Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Hrana, ki krepi možgansko moč

 

Ko je organizem pod stresom, pa naj bo ta fizični ali psihični, se začnejo izločati vnetni citokini. Zaradi teh malih kemikalij se odzove imunski sistem in deluje proti vnetjem – stres je zanj neke vrste infekcija. Medtem ko so vnetja koristna, saj telo varujejo pred boleznimi oziroma ga zdravijo, so kronična vnetja nekaj popolnoma drugega, saj jih povezujejo z avtoimunskimi boleznimi, kot so anksioznost, multipla skleroza, visok krvni tlak in druge.

A kaj ima vse to s hrano? Črevesje pomaga telesu nadzorovati imunske odzive in vnetja. Poleg tega črevesni hormoni, ki vstopajo v možgane ali so tam proizvedeni, vplivajo na kognitivne sposobnosti, kot so razumevanje in procesiranje novih informacij, osredotočenost in občutek sitosti. Nekatera živila so polna antioksidantov, koristnih maščob, vitaminov in mineralov, zato proizvajajo energijo in varujejo pred določenimi boleznimi možganov. Pripravili smo seznam živil, ki koristijo tako telesu kot duhu.

 

  1. Avokado

Ker je ta sadež zaradi velike vsebnosti maščob pogosto na slabem glasu, naj najprej poudarimo, da vsebuje predvsem zdrave, mononasičene maščobe, ki ohranjajo raven krvnega sladkorja in skrbijo za sijočo kožo. Avokado vsebuje tako vitamin K kot folno kislino, zato preprečuje krvne strdke v možganih (varuje pred možgansko kapjo) in hkrati pripomore h kognitivnim funkcijam, predvsem spominu in koncentraciji. Vsebuje tudi veliko vitaminov B in C, ki jih telo ne shranjuje, zato jih je pomembno vnašati vsak dan znova. Gre tudi za sadež, ki ima najmanjšo vsebnost sladkorja in največjo vsebnost beljakovin.

 

  1. Pesa

Ta gomoljavka je ena izmed najbolj hranilnih rastlin. Zmanjšuje vnetja, je polna antioksidantov, ki varujejo pred določenimi vrstami raka, in pomaga izločati toksine iz krvi. Naravni nitrati v pesi pripomorejo k boljšemu krvnemu obtoku – več krvi pride do možganov, kar izboljša duševne zmožnosti. Koristna pa ni le za možgane, saj med zahtevno telesno vadbo poveča raven energije in telesne zmožnosti.

 

  1. Borovnice

Najboljše stvari prav zares prihajajo v majhnih paketih. Borovnice so eden izmed najboljših virov antioksidantov, kar jih poznamo, vsebujejo pa tudi veliko vitaminov C in K ter prehranskih vlaknin. Zaradi velike vsebnosti galne kisline pomagajo varovati možgane pred stresom in degeneracijo.

 

  1. Kostna juha

Gre za eno izmed najboljših jedi za zdravje črevesja in posledično zdravje možganov. Na organizem ima mnogo koristnih učinkov, med drugim krepi imunski sistem, preprečuje prepustno črevesje, skrbi za zdrave sklepe in deluje proti alergijam na določene vrste hrane. Vsebuje veliko kolagena, zaradi česar preprečuje črevesna vnetja, zdrave aminokisline, ki jih je najti v njej, na primer glicin in prolin, pa skrbijo za normalno delovanje imunskega sistema in boljšajo spomin.

 

  1. Brokoli

Brokoli je eno izmed najboljših živil, ki koristijo možganom. Vsebuje veliko vitamina K in holina, kar je ključno za dober spomin. Poln je tudi vitamina C – le ena skodelica brokolija pokrije kar 150 odstotkov dnevnih potreb po tem vitaminu. Ker vsebuje prehranske vlaknine, pa je tudi precej nasiten.

 

  1. Zelena

Za zelenjavo, ki ima tako malo kalorij (le 16 na skodelico), premore zelena ogromno koristi za telo. Visoki ravni antioksidantov in polisaharidov delujeta protivnetno in pomagata blažiti simptome, povezane z vnetji, kot so sindrom razdražljivega črevesja in boleči sklepi. Zaradi nizke kaloričnosti in hkrati visoke vsebnosti vitaminov in mineralov je zelo primerna za tiste, ki bi se radi znebili kilograma ali dveh. A nikar ne jejte le stebel – tudi semena in listi zagotavljajo veliko koristi in so izjemno okusni.

 

  1. Kokosovo olje

Gre za eno izmed živil, ki omogočajo zelo raznoliko pripravo. Med številnimi koristmi, ki jih prinaša, pa so tudi take, ki dobro vplivajo na možgane. Kokosovo olje deluje kot naravno protivnetno sredstvo, saj zatira celice, odgovorne za vnetja. Pripomore tudi k ohranjanju spomina, ki se slabša s staranjem, in uničuje škodljive bakterije v črevesju.

