Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Blitva in listna pesa

 

Blitva - pravo "zavetišče" številnih hranil, ki krepijo zdravje in preprečujejo bolezni

 

Blitva je posebno popularna v Sredozemlju in ima velike nagubane liste ter belo ali obarvano steblo. Njena sorodnica listna pesa (listna blitva) ima manjše liste in vitkejše steblo. Izhajata iz iste družine kot rdeča pesa, vendar uživamo le liste in steblo. Imata grenak okus. Najbolj okusna blitva je na voljo v poletnih mesecih od junija do septembra.

blitva-listna-pesa1Koristi za zdravje:

Pravo "zavetišče" številnih hranil, ki krepijo zdravje in preprečujejo nekatere bolezni. Obrok blitve ali listne pese daje sedemkratnik potrebnega dnevnega vnosa vitamina K, sto odstotkov dnevnega vnosa vitamina A, polovico dnevnih potreb po vitaminu C in približno petino potreb po vitaminu E. Obe rastlini vsebujeta antioksidante in sta odličen vir vlaknin, kalija, mangana, magnezija in železa ter dober vir kalcija in bakra. Hranilna vrednost stotih gramov blitve le 14 do 20 kalorij in malo maščob. Priporočljiva je za vse tiste, ki morajo paziti na holesterol ali se želijo znebiti odvečne telesne teže.

 

Vključitev blitve v prehrano naj bi preprečevala osteoporozo, anemijo (zaradi vsebnosti železa) in pomanjkanje vitamina A, prav tako pa naj bi ščitila pred srčno-žilnimi boleznimi ter rakom na debelem črevesu in prostati.

 

Uživanje hrane, bogate z vitaminom C, pomaga pri vzdrževanju vezivnega tkiva, preprečuje pomanjkanje železa in pomaga razviti večjo odpornost proti povzročiteljem bolezni. Vitamin K je pomemben za zdravje kosti, saj spodbuja aktivnost za tvorbo in krepitev kosti ter tudi omejuje poškodbe nevronov v možganih. Blitva ima zato tudi vlogo potencialne pomoči pri zdravljenju bolnikov z Alzheimerjevo boleznijo.

 

Prav tako je bogat vir omega 3 maščobnih kislin, vitaminov, flavonoidov in drugih antioksidantov.  Med vitamini je vredno izpostaviti še skupino B-kompleks, ki so bistvenega pomena za optimalno delovanje celičnih procesov presnove.

 

Blitva vsebuje še številne druge učinkovine, ki jim pripisujejo različne zdravilne učinke, vendar za zdaj ni posebnih raziskav, ki bi jih potrdile. Ljudje, ki so nagnjeni k tvorbi oksalatnih ledvičnih kamnov naj bodo previdni pri uživanju blitve. Enako velja pri putiki. Ker oksalna kislina veže nase kalcij, je dobro tudi, da jo postrežemo z živili, ki so bogata s kalcijem, da ne uporabi telesnega.

blitva-listna-pesa2

Kombiniranje živil:

Blitva se dobro kombinira z neškrobno zelenjavo in z vsemi skupinami živil, razen s sadjem (izjemi sta avokado in olive).

 

 

Najboljši izkoristek blitve in listne pese je če jo popečemo namesto kuhanja, bo obdržala več hranilne vrednosti.

Blitve nikoli ne pogrevajmo, jed raje zavrzimo. Da bi preprečili pretvorbo natrija v zdravju škodljiv nitrit, pa jedem iz blitve dodajmo velike količine vitamina C.

Privoščimo si torej ob njih limonin ali pomarančni sok.

Viri:

http://www.ekomagazin.si/Prehrana/Prehrana/blitva.html, http://www.bodieko.si/blitva, http://www.nutrigenomika.info/prehrana_fitness/kombiniranje_hrane_t.html in

Super živila: Najbolj zdrava hrana na tem planetu; Superfoods

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x