Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Deset slastnih in zdravih načinov uporabe chia semen

 

Chia semena so zelo majhna, a vendarle mogočna. Sestavljena so iz bistvenih hranil, kot so maščobne kisline omega 3, kalcij, kalij in magnezij, in so tudi odlična za nadziranje lakote, saj vsebujejo 5 g vlaknin na žlico in nase vežejo tekočino, zato ste lahko prepričani, da se v vas ne bo pojavila želja po nezdravih prigrizkih.

 

Osnove o chia semenih:

  • Ime chia prihaja iz jezika Majev in pomeni “močan”.
  • Chia semena povečujejo fizično vzdržljivost in splošno zdravje človeškega telesa. Neverjetno velike količine omega-3 maščobnih kislin – te predstavljajo kar 60% vseh maščob v semenu.
  • Chia semena vsebujejo 3x železa kot špinača, 2x več beljakovin, 2x toliko kalija kot banane, 3x več antioksidantov kot jagodičevje, 5x več kalcija kot mleko!
  • Chia semena vsebujejo tudi veliko drugih mineralov in vitaminov: magnezij, fosfor, kalcij, cink, mangan, vitamine A, D, K E in vitamine B-skupine, z izjemo B12.
  • Absorbcijo v vodi topnih vitaminov (A, D, E in K) omogočajo že omenjene maščobne kisline v semenih. Pred uporabo chia semena vedno namočite v vodi ali drugi tekočini za vsaj 10 min (lahko pa tudi čez noč), saj le tako izkoristite hidracijske potencial chia semen.
  • S chia semeni lahko obogatite večino klasičnih jedi, od kosmičev, palačink, solat, različnih peciv, pa do juh, sendvičev, omak in pomak.
  • Uspešno nadomestijo jajca – 1 žlica namočenih chia semen deluje v biskvitu kot 1 jajce.

Spoznajte raznovrstne načine uporabe chia semen za zdravo življenje.

  1. Pripravite puding.

Chia semena lahko absorbirajo svojo večkratno težo v obliki tekočine, zato jih namočite v vodi ali mleku čez noč in dobili boste jed, ki je po teksturi zelo podobna tapiokinemu pudingu. Dodajte nekaj začimb in malo sladila, na primer med ali javorjev sirup, in dobili boste zdrav zajtrk ali prigrizek, ki ima še boljši okus kot priboljški. Po vrhu lahko potresete pest mandljev ali pistacij.

chia puding

2. Uporabite jih kot preliv.

Dodajte pest chia semen v jogurt ali ovseno kašo. Ko bodo semena nekaj časa v tekočini, bodo ustvarila videz majhnih želatinastih kroglic. Če vam ta tekstura ne odgovarja, jih v preliv stresite tik pred jedjo. Samo ena žlica chia semen ima 5 g vlaknin in 3 g beljakovin, vsebuje pa samo 60 kcal.

3. Vmešajte jih v mafine.

Če pečete palačinke, vaflje, kolačke ali granolo, lahko chia semena vmešate v maso. Imajo nevtralen okus, zato jih lahko uporabite povsod – celo kot nadomestek lanenih semen, poskrbela pa bodo tudi za slastno hrustljavost.

chia mafin

4. Dodajte jih v prigrizke vaših otrok.

Sokove iztisnjenega sadja nadomestite z domačo skledico sadja, v katero primešajte žlico chia semen. Primešajte jih malinam, šipku, meti in poskrbite za zeleno magijo na poti.

5. Vmesite jih v maso testa za kruh.

Zraven lahko dodate še sončnična semena, kumino, sezam in mak. Ne samo, da bodo semena poskrbela za hrustljavost, tako si boste zagotovili tudi brezglutenski zajtrk v obliki toasta, sendvičev, kruha, namazanega z marmelado, maslom itd.Vmesite jih v enostavne energijske tablice. Vključite okuse, kot so kokos, čokolada, arašidovo maslo, acai jagode in kava. Tak prigrizek vsebuje samo 100 kcal in celo 4 g vlaknin.

6. Spremenite jih v namaz.

Zelo enostavno lahko pripravite tudi džem. Chia semena vam bodo omogočila, da vam ne bo treba uporabljati pektina. Za borovničevo marmelado tako dodajte nekaj žlic javorjevega sirupa ali medu in ¼ skodelice chia semen, nato dodajte še borovnice in kuhajte na srednjem ognju, dokler se ne zgosti. Njami!

7. Dodajte chia semena v zmes za paniranje. 

Lahko jih uporabljate pri prpravi piščanca, rib ali zelenjave za povečanje hrustljavosti in hranil.

8. Vpeljite chia semena v svojo kozmetično rutino.

Naredite si chia piling za svetlečo in gladko kožo.

chia juice

9. Napolnite rezervoar.

Če obožujete tek ali kolesarjenje, vam bodo chia semena zagotovila ogromno energije. Zmešajte jih s češnjevim sokom, pomarančnim sokom, malce soli in medu.

10. Vmesite jih v enostavne energijske tablice.

Vključite okuse, kot so kokos, čokolada, arašidovo maslo, acai jagode in kava. Tak prigrizek vsebuje samo 100 kcal in celo 4 g vlaknin.

energijska ploscica chia

roobarchia

 

Vir: http://www.health.com/health/gallery/0,,20930078_last,00.html

Fotografije: http://ohmyveggies.com, http://cmsimg.freep.com

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x