Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Pozdravite si diabetes in srčno-žilne bolezni z rastlinsko prehrano

 

 Veliko ljudi se vse bolj zaveda, kako je za zdravje in dobro počutje pomembno, da se vrnemo k izvirni, nepredelani in polnovredni hrani ter s tem prispevamo k našemu obstoju na tem planetu. Po drugi strani pa se epidemija sodobnih bolezni hitro širi. Na črni listi so diabetes in srčno-žilne bolezni. Le v Sloveniji je okoli 160.000 tovrstnih bolnikov. Število bolnikov vsako leto narašča, umrljivost zaradi srčno-žilnih bolezni pa je na prvem mestu v svetu kot tudi pri nas.

Tako v primeru kurativnega kot tudi preventivnega delovanja je pot do uspeha v nas samih. V nadaljevanju bo predstavljeno, kako lahko v primeru diabetesa in srčno-žilnih obolenj sami prispevamo k boljšemu počutju z rastlinsko prehrano.

 

healthy and junk food concept - woman with fruits rejecting hamburger and cake  

Bolezen, ki se pogosto pojavi brez značilnih simptomov

Diabetes melitus oziroma sladkorna bolezen je kompleksna presnovna motnja, pri kateri celice trebušne slinavke ne proizvajajo dovolj inzulina (diabetes tipa 1) ali pa ga telo ne more učinkovito uporabiti (diabetes tipa 2). Zaradi tega pride do poškodbe krvnih žil, srca, ledvic, ožilja, živcev, trajne okvare tkiv itd. Povečana žeja ali lakota, pogosto uriniranje, suha usta, motnje vida ipd. so simptomi, ki jih povezujemo s sladkorno boleznijo. Bolezen se pogosto razvije tudi brez značilnih simptomov in jo le naključno odkrijejo. Z različnimi raziskavami je bilo dokazano, da lahko pitje mleka v zgodnjem otroštvu, virusne okužbe trebušne slinavke, debelost, kajenje, fizična neaktivnost in napačna prehrana z veliko maščobami povzročajo nastanek sladkorne bolezni.

 

Morilec številka ena

Srčno-žilna obolenja so morilec številka ena med boleznimi. Med njimi je najpogostejša ateroskleroza (zaradi kopičenja holesterola iz krvi v stenah arterij se žilna svetlina zoži ali celo zamaši), ki povzroča nastanek drugih srčno-žilnih bolezni (angina pektoris, srčni infarkt, možganska kap itd.). Za nastanek srčno-žilnih bolezni so vsekakor odgovorni naslednji dejavniki: napačna prehrana, premalo gibanja, kajenje, diabetes itd. Spremembe nastanejo že v otroštvu, z leti pa se težave stopnjujejo. Klasični simptomi, ki opozarjajo na srčno-žilne bolezni, so: težka sapa, bolečine v prsih in mečih, utrujenost, otekanje, razbijanje srca itd.

 

Pozitivni učinek nizkomaščobne rastlinske prehrane

O izjemnih dobrodejnih vplivih rastlinske prehrane lahko beremo v študijah dr. NealaBarnarda, dr. Deana Ornisha in dr. Caldwella Esselstyna. Do osupljivih rezultatov so prišli zahvaljujoč nizkomaščobni rastlinski prehrani. Če namreč naša prehrana temelji na visokomaščobnih živilih (meso, ribe, mleko in mlečni izdelki, jajca, preveč rastlinskih olj, oreščkov, semen, avokada itd.), pride do povečanja maščob znotraj celice. To posledično onemogoči inzulinu odpiranje vrat celic, skozi katera glukoza pride vanje. To je enako, kot če želimo vstaviti ključ (inzulin) v ključavnico (inzulinski receptor), v katero je nekdo vstavil žvečilni gumi (maščoba). Enostavno ne bo šlo, dokler ne odmašimo ključavnice. Podobno lahko storimo z nizkomaščobno rastlinsko prehrano. Nikakor ne smemo pozabiti, da so poleg pravilne prehrane, telesne aktivnosti in opustitve slabih navad za ohranjanje celostnega zdravja zelo pomembni tudi pozitivno razmišljanje, harmonični odnosi ter ljubezen do sebe in drugih.

 

Sadje, zelenjava, stročnice in polnovredna žita

Z nizkomaščobno rastlinsko prehrano mislimo na štiri osnovne skupine živil (sadje, zelenjava, stročnice in polnovredna žita). Temu lahko dodamo še majhno količino oreščkov, semen in kakovostnih rastlinskih olj, ki predstavljajo do deset odstotkov dnevnih kalorij. To pomeni, da manj aktivna ženska, ki potrebuje manj kot 2.000 kcal na dan, lahko zaužije polovico manjšega avokada ali trideset gramov oreščkov ali dve jušni žlici mletih semen ali eno jušno žlico olja itd. Maščobe ne smejo biti v obliki nasičenih in transmaščob, treba je uživati veliko sadja in zelenjave, živila pa naj bodo v nepredelani obliki. Dopustite, da se vaš okus spremeni. Za ta podvig je treba zdržati vsaj tri tedne, kar je čas, ki je potreben, da se izbriše spomin naših brbončic.

