Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

RAZLIČNE DIHALNE TEHNIKE

 

dihalne-tehnike-dihalne-vaje1

Pranajama – pranajama je dihalna tehnika, ki nam pomaga, da začne po telesu teči prana. Prana je vitalna življenjska energija, vedski teksti jo opisujejo kot vitalen dih, ki se pretaka po naših telesnih kanalih imenovanih nadiji. Prana je hrana za naše živce in odsotnost prane ustvarja močno miselno aktivnost, težave s spanjem, dihanjem in konno smrt.

 

  1.     Dihalna tehnika

PRANAJAMA

S prstancem in sredincem desne roke pokrijte levo nosnico. Skozi desno nosnico izpihnemo zrak in zopet vdihnemo zrak. Vse delamo čimboljpoooočasiii...... Zamenjamo tako, da s palcem desne roke pokrijemo desno nosnico in skozi levo nosnico izpihnemo zrak in vdihnemo zrak. Nadaljujemo zopet tako, da pokrijemo levo nosnico in desno nosnico, izpihnemo zrak in vdihnemo zrak.

Tako menjavajoče dihamo 5min. Dihanje naj bo prijetno. Če čutimo nelagodje, malo prekinemo in nadaljujemo, ko se umirimo. Ves postopek mora biti max.prijeten.

 

  1.     Dihalna tehnika

UJJAYI DIH:

V Hatha jogi uporabljamo eno od dihalnik tehnik (Pranayama), ki se imenuje Ujjayi. V prevodu to pomeni »dih zmage, dih obvladovanja«.

 

Najlažji način, da se naučimo Ujjayi diha je, da najprej vdihnemo skozi nos in izdihnemo skozi odprta usta. Izdih usmerimo v zadnjem delu grla in slišimo zvok HAAAAA. To nekajkrat ponovimo.

 

Potem pa zapremo usta in ponovimo isto z zaprtimi usti ( dihamo skozi nos). Pri vdihu in izdihu naj bi slišali zvok Haaaaa, podobno kot smo ga slišali z odprtimi usti. Pomaga če med izvedbo rahlo napnemo glasilke, kot pri šepetanju. Potem delamo na tem, da izenačimo globino, intenziteto, jakost in dolžino vdiha in izdiha.

Ujjayi dih izvajamo najprej v sedečem položaju. Kolena v sedečem položaju naj bodo nižje od medenice (lahko si podložimo kvader ali deko pod sedne kosti), hrbtenica naj bo poravnana, vrat iztegnjen in brada rahlo navzdol. Dodajamo ga lahko v asanah, (še posebej v inverznih asanah in predklonih), šele ko jih znamo pravilno izvajati.

 

Zakaj je dobro, da izvajamo Ujjayi dih:

  1. Izboljšuje našo koncentracijo, poglablja in podaljšuje vdih in izdih.
  2. Ustvarja notranjo toploto in tako pospešuje proces čiščenja in izločanja toksinov iz organov ter ogreje telo od znotraj in ga pripravi za izvajanje asan.
  3. Stimulira delovanje grlene čakre in ščitnice oz. tiroidne žleze.
  4. Zvok, ki se ustvarja med Ujjayi dihom nam pomaga, da ostanemo osredotočeni na dihanje in se zavedamo svojega telesa. Nam pomaga, da med prakso ne »odplavamo«, nas prizemljuje, daje ritem.
  5. Zvok Ujjayi diha deluje pomirjujoče in sproščujoče ter nas postopoma pripelje v meditativno stanje

 

3.Dihalna tehnika

UDDIYANA BANDHA je še en način jogijskega dihanja, ki usmeri pretok življenske energije v višja stanja zavesti: pojavi se notranja moč.

Na izdih stisneš spodnji del trebuha (3 prste pod popkom) in potegneš navznoter ter navzgor (kot bi vrvico iz popka privezal na hrbtenico). Dvig pomaga vzdigniti trebušno prepono in prepreči, da gre zrak v trebuh, onemogoči prenapenjanje med izvajanjem asan pri jogi.

Brigita Langerholc

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x