 

  1. Temna čokolada

Tudi tega ne moremo dovolj poudariti – čokolade si med seboj nikakor niso enake. Temna čokolada je na primer lahko celo koristna. Polna je flavonolov, ki imajo antioksidativne in protivnetne lastnosti, znižujejo pa tudi krvni tlak in povečujejo krvni pretok do možganov in srca. A pozor, ko izbirate čokolado, naj ta ne bo bela ali mlečna, temveč naj vsebuje najmanj 70 odstotkov kakava – zlato pravilo je, da bolj kot je temna, več koristi ima.

 

  1. Jajčni rumenjaki

Ti vsebujejo veliko holina, ki je ključen za nosečnice, saj skrbi za normalen razvoj možganov zarodka. Razčlenjuje tudi betan, kemikalijo, ki proizvaja hormone, povezane z občutkom sreče – lahko bi celo rekli, da uživanje jajc osrečuje. Čeprav so bila jajca zaradi strahu pred holesterolom dolgo na črni listi, raziskave kažejo, da ne le, da ne škodijo, temveč da celo povečujejo raven koristnega holesterola. Gre pa tudi za enega izmed najcenejših in najdostopnejših virov beljakovin.

  1. Ekstra deviško oljčno olje

V njem je mogoče najti antioksidante, imenovane polifenoli, zato izboljšuje spomin in lajša učenje ter tudi upočasnjuje s starostjo in boleznimi povezane spremembe. Prav tako je uspešen v boju z ADDL, beljakovinami, ki so toksične za možgane in povzročajo Alzheimerjevo bolezen. Kljub vsem koristim, ki ga premore, pa si je vredno zapomniti, da ekstra deviško oljčno olje ni primerno za kuhanje, saj hidrogenira in se začne ob visokih temperaturah razkrajati. Najbolje je, da ga uživate sobne temperature.

 

  1. Bučna semena

Ta okusna semena so eden izmed najboljših virov cinka – koristnega minerala, ki skrbi za dober spomin in sposobnost razmišljanja. V njih je mogoče najti tudi magnezij, ki deluje protistresno, vitamine B in triptofan, znanilca serotonina, ki skrbi za dobro počutje.

  1. Zelena listnata zelenjava

Raziskave kažejo, da redno uživanje zelene listnate zelenjave, kot so kodrolistni ohrovt, blitva in različne vrste zelene solate, preprečuje demenco. V študiji, kjer so raziskovali prehranjevalne navade in duševne zmožnosti več kot 950 starejših odraslih v obdobju petih let, so ugotovili, da se je pri tistih, ki so tovrstno zelenjavo uživali vsaj enkrat ali dvakrat dnevno, pojavilo počasnejše slabšanje duševnih zmožnosti kot pri tistih, ki zelenjave niso uživali – tudi ko so vključili dejavnike, kot so starost, izobrazba in prisotnost demence v družini. Gre za živila, ki so polna vitaminov A in K (le skodelica kodrolistnega ohrovta telesu zagotovi več kot 680 odstotkov dnevnih potreb po teh vitaminih), ki delujejo protivnetno ter ohranjajo močne in trdne kosti.

 

  1. Rožmarin

Koristi ima tako rožmarinovo olje kot sam rožmarin. Karnozolna kislina, ena izmed glavnih sestavin rožmarina, varuje možgane pred nevrodegeneracijo, in sicer tako, da jih varuje pred kemičnimi prostimi radikali, ki jih poleg nevrodegeneracije povezujejo tudi z Alzheimerjevo boleznijo, kapjo in staranjem možganov nasploh. Upočasnjuje tudi slabšanje vida, saj vsebuje antioksidante in protivnetne snovi.

  1. Losos

Losos je poln maščobnih kislin omega 3, ki skrbijo za normalno delovanje možganov ter boljšajo spomin in koncentracijo. Pri tem si je vredno zapomniti, da ima na organizem največ koristi aljaški divji losos.

 

  1. Paradižnik

Likopen, močan antioksidant, ki ga je mogoče najti v paradižniku, lahko varuje pred škodo, ki jo povzročajo prosti radikali – ta lahko sicer vodi v nastanek demence in Alzheimerjeve bolezni.

 

  1. Kurkuma

Kurkumin, kemična spojina, ki je v kurkumi, je razlog, da gre za eno izmed najmočnejših protivnetnih sredstev. Kurkuma povečuje tudi raven antioksidantov in ohranja zdrav imunski sistem, hkrati pa povečuje pritok kisika v možgane, kar zagotavlja osredotočenost in sposobnost procesiranja novih informacij.

 

  1. Orehi

Grizljanje orehov vsaj enkrat na dan lahko izboljša kognitivno zdravje. Ti vsebujejo visoke ravni antioksidantov, vitaminov in mineralov, ki izboljšajo duševno pripravljenost. Predvsem vitamin E pa deluje tudi proti nastanku Alzheimerjeve bolezni.

 

 

Viri:

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/10-foods-boost-your-brainpower

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x