Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

Kako pripravimo alge?

 

Nasveti in navodila za uporabo

Alge - morske rastline, izjemno hranilo in naravno zdravilo

 


Alge, morske rastline, podobne morski travi, so izjemno hranilo in naravno zdravilo. Na Japonskem, Kitajskem in v Koreji veljajo zelene, rdeče in rjave alge za delikatesno morsko zelenjavo oziroma osnovno živilo. Alge, ki jih lahko kupimo na slovenskem trgu v prodajalnah, izvirajo najpogosteje z japonskega otoka Hokaidain francoske Bretanije.

Poleg alg, ki jih uporabljamo kot želirno sredstvo, obstajajo še druge užitne alge, kot so vakame, arame, nori, hijiki in kombu. Alge so bogate z biološkimi snovmi - vakame in arame vsebujeta desetkrat več kalcija kot mleko, hijiki pa desetkrat več železa kot govedina. Kombu in aramealge so lahko do 500-krat bogatejši z jodom kot ostrige (pa še strupenega živega srebra ne vsebujejo) in celo 1000-krat bogatejši kot morske ribe.
Alge vsebujejo veliko vitaminov (vitamin A, B1, B2, B6, niacin, vitamin C, pantotenska in folna kislina), mineralov in mineralov v sledeh. Alge vsebujejo veliko joda (pomaga pri težavah s premajhnim delovanjem ščitnice – golšavost), broma, mangana in kalija (koristen za bolnike, ki uživajo diuretike). Alge vsebujejo tudi veliko železa in klorofila (zeleno barvilo, ki pomaga hemoglobinu pri transportu kisika po telesu), zato jih priporočajo kot zelenjavno prilogo k vsakodnevni prehrani, ko gre denimo za slabokrvnost. Čistijo črevesje, izboljšujejo prebavo, odstranjujejo težke kovine in radioaktivnost iz telesa.

alge1

1. Agar (kanten)

  • Alternativa želatini, iz morskih rastlin
    • Nevtralni okus in vonj
    • Uporaba: natrosiš 1 polno žlico agarja v kosmičih / skodelico tekočine v hladno vodo, segrevaš (brez mešanja) do rahlega vrenja, rahlo vreš 3-5 min in pri tem občasno pomešaš, dokler se kosmiči ne raztopijo, vliješ v model in ohladiš.

 

alge2

  1. Kombu algealge-kombu2
  • Debeli široki trakovi
    • Posebej bogata z jodom
    • Najpogosteje se uporablja za juhe in enolončnice (ena od glavnih sestavin Dashi juhe) in pri kuhanju žitaric in stročnic.
    • Vsebujejo naravno glutaminsko kislino
    • Kuhanje: 1,5 do 2 cm traku/obrok/osebo, kuhaš vsaj 30 min.
    • Če jo kuhaš skupaj s stročnicam, jih zmehča in naredi bolj prebavljive
    • Primerna za začetnike, saj jo po kuhanju lahko odstraniš iz jedi.

alge4

  1. Vakame alge
  • Po hranilnosti je podobna kombu algi, le da ima manj joda in več Magnezija
    • Mehkejša od kombu alge, bolj vsestranska. Lahko jo uporabljamo za juhe, solate in zelenjavne jedi.
    • Enostavna priprava: vakame namočiš v mlačno vodo, kuhaš 10 do 15 min, odstraniš centralni stržen, narežeš na koščke in dodaš k jedi.
    • Če jo kuhaš skupaj s stročnicami, jih zmehča in naredi bolj prebavljive.

 

  1. Aramealge
  • Rahlo sladkastega okusa in temne barve
    • Pred pakiranjem jih poparijo
    • Dobro se kombinira s proteini (tofu, tempeh) in sladkasto zelenjavo (čebula, korenje…)
    • debelejši ščepec alg/obrok/osebo namakaš, dodaš k jedem ali solati. Lahko tudi popražiš na olju, zaliješ z vodo, dušiš 20 min in začiniš.

alge6

  1. Hijiki alge
  • Kratki črni trakovi, bogatega okusa
    • Kuhanje: debelejši ščepec alg /obrok/osebo namakaj 15 do 20 min in kuhaj 25 min (volumen 5-6x poveča)
    • K zelenjavi, semenom ali jedem bogatim s proteini (npr. tofu)
    • Bogata z minerali (dobro za lase!)

