Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Enajst živil za čisto in lepo kožo

Čista in zdrava koža je vedno v modi, a zanjo je potrebno nekaj več kot draga kozmetika. Priznani umetniki ličenja prisegajo predvsem na prehrano, polno antioksidantov, mineralov in esencialnih maščobnih kislin, saj te snovi kožo ohranjajo prožno.

 

  1. Kurkuma

Ta korenina močne barve je sorodnica ingverja. Ima izjemno visoko vsebnost antioksidantov, ki so nujno potrebni za zdravo, sijočo kožo. V njej je tudi veliko protivnetnih snovi, ki pripomorejo k hitremu zdravljenju in pomiritvi občutljivih kožnih stanj. Lahko jo vmešate v mleko ali z njo začinite krompir, meso ali obare.

 

  1. Polnozrnata živila

Če ne trpite za celiakijo ali nimate drugih alergij, je uživanje polnozrnate hrane dobro za vaše splošno zdravje. Cela zrna so dober vir vitaminov in mineralov, še posebej vitaminov skupine B, selena, magnezija in cinka, ki kožo ščitijo pred škodljivimi dejavniki iz okolja, pripomorejo k njeni elastičnosti in preprečujejo drobne gubice. Če želite čisto in žarečo polt, naj na jedilniku ne manjka polnozrnatega kruha, polnozrnatih testenin in rjavega riža.

 

  1. Paradižnik

Paradižnik vsebuje likopen, snov, ki daje barvo rdečemu sadju in rdeči zelenjavi. To hranilo razgrajuje tudi proste radikale in kožo varuje pred škodljivimi učinki sonca, zato je še posebej pomemben za ljudi, ki imajo težave s pigmentacijo, in ljudi, ki so občutljivi na sončne žarke.

 

  1. Ribe

Uživanje rib je eden izmed najboljših načinov vnašanja esencialnih maščobnih kislin, kot so maščobne kisline omega 3 in omega 6. Te pripomorejo k blaženju vnetij in s tem preprečujejo mašenje por. Ribe vsebujejo tudi vitamine in minerale, ki so ključni pri obnavljanju celic: vitamine skupine B, vitamin E in cink. Med ribami, v katerih je mogoče najti kar največ esencialnih maščobnih kislin, so losos, skuša in tuna.

 

  1. Oreščki in semena

Oreščki so polni mineralov, beljakovin in esencialnih maščobnih kislin – pravzaprav vseh hranilnih snovi, ki so ključne za zdravo kožo. Blažijo tudi vnetja in odpravljajo zatekanje, kar med drugim pripomore k blaženju kožnih stanj, kot so luskavica in ekcemi. Visoka raven selena in vitamina E pripomore k obnovi kože in zagotavlja zaščito pred bakterijami. Ob napornih dneh ne pozabite vzeti s seboj priročne malice – pesti brazilskih oreščkov ali bučnih semen.

 

  1. Kakav

Kakavova zrna imajo izjemno visoko vsebnost antioksidantov, mineralov in vitaminov, pomembnih za kožo, zato ta v vseh svojih oblikah (kakavova zrna, kakavov prah, kakavovo maslo itd.) pripomorejo k temu, da je koža čista in sijoča. A naj to ne bo razlog, da si privoščite več sladkarij – življenje si popestrite s kar se da grenkim kakavom (oziroma čokolado s čim več odstotki kakava), saj ima ta največ koristnih lastnosti.

 

  1. Acai jagode

To rdeče-vijolično sadje je zaradi svojih močnih antioksidativnih lastnosti poznano kot superživilo. Z odstranjevanjem prostih radikalov in izločanjem toksinov iz telesa preprečuje akne, hkrati pa ima močne učinke proti staranju, saj koži zagotavlja vlago. Acai jagode so zdrav dodatek k zajtrku, odlične pa so tudi v smutijih.

  1. Jajca

Jajca poleg pomembnih beljakovin vsebujejo tudi aminokisline, ki spodbujajo rast celic in krepijo kožo. V njih so prav tako druge snovi, ki dobro vplivajo na največji organ: vitamin D spodbuja obnavljanje celic, železo pa z dovajanjem svežega kisika do celic kožo ohranja čisto in sijočo.

 

  1. Kodrolistni ohrovt

Ta zadnje čase precej priljubljena zelenjava ima več hranil kot brokoli, zelje in špinača. Ker je bogat z betakarotenom, je priporočljiv predvsem za tiste s kožo, ki je nagnjena k aknam. Vitamin C v njem spodbuja nastanek kolagena, baker pa melanina, pigmenta, ki kožo varuje pred nevarnimi sončnimi žarki.

 

  1. Chia semena

Chia semena so odličen vir maščobnih kislin omega 3, zaradi česar je njihovo uživanje dober način, da koži povrnete izgubljeno vlago, zaradi česar bo ponovno gladka in voljna. Ta drobna semena vsebujejo veliko vitamina E, močnega antioksidanta, ki odpravlja rdečico. V njih je tudi cink, ki igra pomembno vlogo pri preprečevanju aken.

  1. Sladki krompir

Sladki krompir kot mnogo druge zelenjave in sadja živahnih barv hidrira telo in s tem tudi kožne celice. Hkrati vsebuje veliko vitamina A, zaradi česar izboljša videz kože ter odpravlja rdečico in rumen odtenek.

 

Ne pozabite na primerno količino nesladkanih brezalkoholnih pijač

Koža potrebuje vlago, da ostaja prožna. Že zaradi rahle dehidracije lahko izgleda suha, utrujena in rahlo sivega odtenka. Spijte vsaj šest do osem kozarcev vode na dan – seveda lahko vodo pri tem nadomestite tudi s katero drugo pijačo, priporočljivo je le, da ni sladkana in da ne vsebuje kofeina. Primerna pijača so na primer limonada, zeliščni ali sadni čaji. V ta namen je koristno tudi uživanje hrane, ki vsebuje veliko vode, kot na primer lubenice, bučke in kumare. Poskusite pa se kar se da izogibati kajenju in pretirani konzumaciji alkoholnih pijač, saj oboje pospešuje staranje kože.

 

Izogibajte se drastičnemu nihanju telesne teže

Pogosto izgubljanje in pridobivanje teže se lahko odraža tudi na vaši koži, in sicer lahko povzroča gubice, strije ali odvečno kožo. Drastične diete imajo še dodatno pomanjkljivost, saj s tovrstnimi načini prehrane težko vnesemo dovolj vitaminov in mineralov, ki so ključni za optimalen videz kože.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x