Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Cvetača

 

Cvetača je izvrsten vir vitaminov C in K

Cvetača spada med kapusnice (križnice) in izvira iz severovzhodnega Sredozemlja. Je bele barve, ker jo v zgodnji dobi rasti pred soncem varujejo listi. Obstajajo tudi redkejše barvne različice cvetače: oranľna, zelena in rožnata. Najpogosteje uporabljeni del rastline je glava, a tudi liste je mogoče uporabiti za juho.

Cvetača je izvrsten vir vitaminov C in K ter pomemben vir vitamina B6, folata, vlaknin, mangana in maąčobnih kislin omega-3. Oranžna različica ima kar 25-krat več vitamina A kot bela. Vsebuje veliko mineralov, najpomembnejši med njimi je kalij. Kot druge križnice vsebuje sulforafan. Zamrznjena cvetača nima nič manj hranil od sveže.

cvetaca1

Koristi za zdravje:

Treniranje jetrnih celic s snovmi iz cvetače zmanjšajo proizvodnjo lipidov, ki zvišujejo tveganje za srčne bolezni. Velik vnos cvetače znižuje tveganje za agresivno obliko raka na prostati. Njena visoka vsebnost vitamina B6 zavira vnetja, s katerimi je povezan nastanek mnogih bolezni. Vitamin K je pomemben pri strjevanju krvi. Zaradi lahko prebavljivih beljakovin, je izredno primerna tudi kot prehrana za želodčne in črevesne bolnike ter za ljudi s sladkorno boleznijo in kot dietno živilo. Hranilna vrednost 100 g cvetače ima 22 kalorij.

Prehrana s cvetačo omogoča odvajanje vode, pomaga pri težavah ledvic in mehurja, pospešuje nastajanje krvi, krepi imunski sistem, preprečuje okužbe, znižuje krvni tlak ter zmanjšuje tveganje za nastanek raka.

cvetaca2

Kombiniranje živil:

Cvetača se dobro kombinira z zelenjavo, ki ni škrobna in z vsemi skupinami živil, razen s sadjem (izjemi sta avokado in olive).

Cvetačo je najbolje zaužiti surovo v sveži solati, lahko pa tudi na hitro prevremo in pretlačimo v pire.

Viri:

http://www.aktivni.si/zdravje/preventiva/cvetaca-zdravilo-za-zelodcne-tezave-in-slabo-prebavo/,

http://www.nutrigenomika.info/prehrana_fitness/kombiniranje_hrane_t.html

Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods.

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x