Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Deset odličnih živil, ki lahko upočasnijo staranje

 

Zagotovo znate našteti nekaj živil, za katera pravijo, da naj bi preprečevala staranje ali vsaj ublažila njegove znake. Nekatera izmed njih so takšen sloves pridobila na podlagi starodavnih legend (Kleopatra naj bi skrbela za ohranjanje svoje lepote in mladostne kože s kopanjem v mleku kamel), druga živila pa so izpostavili znanstveniki. Z raziskavami so pridobili dokaze o desetih vsakdanjih in lahko dostopnih ekoloških živilih, ki pomagajo ohranjati mladostnost.

 

Avokado

Z visokimi koncentracijami vitamina E avokado poskrbi za sijoč videz kože in las. A znanstveniki so med drugim ugotovili, da avokadovo olje upočasnjuje staranje, prav tako pa naj bi bilo uporabno v boju proti raku in v primeru srčnih bolezni. To spoznanje so razkrili mehiški raziskovalci, ki so avokadovo olje testirali na celicah gliv kvasovk. Celice so s pomočjo avokadovega olja preživele izpostavljenost visokim koncentracijam prostih radikalov.

 

Orehi

Znano je, da so orehi dober vir esencialnih maščobnih kislin omega-3, a znanstveniki so predstavili tudi druge ugotovitve. V primeru diabetesa orehi izboljšajo delovanje krvnih žil, prav tako orehi in orehovo olje znižujejo krvni tlak (tudi če je povišani krvni tlak posledica stresa). Raziskovalci iz New Yorka so odkrili, da lahko orehi pomagajo pri še eni težavi, ki se pojavi s starostjo – demenci. Mnogo zdravih hranilnih snovi je v koži orehov, zato je priporočljivo zaužiti tudi njo.

 

hrana-proti-staranju1

 

Brokoli

Na univerzi UCLA so ugotovili, da tudi brokoli lahko podaljša mladost ali pa vsaj upočasni staranje. Brokoli namreč vsebuje protimikrobno in protitumorno učinkovino sulforafan, ki prostim radikalom preprečuje povzročanje škode (in staranja) v telesu. S sulforafanom so še posebej bogati kalčki brokolija. Brokoli pa je lahko učinkovit tudi v boju proti diabetesu, kardiovaskularnim boleznim in degenerativnim boleznim sklepov.

 

Borovnice

Borovnice so resnično najlažje dostopno superživilo. Vsebujejo veliko kalcija, bogate so z vitaminom C, tako sveže kot zamrznjene so bogate z antioksidanti, predvsem pa spadajo med najboljša živila za možgane. Iz študije ameriškega ministrstva za kmetijstvo je namreč razvidno, da borovnice izboljšujejo kratkoročni spomin in delujejo blagodejno na možganske nevrone. Borovnice izboljšujejo koncentracijo in večajo sposobnost učenja, zato je priporočljivo, da si jih privoščite (lahko tudi v obliki soka) prav vsak dan.

 

Cimet

Za cimet velja, da znižuje krvni tlak in preprečuje nastanek srčnih bolezni. Prav tako so na ameriškem ministrstvu za kmetijstvo ugotovili, da je cimetov izvleček bogat z antioksidanti, ki bi lahko zmanjševali tudi možnost nastanka diabetesa. Iz študij izhaja tudi spoznanje, da cimet poskrbi za ohranjanje prožnosti kože in mladostnega videza, saj pospešuje sintezo kolagena in aktivira hormon rasti.

 

Temna čokolada

Za zdravje srca, ožilja, krvnih žil in krvi same se je dobro vsake toliko časa posladkati s temno čokolado. Kakav namreč vsebuje flavonoidepikatehin, ki ohranja zdravje kardiovaskularnega sistema. Kakav ima dvakrat več antioksidantov kot rdeče vino in je trikrat boljši od zelenega čaja (ima tudi trikrat več antioksidantov). Iz nekaterih študij je razvidno, da temna čokolada pomaga preprečevati tudi nastanek demence.

 

Navadni fižol

Tudi povsem običajni fižol v obliki ledvičk, ne glede na barvo, si zasluži naziv superživila. Bogat je z beljakovinami, kalijem, magnezijem in vlakninami, vsebuje veliko folata in tudi antioksidante flavonoide. Iz študij je razvidno, da s pogostejšim uživanjem stročnic močno zmanjšujemo možnost srčnega napada, rdeči fižol pa naj bi vseboval celo več proantocianidinov, ki se spopadajo s prostimi radikali in povečujejo koncentracijo vitamina C v celicah, kot borovnice.

 

Rdeče zelje

Tudi rdeče zelje vsebuje veliko flavonoidov, ki preprečujejo nastanek raka, kar je med drugim razvidno iz študije ameriškega ministrstva za kmetijstvo. Flavonoidi, s katerimi je obogateno rdeče zelje, lahko prav tako pomagajo izboljšati možgansko delovanje in zdravje srca.

 

Granatno jabolko

Granatno jabolko je najbolj eksotičen sadež na seznamu, a je med septembrom in januarjem vseeno pogosto na naših jedilnikih. Bogato z antioksidanti preprečuje nastanek srčnih bolezni, iz raziskave Univerze v Illinoisu pa je razvidno, da potencialno lahko pomaga preprečevati nastanek raka dojk in prostate. Olje semen granatnega jabolka naj bi bilo koristno za zmanjševanje znakov staranja, saj ob nanosu na kožo pospešuje regeneracijo kožnih celic.

 

Česen

Morda res ni vaše najljubše živilo, a tudi česen morate vključiti v svoj jedilnik. Že leta 1994 so danski znanstveniki odkrili, da so kožne celice, ki so izpostavljene izvlečku iz česna, bolj zdrave in živijo dlje kot tiste, ki niso. Podobno so odkrili na Japonskem: miške, ki so uživale česen, so živele dlje. V novejši študiji pa je bilo ugotovljeno, da antioksidanti v česnu zmanjšujejo možnost razvoja demence in alzheimerjeve bolezni. Na srečo je česen na voljo tudi v kapsulah.

 

povzeto po HungryForChange

Eko&Bio

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x