 

Opijati v hrani

Kljub temu da si resnično želite spremeniti način prehranjevanja in izboljšati zdravje, vas morda skrbi hlepenje po določenih živilih, ki se jim težko uprete. »Zdaj moram pojesti košček čokolade, sira, tortice, hamburgerja itd., drugače bom umrl!« Vam zveni znano? Za ta občutek niste krivi sami, temveč ga povzročajo opijati v možganih, ki jih sproži določena hrana. Sicer pa obstajajo enostavni ukrepi, ki vas bodo rešili ljubezensko-sovražnega odnosa s problematičnimi živili. Med temi so uživanje hrane z malo maščobe, obvezen zajtrk z veliko vlakninami, telesna aktivnost, dober spanec, iskanje dodanih motivacij itd. Izčrpne informacije skupaj z uporabnimi recepti boste dobili v knjigi dr. NealaBarnarda »Rešite se zasvojenosti s hrano«.

 

Najboljša živila za boj proti diabetesu in za močno srce

Odlična živila, ki vam lahko pomagajo v boju proti diabetesu, so vsekakor česen, čebula, rdeči radič, regrat, cikorija in vitlof, ki vsebujejo inzulinu podoben hormon. Večkrat posezite tudi po chia semenih, topinamburju, cimetu, ovsu, prosu, čičeriki, paradižniku, zelju, gozdnih jagodah, češnjah, borovnicah, bučah in pravem čaju (zaradi epigalokatehingalata se poveča sposobnost celic za sprejem inzulina).

Za močno srce in živahno ožilje redno uživajte lanena semena, chia semena in olje iz alg (zaradi esencialnih maščobnih kislin omega-3), avokado, oreščke, jagodičevje, stročnice, ohrovt, špinačo, jabolko, citruse ter polnovredna žita, še posebej oves, ki znižuje tudi visoko raven holesterola.

Za preprečevanje bolezni in zdravljenje nikar ne pozabite na hrano z veliko vlakninami in malo maščobami.

 

Kako začeti s spremembo na bolje?

  •        Izberite tritedensko obdobje (vzemite to kot eksperiment).
  •        Izbirajte živila iz štirih osnovnih skupin (zelenjava – štiri ali več porcij na dan, sadje – tri ali več porcij na dan, polnovredna žita – štiri porcije na dan, stročnice – tri porcije na dan).
  •        Izogibajte se živalskim izdelkom (meso, ribe, jajca, mleko in mlečni izdelki).
  •        Popolnoma izločite industrijsko predelano hrano.
  •        Ne jejte ocvrtih jedi.
  •        Izogibajte se dodatnemu olju in zelo mastnim živilom.
  •        Dajte prednost polnovrednim žitom.
  •        Zmanjšajte uporabo soli.
  •        Sestavite si jedilnik ter načrtujte nakup živil in obiske restavracij.
  •        Znebite se problematične hrane.
  •        Ukvarjajte se s športom.
  •        Bodite stoodstotni v tem, kar počnete.

 

Primer jedilnika

Zajtrk: ovsena kaša z rastlinskim mlekom ali tofu jajčka ali sadje ali polnovredne palačinke z namazom iz                    stročnic in svežo zelenjavo

Kosilo: zelenjavna rižota s črno lečo in solata ali čili z rdečim fižolom in sezonska solata ali čičerikina solata

Večerja: tortilje z zelenjavo in rumeno lečo ali zelenjavna juha z riževimi rezanci ali pisana solata iz kvinoje

Malice: sveže sadje ali zeleni smutiali sveža zelenjava ali manjša pest oreščkov

To so samo nekateri predlogi. Omenjene recepte in veliko drugih pa dobite v različnih knjigah priznanih avtorjev (NealBarnard, John McDougall, Viktorija Boutenko, Dean Ornish itd.). 

Nasveti za konec

Bodite pogumni in stopite iz zone lažnega ugodja. Vzemite si čas zase in se vsaj tri tedne držite spremenjenega jedilnika. Prilagodite ga tako, da boste resnično uživali v jedeh, ki jih boste pripravili. Naredite seznam jedi, ki jih imate najraje, in jih pripravite na bolj zdrav način. Na spletni strani www.kalcek.si/recepti in tudi na nekaterih drugih spletnih straneh je veliko receptov za zdrave in okusne jedi. Če boste potrebovali dodatne nasvete, pa se lahko obrnete na ljudi, ki vam lahko ponudijo dober nasvet. Tako se lahko naročite za termin na Kalčkovih svetovalnih uricah ali pa se obrnite na Holistično ordinacijo Dominik Golenhofen. Ko se začnemo zavedati, da je zdravje v naših rokah in da je treba narediti le majhne spremembe, da ponovno vzpostavimo ravnovesje, bomo naredili najpomembnejši korak v življenju. To je korak v lepšo prihodnost. Začnite že danes pri svojem jesenskem krožniku, polnem krasnih ekoloških dobrot.

 

Jelena Dimitrijević, svetovalka za zdravo prehrano

Holistična ordinacija, Golenhofen d.o.o., http://www.golenhofen.de/

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x