Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

ZAKAJ TELO POTREBUJE GIBANJE?

Že res da je naša dejavnost
EKOloška prehrana pa vendar je zelo pomemben celosten pristop k zdravemu načinu
življenja. Če kupujete ekološko in se zdravo prehranjujete, ste naredili že
ogromno za svoje dobro.

Vendar pa je pomembno vključiti
tudi gibanje. Telo ga namreč potrebuje. Sploh če imamo službo, kjer smo
večinoma v sedečem položaju, je še kako pomembno, da telo spravimo v gibanje
vsaj 30min na dan.

Se spomnite kdaj ste šli nazadnje ven na svež zrak, se malce spotili, hkrati nadihali svežega zraka ter na koncu občutili tisti blažen občutek povezanosti duše in telesa? Danes, včeraj, predvčerajšnjim? Storite to spet danes. Telo vam bo hvaležno. In vi sami sebi tudi.

Če mislite, da za redno gibanje morajo skrbeti samo vrhunski
športniki se motite; daleč od tega. Tudi ne potrebujete celotnega
dopoldneva ali popoldneva. Potrebno si je vzeti le pol ure časa, ter se
posvetiti samemu sebi. To je lahko bodisi lahkoten tek ali pa zgolj sprehod,
pri katerem se vsaj malo zadihamo in nam utrip srca nekoliko naraste. Super je
hoja v kakšen manjši klanec. Če že izberemo čisto ravnino naj bo to potem vsaj
daljši sprehod ali pa malce pospešimo hojo.

Druge alternative gibanja, ki jih lahko izberemo, so tudi rolanje, kolesarjenje, pozimi smučanje, pa plavanje, hribolazenje,… Skratka, izberite si aktivnost, ki vam je prijetna, kajti le ta bo koristila tako telesnemu kot tudi duševnemu zdravju.

VPLIV POMANJKANJA GIBANJA

KOSTI: Bolj uporabljamo mišice in kite (in fascije), ki se pripenjajo na kosti, bolj te stimulirajo njihovo gostoto. S staranjem se naše kosti redčijo, kar zelo zmanjšuje njihovo trdnost. Ko so kosti že zelo krhke, govorimo o osteoporozi. Z gibanjem lahko stanje dolgo preprečujemo.

SRCE: Srce je naša črpalka, ki skrbi za pretok krvi po telesu. Kadar se gibamo, mora srce, da prečrpa zahtevano količino krvi, močneje in hitreje utripati. S tem se krepi srčna mišica. Če gibanja ni, se tudi srčna mišica ne more krepiti. Ljudem, ki so premalo telesno dejavni, lahko srce zelo oslabi, kar vodi v številna zdravstvena stanja.

SKLEPI: Sklepni hrustanec omogoča, da v sklepu kosti tekoče, skoraj brez trenja drsijo druga ob drugo, in deluje kot blažilnik pri prenašanju sil. Za sklepni hrustanec je značilno, da ni neposredno prekrvavljen, temveč se prehranjuje prek sklepne tekočine, ki jo izloča sklepna ovojnica. Če je sklep mirujoč, se sklepna tekočina ne pretaka, kar povzroči podhranjenost sklepnega hrustanca. Takšen hrustanec izgublja svojo čvrstost in debelino. Gibanje ima torej pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja sklepnega hrustanca.

MIŠICE: Mišice s svojim krčenjem vplivajo na premikanje sklepov kot tudi na njihovo stabilnost. Z močnejšimi in dolgimi  mišicami se lažje gibamo, vplivajo na zdravo telesno držo in bolj zavarujejo sklepe. Zaradi prekomernega sedenja, neprimerne obutve (visoke pete), zanemarjenja krepitve in raztezanja mišic mišice lahko postanejo prešibke.

MAŠČOBA: Maščobne zaloge shranjujejo energijo, potrebno za delovanje telesa. Če je tega shranjevanja preveč, lahko to vodi v debelost, in s tem povečamo možnost nastanka mnogih resnih bolezni (povišan krvni tlak, sladkorna bolezen...). Če vključimo v naše življenje redno gibanje, lahko zdravo in disciplinirano uravnavamo telesno težo, saj porabljamo več energije, se bolj zavedamo telesa in smo bolj disciplinirani tudi pri hranjenju.

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x