Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Čičerika – odličen rastlinski vir beljakovin

 

Čičeriko so na Mediteranu uživali že v antiki, približno 7.500–10.000 let nazaj. Raste na drevesu, pri čemer v vsakem stroku, ki je na videz podoben grahovemu, najdemo dve ali tri zrna čičerike. Poznamo tri vrste: desi, kabuli in bombaj. Čičerika ima nizek glikemični indeks in je odličen rastlinski vir beljakovin, primerna pa je tudi za občutljive na gluten.

Stročnica je znana predvsem kot glavna sestavina humusa, ki je del vsakodnevne prehrane v Izraelu, Siriji, Turčiji, Jordaniji, Egiptu in Palestini. V Indiji jo dodajajo v karije, v Italiji in Franciji z njo radi obogatijo enolončnice in jedi s testeninami ali morskimi sadeži, uporabljajo jo tudi na Portugalskem. V Evropi in Severni Ameriki jo pogosto najdemo v juhah in solatah. Čičerikino moko pa na Filipinih uporabljajo predvsem za sladice.

Hranilne snovi

Hranilne vrednosti na 100 gramov nesoljene kuhane čičerike
Energijska vrednost: 164 kcal
Maščobe: 3 g
            nasičene: 0 g
Holesterol: 0 mg
Natrij: 7 mg
Ogljikovi hidrati: 27 g
            vlaknine: 8 g
            sladkorji: 5 g
Beljakovine: 9 g

 

Minerali v 100 gramih nesoljene kuhane čičerike:

  • kalcij: 49 mg
  • železo: 2,9 mg
  • magnezij: 48 mg
  • fosfor: 168 mg
  • kalij: 291 mg
  • cink: 1,5 mg
  • mangan: 1 mg
  • baker: 0,4 mg
  • selen: 3,7 µg

 

Čičerika vsebuje kar 71 odstotkov priporočene dnevne količine folata, ki je pomemben za zdravo rast rdečih krvnih celic, in manjše količine ostalih vitaminov skupine B.

 

 

 

Kako nam uživanje čičerike koristi?

  1. Skrbi za zdravje srca

Čičerika uravnava raven nevarnega holesterola, znižuje visok tlak in varuje pred srčnimi boleznimi. Prehranske vlaknine v njej preprečujejo prenajedanje in s tem nabiranje maščob okoli vitalnih organov. Tvorijo tudi snov, podobno gelu, ki se veže z maščobnimi kislinami, in tako pomagajo pri uravnavanju ravni holesterola. Omenjena stročnica varuje tudi arterije in ohranja zdrav krvni tlak, kar zmanjšuje verjetnost srčnih napadov ali kapi.

  1. Pomaga ohranjati nivo krvnega sladkorja

Kot vse ostale stročnice je tudi čičerika polna kompleksnih ogljikovih hidratov, ki jih telo presnavlja počasi – tako ne povzročajo hitrih sprememb ravni krvnega sladkorja. Telo z uživanjem čičerike pridobi enakomernejšo in dolgotrajnejšo energijo.

 

Čičerika* 500 g Dennree

  1. Pripomore k nižanju telesne teže

Čičerika je bogata z beljakovinami in vlakninami – oboje so ključne za uspešno izgubo telesne teže, saj dajejo občutek sitosti in manjšajo željo po nezdravih prigrizkih med obroki. Zaradi kompleksnih ogljikovih hidratov zagotavlja energijo, vsebuje pa razmeroma malo kalorij, zato je čičerika idealno živilo za tiste, ki se borijo z odvečnimi kilogrami.

  1. Izboljšuje prebavo

100 gramov kuhane čičerike vsebuje kar 8 gramov koristnih prehranskih vlaknin. Te pospešujejo premikanje zaužite hrane skozi prebavni trakt in s tem zmanjšujejo simptome sindroma razdražljivega črevesja in zaprtosti. Vlaknine delujejo proti mnogim prebavnim težavam, saj pripomorejo k zmanjševanju nezdravih in povečevanju koristnih bakterij v črevesju, ohranjajo pa tudi pH-ravnovesje.

  1. Krepi kosti

Za rast in ohranjanje močnih kosti so ključni predvsem železo, fosfat, kalcij, magnezij, mangan, cink in vitamin K, ki jih najdemo v čičeriki. Za zdrave kosti je ključno, da organizem prejme dovolj fosfata in kalcija – če je enega izmed njiju premalo, je lahko ogrožena trdnost kosti.

  1. Deluje protivnetno

Holin, ki ga najdemo v čičeriki, je izjemno pomembno in vsestransko hranilo, ki pripomore k dobremu spancu, gibanju mišic, učenju in dobremu spominu. Prispeva tudi k ohranitvi strukture celičnih membran, pomaga pri prenosu živčnih impulzov in absorpciji maščob ter deluje proti kroničnim vnetjem.

Čičerika* 500g Ecor

 

Kako uporabljati čičeriko?

Kot je že bilo omenjeno, je čičerika osnovna sestavina humusa, ki ga lahko uporabite kot pomako ali namaz. Dobrodošla je v solatah in juhah, saj jim doda oreščkast okus in pomembne hranilne snovi. Če pri peki uporabljamo čičerikino moko, so slaščice brezglutenske, vsebujejo pa nekaj dodatnih vlaknin, beljakovin, vitaminov in mineralov. Če kuhano čičeriko zmečkamo, ji dodamo kumino, česen, čili in koriander ter maso oblikujemo v manjše kroglice in jih ocvremo do hrustljavega, pa nastane odličen falafel.

Testenine* iz čičerike 250g Pegan

 

Recept za brokolijevo solato s čičeriko in mandlji

Sestavine (za štiri osebe):

  • 1 majhna glava brokolija,
  • pest praženih mandljev,
  • 1 šalotka,
  • 1 konzerva čičerike,
  • 1 avokado,
  • 1 limeta,
  • oljčno olje,
  • sol in poper.

Postopek priprave

Surov brokoli narežite na manjše koščke, nato jih v mešalniku zmešajte do velikosti riževih zrn. Koščke brokolija dajte v večjo posodo in jim dodajte oprano čičeriko, narezano šalotko in grobo narezane pražene mandlje. Avokado olupite in ga v manjši posodi zmešajte z limetinim sokom, soljo, poprom in nekaj oljčnega olja. Vse skupaj dobro pretlačite z vilicami, mešanico dodajte solati in postrezite.

 

Viri:

http://nutritiondata.self.com/facts/legumes-and-legume-products/4326/2

http://greenevi.com/raw-broccoli-salad-chickpeas-almonds/

https://draxe.com/chickpeas-nutrition/

http://www.livestrong.com/article/412908-are-chickpeas-good-for-weight-loss/

http://www.medicalnewstoday.com/articles/280244.php

http://www.medicalnewstoday.com/articles/280244.php?page=2

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x