Kalček

×

Registracija

Podatki profila

Prijavni podatki

ali prijava

Ime je obvezno!
Priimek je obvezen!
Neveljavno ime!
Neveljaven priimek!
Napačen e-mail!
E-mail je obvezen!
Ta e-mail je že v uporabi!
Vpišite geslo!
Neveljavno geslo!
Prosim vnesite 6 ali več znakov!
Prosim vnesite 16 ali manj znakov!
Gesli se ne ujemata!
Prosim sprejmite pogoje uporabe!
E-mail ali geslo je napačno!

15 hitrih nasvetov za zmanjšanje količine hrane, ki jo zavržemo

Večini od nas je to, da hrano zavržemo, postala že navada: kupujemo več hrane kot jo potrebujemo, pustimo sadje in zelenjavo, da se kvari v hladilniku ali pa vzamemo večje porcije, kot jih lahko pojemo.

Metanje hrane povečuje emisije toplogrednih plinov in vpliva na klimatske spremembe.

Med obiranjem in maloprodajo se izgubi okoli 14% vse svetovno proizvedene hrane. Ogromne količine se zavržejo tudi v maloprodaji oziroma na ravni potrošnikov.

Za vas imamo nekaj preprostih nasvetov, ki jim lahko sledite, da bi zmanjšali delež zavržene hrane.

1. Osvojite bolj zdravo prehrano

Manj predelana hrana zahteva manj energije za proizvodnjo, istočasno je tudi bolj zdrava za nas!

2. Kupujte samo to kar potrebujete

Planirajte svoje obroke. Naredite si seznam sestavin, ki jih morate kupiti ter se ga tudi držite, da se tako izognete impulzivnemu kupovanju.

3. Izberite ‘’grdo’’ sadje in zelenjavo

Ne sodite o hrani glede na njen izgled! Sadje in zelenjavo, neobičajnih oblik se pogosto zavrže, ker ne zadovoljijo estetske standard proizvodnje. Zrelo sadje uporabite za smoothije, soke in sladice.

4. Organizirajte hrano pametno

Stare izdelke premaknite na sprednjo stran hladilnika, nove nazaj. Uporabljajte neprodušno zaprte posodice, da svežo hrano obdržite svežo čim dlje in da preprečite, da bi zraven prišli insekti.

5. Naučite se brati deklaracije

"Najbolje upotrijebiti do" u oznaci na proizvodu ukazuje na datum do kada hrana zadržava očekivanu kvalitetu, ali je i nakon toga sigurna za korištenje u prehrani. S druge strane, "upotrijebiti do" je oznaka datuma nakon kojeg se hrana smatra nesigurnom za jelo (u skladu s čl. 14. st. 2. do 5. Uredbe (EZ) br. 178/2002.)

‘’Najboljše uporabiti do’’ na izdelku, nakazuje na to, do kdaj hrana vsebuje pričakovano kvaliteto, ampak je po tem še vedno sigurna za uživanje. Z druge strani, ‘’uporabno do’’ je oznaka datuma, po katerem se hrana smatra  nesigurna za prehranjevanje. (Uredba št. 1169/2011)

6. Začnite z manjšimi porcijami

Ne reče se zastonj, da so oči večje od želodca! Ne pustite se več. Vzamite manjše porcije doma in delite večje obroke v restavracijah.

7. Pokažite ljubezen do ostankov

Če ne pojeste vsega kar naredite, zamrznite hrano za kasneje ali pa ostanke izkoristite kot sestavino naslednjega obroka.

8. Kompostirajte odpadke

Namesto, da zavržete ostanke hrane jih kompostirajte. Na ta način vračate hranljive snovi nazaj v tla in zmanjšujete svoj ogljični odtis (količino toplogrednih plinov, ki jih proizvajamo).

9. Spoštujte hrano

Ponovno se povežite s hrano tako da berete postopke njene priprave. Berite o proizvodnji hrane in spoznajte pridelovalce. Presenečeni boste, koliko tega ne vemo o hrani, ki jo jemo vsak dan.

10. Podpirajte lokalne proizvajalce

S kupovanjem od lokalnih proizvajalcev podpirate družinske pridelovalce in mala podjetja v vašem kraju. Tako tudi pomagate v borbi proti onesnaževanju z zmanjšanjem dostavne razdalje za tovornjake in druga vozila.

11. Izogibajte se bolj ogroženim ribam

Jejte ribe, ki jih je v izobilju, na primer skuše ali slanike, namesto tistih, ki jim grozi prekomerni ulov, kot na primer bakalar ali tuna.

Kupujte ribe, ki so ulovljene ali gojene, ekološko certificirane.

12. Uporabljajte manj vode

Čeprav je pomembno, da kmetje porabijo manj vode za pridelavo hrane, zmanjšanje odpadne hrane prihrani tudi vodne vire, ki so bili vloženi v njeno proizvodnjo. Zmanjšajte porabo vode tudi na druge načine: zaprite vodo, ko si umivate zobe!

13. Ohranjajte tla in vodo čisto

Nekateri odpadki iz gospodinjstev so potencialno nevarni in jih nikoli ne bi smeli metati v navaden koš za smeti. Na primer predmeti, kot so baterije ali mobiteli.

14. Jejte več stročnic in zelenjave

Enkrat tedensko skušajte pojesti obrok na bazi stročnic ali žitaric kot je kvinoja. Proizvodnja zelenjave veliki manj obremenjuje naravo kot mesna industrija.

15. Delite hrano

Podarite hrano, ki bi jo drugače zavrgli. Na primer: Višek hrane podarite sosedom, prijateljem ali pa nekomu, ki nima dovolj hrane.

Male spremembe v naših vsakodnevnih navadah imajo lahko velik globalni vpliv. Gremo v akcijo!

Moja košarica

V košarici še nimate artiklov

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnim brskanjem po strani, se strinjate z našo uporabo piškotkov. Pogoji poslovanja.
x