa-linolenske kisline, pozitivno vplivajo na zdravje srca in ožilja, hkrati pa pomagajo pri učinkoviti dobavi kisika v možgane. Znanstveniki so ugotovili, da se tudi v primeru Alzheimerjeve bolezni ob uživanju orehov izboljšata spomin in sposobnost učenja. Oreščke lahko tudi popečete, za splošno zdravje pa je bolje, če izberete biološke in nesoljene;

–        semena: sezam, lanena, bučna in sončnična semena so, tako kot oreščki, bogati z vitaminom E in nenasičenimi maščobnimi kislinami, hkrati pa vsebujejo veliko proteinov, antioksidantov in pomembnih mineralov, ki pospešujejo delovanje možganov (npr. magnezij). Tudi v tem primeru je pomembno, da izberete ekološko pridelana semena, najboljša za vaše zdravje pa so surova;

–        borovnice: nekateri znanstveniki imajo borovnice za najboljšo hrano za možgane, ki jo lahko uživate. Iz nekaterih študij je namreč razvidno, da borovnice zmanjšajo možnost za pojav Alzheimerjeve bolezni in demence, prav tako pa izboljšujejo sposobnost učenja, razmišljanja in motorične spretnosti. Strokovnjaki zato priporočajo, da zaužijete eno skodelico borovnic vsak dan;

–        granatno jabolko: vsebuje podobno količino antioksidantov kot borovnice, ti pa varujejo možgane pred negativnimi vplivi stresa. Možgani so namreč prvi organ, ki občuti posledice stresa, zato je za njihovo zdravje zelo pomembno, da se jih zavaruje;

–        avokado: bogat je z nenasičenimi maščobami, ki so pomembne za zdravo ožilje in pretok krvi ter s tem tudi za možgane (kot pri orehu);

–        zelena listnata zelenjava: špinača, zelena, rukola in druga listnata zelenjava je bogata z magnezijem in železom. Pomanjkanja železa lahko vodi do utrujenosti, slabega razpoloženja in upočasnjenih možganskih funkcij.

hrana-za-mozgane2

Slabe navade, ki škodijo možganom

Ob pravilni prehrani z izbranimi ekološkimi živili, ki koristijo delovanju možganov, pa se je treba tudi odpovedati nekaterim slabim navadam. Alkohol in nikotin močno oslabita možganske funkcije, za možgane pa niso zdrave niti velike količine sladkorja. Izognite se tudi kosilu, ki je pretežno sestavljeno iz ogljikovih hidratov, saj vas bo to uspavalo, prav tako pa tudi vaše možgane.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x