 

 

alge7

  1. Nori alge
  • Vsebuje veliko proteinov
    • Pražene ali nepražene
    • Priprava: plahto držiš nad ognjem ali električno ploščo, dokler ne postane zelena
    • Uporaba: za suši, kot prigrizek, dodatek k jedem (s škarjami narežeš na tanke trakove in dodaš k zelenjavi, solati, juhi, testeninam…)

alge8

  1. Spirulina

Spirulina je modro zelena alga enostavne zgradbe, ki raste v alkalnih vodah toplega podnebja. Do prihoda španskih konkvistadorjev je bila del tradicionalne prehrane Aztekov, ki so jo mešali s koruzo. Tudi ljudstva ob jezeru Čad v Afriki jo poznajo in uživajo skupaj s proseno kašo.
Spirulina

je najbogatejše beljakovinsko živilo, saj vsebuje kar 60 % beljakovin (jajca v prahu 45 %, kvas 35 %, ribje in pusto meso do 20 %), t.j. 8-krat več kot tofu. Telo jih kar 57 % tudi izkoristi;

vsebuje esencialne aminokisline, ki jih naš organizem ni sposoben sintetizirati in so skoraj nenadomestljiv dodatek k prehrani vegetarijancem, ki so zaradi izogibanja hrani živalskega izvora praviloma za njih prikrajšani;

je najbogatejši vir vitamina B-12, ki ga vsebuje dva in pol krat več kot jetra (rastlinski vir sta še kvas in tempeh). Vsebuje tudi veliko drugih vitaminov skupine B;

je najbogatejši vir beta karotina (provitamina A), vsebuje ga 10-krat toliko kot korenje ali 20-krat toliko kot papaja;

vsebuje izjemno veliko železa – 50-krat več kot špinača. Drugi minerali so v sledovih, natrija pa skoraj ni;

vsebuje 5-krat toliko kalcija kot mleko, zato je priporočljiva za ljudi, ki imajo težave z alergijami in zato uživajo manj mleka in mlečnih izdelkov;

ne vsebuje holesterola;

vsebuje gama-linolensko kislino (GLK), ki sodi med zaščitne snovi in jo sicer človek dobi samo z materinim mlekom; manj znani in dostopni viri so še: svetlinovo olje, seme borage in seme črnega ribeza;

vsebuje tudi nekaj klorofila, ki je močno naravno detoksikacijsko sredstvo s pomembnim proti mikrobnim delovanjem. Novejše raziskave kažejo na to, da klorofil zavira predvsem razmnoževanje nekaterih virusov (npr. virusa herpesa).

Priporočeni dnevni odmerek je od šest do devet tablet na dan (3 do 4,5 g) ali polna čajna žličko prahu (5g).
Kaj so pokazale raziskave:

  1. Spirulina vpliva na raven holesterola in znižuje krvni tlak. Učinek so proučevali pri 36 preiskovancih (16 moških in 20 žensk, starih od 18-65 let), ki so šest tednov pojedli po 4,5 g spiruline na dan. Preiskovanci med jemanjem spiruline niso spreminjali prehrane ali načina življenja. Rezultati so pokazali bistvene razlike v vrednostih triacilglicerola, skupnega holesterola in HDL holesterola, pa tudi spremembe v krvnem tlaku – znižal se je sistolični in diastolični tlak.
  2. Spirulina vpliva na uravnavanje krvnega sladkorja. Učinek spiruline so proučevali pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa II. Raziskavo so izvedli na 25 bolnikih, ki so dva meseca jemali po 2 g spiruline na dan. Ugotovili so znižane koncentracije glukoze na tešče in po obedu ter znižane koncentracije HbA(1c).
  3. Spirulina krepi obrambne sposobnosti organizma. Alge spodbujajo izločanje interferona, ki krepi obrambne sposobnosti organizma. Zaradi imunostimulativnega delovanja se alge pogosto uporabljajo kot dopolnilno sredstvo ob konvencionalnem zdravljenju nekaterih virusnih bolezni in kronični šibkosti imunitete (npr. pri rakastih boleznih, avtoimunih boleznih, pri uporabi imunosupresivne terapije...).
    4. Spirulina izboljšuje prebavo. Redna uporaba alg izboljša prebavo, pospeši peristaltiko in praznjenje črevesja. Alge pomagajo pri obnovi sluznice želodca in dvanajsternika, ki se pogosto poškoduje pod vplivom stresa, zaradi uživanja poživil, nekaterih zdravil ali nekvalitetne prehrane.
    5. Ostali učinki:
    - pospešuje celjenje ran, kar je posebej pomembno pri diabetikih in pri osebah z motnjami v prekrvavitvi perifernih organov.
    - dolgotrajno uživanje izboljša splošno počutje,
    - upočasni procese staranja,
    - zavira razvoj arteroskleroze,
    - izboljša nekatere kožne bolezni (dermatitis, psoriaza, ekcemi, akne) ter kvaliteto nohtov in las,
    - zaradi bogate vsebine kompleksa antioksidativnih snovi, ki nevtralizirajo proste radikale, vežejo nase težke kovine ter druge strupene snovi in pomagajo pri njihovi odstranitvi iz organizma, je spirulina učinkovito sredstvo za razstrupljanje organizma.vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_%28dietary_supplement%29

Vezane vsebine

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x